Καραμανλής στον Realfm 97,8: Τι είπε για τους ελέγχους στις αερομεταφορές και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον Realfm 97,8 και τους Γιώργο Χουδαλάκη και Στεφανία Κασίμη, αναφέρθηκε στο άνοιγμα των αερομεταφορών μετά τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και στη χρήση κλιματισμού και μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

“Εμείς αυτό που είχαμε ζητήσει ως Ελλάδα ήταν να απελευθερωθούν σιγά – σιγά οι αεροπορικές μεταφορές, γιατί όπως καταλαβαίνετε χωρίς αεροπορικές μεταφορές στην Ελλάδα δεν θα είχαμε τουρισμό. Αυτό που ζητήσαμε είναι πρώτον να μην υπάρχουν κενές θέσεις, έγινε δεκτή η πρόταση του Έλληνα Πρωθυπουργού και είναι πολύ σημαντικό. Και οι ειδικοί λένε ότι η απόσταση της κενής θέσης δεν ήταν αρκετή για να διασφαλίσει την υγεία των επιβατών. Αυτό το οποίο τελικά εγκρίθηκε ως πιο λογικό είναι να φοράνε μάσκες μέσα στο αεροπλάνο. Αυτό το οποίο επίσης εμείς είχαμε πει και νομίζω ότι έγινε δεκτό είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ των χωρών μελών της ΕΕ. Πρέπει να γίνει ένα σταδιακό άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων της Ευρώπης μεταξύ των χωρών που βρίσκονται σε παρόμοια επιδημιολογική κατάσταση”, είπε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας ότι “θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε χώρα – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κρίνει εάν η χώρα Α είναι σε μία παρόμοια επιδημιολογική κατάσταση με μία χώρα Β και να έρθει σε μία πιο στενή διμερή συμφωνία”.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι για λόγους πρακτικούς δεν “ακούμπησε” αυτήν τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ελληνική πρόταση για διεξαγωγή τεστ στους επιβάτες 72 ώρες πριν την πτήση.


“Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε προτείνει να υπάρχει κάποιου είδους ιχνηλάτηση και κάποιου είδους πιστοποίησης. Εμείς λέγαμε ότι θα ήταν καλή ιδέα για παράδειγμα 72 ώρες πριν να μπορεί να γίνεται ένα τεστ στον επιβάτη. Αυτό για λόγους πρακτικούς δεν το ακούμπησε αυτή τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να πάρει κάποια μέτρα. Δεν μπορείς να σταματάς δύο Airbus και να τους εξετάζεις όλους (με θερμικές κάμερες), αυτό είναι πρακτικά αδύνατο. Αυτό που λέμε είναι κάτι άλλο, να υπάρχει μία διαδικασία ιχνηλάτησης έτσι ώστε να μπορούμε να δούμε ποιοι επιβάτες για παράδειγμα είναι υψηλού ρίσκου και από εκεί και πέρα να μπορούν οι αεροπορικές εταιρείες και τα κράτη να δουν κατά περίπτωση εάν πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί. Αυτά που ανακοινώθηκαν χθες είναι κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες ανακοινώθηκαν μετά από πίεση του Έλληνα Πρωθυπουργού. Δεν θα γινόταν έκτακτη συνέντευξη Τύπου για την ελεύθερη μετακίνηση για τον τουρισμό, εάν δεν είχε πιέσει η Ελλάδα. Θέλω να είμαι απόλυτα σαφής σε αυτό το πράγμα και εδώ δείχνει αν θέλετε και ένα επιπλέον πολιτικό κεφάλαιο που έχει ο Έλληνας Πρωθυπουργός και η χώρα, διότι διαχειριστήκαμε αυτή την πανδημία με έναν τρόπο κατά κοινή ομολογία επιτυχημένο. Το ζήτημα τώρα είναι η επόμενη μέρα”, δήλωσε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το Ισραήλ, και προανήγγειλε ότι η κυβέρνηση μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα ξεδιπλώσει το σχέδιο της για την τουριστική βιομηχανία.

