ΚΕΠΚΑ: Ένας στους τρεις Έλληνες δεν μπορεί να αγοράσει βασικά είδη διατροφής

Αδυναμία αγοράς βασικών ειδών διατροφής δηλώνει ένας στους τρεις
Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών.


Συγκεκριμένα, στο ερώτημα ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές
με τα τρόφιμα, το 26,20% απάντησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ακρίβεια,
ενώ το 20,9% η κακή ποιότητα και το 18,07% η ασφάλεια και η υγιεινή. Εντύπωση,
κατά το ΚΕΠΚΑ, προκαλεί το γεγονός, ότι το 34,83% των ερωτηθέντων απάντησε ότι
δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα.


Στο ερώτημα που αφορά την αιτία που προκάλεσε τις αλλαγές στις
διατροφικές συνήθειες, οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν ότι η αιτία αυτή
είναι η υγεία, σε ποσοστό 48,45%, η οικονομική κατάσταση σε ποσοστό 27,49%,
άλλο, σε ποσοστό 9,28%, η οικογενειακή κατάσταση σε ποσοστό 5,84%, η εργασία
κατά 4,82% και ο τόπος κατοικίας κατά 4,12%.


Ειδικότερα, το 63,06% των καταναλωτών δηλώνει ότι επηρεάστηκαν οι
αγοραστικές του συνήθειες απέναντι στα προϊόντα διατροφής λόγω οικονομικής
κρίσης.


Στην ερώτηση πώς έγινε αυτό, ποσοστό 49,52% των ερωτηθέντων απάντησαν
ότι ψάχνουν τα ίδια προϊόντα με χαμηλότερη τιμή σε άλλα καταστήματα, 46,62%
αγοράζουν με την ίδια συχνότητα μόνο τα απαραίτητα, 37,94% στράφηκαν σε
προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, 33,12% αγοράζουν στην ίδια
συχνότητα μικρότερες, όμως, ποσότητες, ενώ 10,93% αγοράζουν συχνότερα
μικρότερες ποσότητες και 6,43% πιο σπάνια ίδιες ποσότητες.


Σε σχέση με τα δεδομένα της αντίστοιχης έρευνας του 2011, η έρευνα του
2016 αποκαλύπτει ότι ενώ τότε η οικονομική κατάσταση επηρέαζε το 19,91% των
καταναλωτών, τώρα επηρεάζει το 27,49%.


Επισημαίνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου που
αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΚΑ και πραγματοποιήθηκε από τις 8 Ιουλίου
μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου.

Exit mobile version