Ερωτηθείς για τη χρήση κλιματισμού στις αστικές συγκοινωνίες εν αναμονή του μίνι – καύσωνα, ο υπουργός υπενθύμισε ότι η σύσταση του ΕΟΔΥ είναι τα κλιματιστικά να λειτουργούν μόνο σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. “Θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τη χρήση των κλιματιστικών, διότι αυτή είναι η σύσταση των ειδικών”, πρόσθεσε, τονίζοντας ότι κατανοεί τα προβλήματα, όμως η χώρα πήγε καλά στην αντιμετώπιση της κρίσης, διότι οι πολιτικοί δεν έκαναν του κεφαλιού τους, αλλά άκουγαν τους ειδικούς. “Όταν λοιπόν οι ειδικοί λένε ‘προσοχή στη χρήση των κλιματιστικών’, αυτό θα κάνουμε”, κατέληξε.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι σχεδόν καθολική. Επισήμανε βέβαια ότι για αυτούς τους λίγους που αποτελούν εξαίρεση και δεν φορούν μάσκα υπάρχουν και οι 300 βοηθοί επιβατών στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης του Μετρό με λεωφορεία, αλλά και η συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία. “Δεν μπορούμε να βάλουμε και έναν αστυνομικό πάνω σε κάθε λεωφορείο. Εδώ έρχεται και το στοιχείο της ατομικής ευθύνης”, τόνισε.

Όσον αφορά τις αποστάσεις, ο κ. Καραμανλής επισήμανε: “Όσο θα μπαίνουμε σε μία κανονικότητα – και εδώ παρακαλώ σημειώστε ότι σήμερα έχει αυξηθεί η επιβατική κίνηση, αλλά δεν έχει φτάσει στα επίπεδα προ κορονοϊού. Βρισκόμαστε γύρω στο 35% της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την προ-κορονοϊου εποχή. Βέβαια τις τελευταίες δύο εβδομάδες, που ήταν τα δύο στάδια άρσης των περιορισμών στις μετακινήσεις, είχαμε αύξηση 130%. Επομένως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι. Πρέπει να καταλάβουμε ότι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς φοράμε τη μάσκα, διότι πολλές φορές θα είναι σχεδόν αδύνατον να κρατήσουμε τις αποστάσεις. Εδώ, λοιπόν, χρειάζεται η επίκληση της κοινής λογικής και ατομική ευθύνη. Υπάρχουν σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στους συρμούς του μετρό και στα λεωφορεία, συγκεκριμένες σημάνσεις, που σου λένε που πρέπει να κάτσεις και πού όχι. Από εκεί και πέρα, ας προσπαθήσουμε όλοι με τον κοινό νου να προστατεύσουμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας”.

Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι πολύ σύντομα σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, οι καταναλωτές που θα φέρουν ένα νέο ΙΧ από το εξωτερικό θα πληρώνουν λιγότερα σε σχέση με όσους αγοράσουν εισαγόμενο αυτοκίνητο 15ετίας. “Γιατί το κάνουμε αυτό; Διότι η Ελλάδα έχει ένα στόλο με μέσο όρο ηλικίας πάνω από 15 έτη και θέλουμε να δώσουμε κίνητρα έτσι ώστε να μπορέσει κάποιος να πάρει ένα φθηνό και ‘καθαρό’ αυτοκίνητο”. Όσον αφορά ειδικότερα στην ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι αυτό είναι το μέλλον και εκεί θα πάμε σιγά σιγά.

Όσον αφορά στα ταξί, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έσκυψε πάνω από το πρόβλημα και ενώ στην αρχή υπήρχε οδηγία για ένα επιβάτη ανά όχημα τώρα επιτρέπονται δύο και, επίσης, φρόντισε ώστε οι οδηγοί των ταξί να ενταχθούν στις ΚΑΔ.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε τέλος στο προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα, καθώς ξεκινούν οι εξετάσεις οδήγησης. Εξήγησε ότι όποιος επιτύχει στις εξετάσεις, μέσα σε 48 ώρες θα λαμβάνει ένα προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα και δεν θα χρειάζεται να περιμένει τέσσερις μήνες μέχρι να έρθει το κανονικό δίπλωμα: “Η μεγάλη καινοτομία είναι ότι, από τη στιγμή που πετύχεις στις εξετάσεις μπορείς να οδηγήσεις και να μην περιμένεις τέσσερις μήνες να σου έρθει ένα χαρτί”.

Ακούστε το ηχητικό:


Δεν υπάρχει υποστήριξη HTML5https://media.enikonomia.gr/data/podcasts/234792_d53119c710-8b80089b063ec470.mp3

Exit mobile version