Μώραλης: Δύο ξενοδοχεία στη χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχουν στα επενδυτικά σχέδια της Cosco

Ο Πειραιάς το 2020 είναι βέβαιο ότι θα είναι μια διαφορετική πόλη, όχι μόνο όσον αφορά τον τουρισμό και την κρουαζιέρα, αλλά και στην καθημερινότητα των Πειραιωτών και των κατοίκων του λεκανοπεδίου που τον επισκέπτονται, τονίζει ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η άφιξη του μετρό και του τράμ στον Πειραιά, η ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου της Cosco στο λιμάνι, οι νέες ξενοδοχειακές μονάδες και οι αναπλάσεις περιοχών από τον δήμο, από το 2017, στο πλαίσιο εφαρμογής του αναπτυξιακού προγράμματός του, θα αλλάξουν συνολικά την εικόνα του Πειραιά, υποστηρίζει ο Γιάννης Μώραλης. Προσθέτει δε, ότι η πόλη πρέπει να γίνει τουριστικό προορισμός και ότι αυτό θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας και στην καθημερινότητά μας.

Για τις εταιρείες που πρόκειται να επενδύσουν το επόμενο διάστημα στην πόλη αναφέρει ότι ο δήμος ήδη υπέγραψε ένα σύμφωνο συναντίληψης με την εταιρεία DIMAND ΑΕ για την ανάπλαση και αναβάθμιση της περιοχής του Αγ.Διονυσίου.

Ως δήμος, θα είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια της εταιρείας που πρόσφατα αγόρασε τα τρία ιστορικά κτίρια της «Παπαστράτος» και πρόκειται να προχωρήσει στην αξιοποίησή τους με αναπλάσεις των περιοχών γύρω από την επένδυση.

Συμπληρώνει, ακόμη, ότι το θετικό σημείο της συμφωνίας αυτής, είναι ότι υπάρχει δέσμευση από την εταιρεία, σχετικά με την εντοπιότητα για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν.

Το ίδιο κάναμε και με την οικογένεια Μεταξά που θέλει να δημιουργήσει ξενοδoxειακή μονάδα δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό, σημειώνει.Για τα αναξιοποίητα ακίνητα του δήμου, δηλώνει ότι υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και ήδη η δημοτική Αρχή συζητά με Έλληνες και ξένους επενδυτές για την αξιοποίηση του Πύργου.

Εκτιμά ότι η ανάπτυξη στην πόλη του Πειραιά θα φέρει έσοδα στον δήμο, που αυτή τη στιγμή έχει ένα υψηλό δανεισμό από τα προηγούμενα χρόνια, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι μόνο από την αξιοποίηση του Πύργου, ο δήμος θα μπορεί να εισπράττει έσοδα της τάξης του 1,7 εκατ. ευρώ τον χρόνο, μόνο από τέλη.

Αναφορικά με τη συμφωνία παραχώρησης του λιμανιού από το ελληνικό δημόσιο στην cosco, τονίζει ότι ο δήμος θα έχει ένα σημαντικό έσοδο κάθε χρόνο και ότι αυτή τη στιγμή γίνονται συστηματικές προσπάθειες -από τον δήμο αλλά και τη διοίκηση του λιμανιού- προκειμένου να μπει η πόλη στον τουριστικό χάρτη. Στα επενδυτικά πλάνα της cosco νομίζω -και θα επιβεβαιωθεί τις προσεχείς ημέρες- υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία δύο ξενοδοχείων στη χερσαία λιμενική ζώνη, αναφέρει ο κ. Μόραλης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

ΕΡ: Αναλάβατε τον δήμο σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα. Ωστόσο, έχετε πει κατ’ επανάληψη ότι στόχος της δημοτικής Αρχής, είναι να στηριχθούν οι επενδύσεις και η απασχόληση. Μπορεί σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε να στηριχθεί κάτι τέτοιο και με ποιον τρόπο;

ΑΠ:«Η αλήθεια είναι ότι αναλάβαμε σε μια δύσκολη περίοδο τη διοίκηση του δήμου Πειραιά, τον Σεπτέμβριο του 2014. Νομίζω είναι αντικειμενικά η πιο δύσκολη περίοδος για τη χώρα με τη βαθιά οικονομική ύφεση και την κοινωνική κρίση. Παρόλα αυτά, βάλαμε συνειδητά τον πήχη ψηλά, διότι νομίζουμε ότι το κρίσιμο θέμα είναι πραγματικά η απασχόληση -και η απασχόληση έρχεται φυσικά μόνον μέσα από τις επενδύσεις. Δεν μπορεί να υπάρξει πλέον απασχόληση στον δημόσιο τομέα. ‘Αρα, αυτό που σκεφτόμασταν από την αρχή ήταν ότι θα πρέπει ο Πειραιάς να καταστεί ελκυστικός προορισμός για νέες επενδύσεις. Είχαμε στο μυαλό μας την ανάπτυξη του λιμανιού και ότι αυτό μπορεί να συμπαρασύρει και άλλες επενδύσεις, γι’ αυτό είχαμε θέσει αυτόν τον στόχο.

Νομίζω λοιπόν ότι ναι, έστω και εν μέσω κρίσης υπάρχουν ευκαιρίες. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στον Πειραιά. Υπάρχει μια σειρά επενδύσεων, οι οποίες αναμένεται να γίνουν στο λιμάνι και είμαι πολύ αισιόδοξος ότι θα ακολουθήσουν και άλλες, ώστε πράγματι, αρχικά να σταματήσουν να χάνονται θέσεις εργασίας, αλλά και σταδιακά να αρχίσουν να δημιουργούνται νέες. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει από τη μια ημέρα στην άλλη. Θεωρώ ότι τα επόμενα τρία, τέσσερα χρόνια θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, όχι μόνο στον δήμο Πειραιά αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, στο Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα που κι εκεί υπάρχει μεγάλη ανεργία.

ΕΡ: Κύριε δήμαρχε, είπατε πρόσφατα ότι ο δήμος προχώρησε σε καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του, με στόχο την αξιοποίησή της. Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για κάποια ακίνητα;

ΑΠ:«Ναι, νομίζω συνδέεται και με το πρώτο ερώτημα. Είναι προφανές ότι για να γίνουν επενδύσεις χρειάζονται και εγκαταστάσεις, ακίνητα, οικόπεδα, κτίρια. Όπως ξέρετε, λόγω της βαθιάς κρίσης, και στον Πειραιά υπάρχει μια σειρά εγκαταλελειμμένων ακινήτων με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου αλλά και σε άλλες περιοχές.

Υπάρχουν και δημοτικά ακίνητα, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια παραμένουν αναξιοποίητα, Είναι αυτά που λέμε τα «κουφάρια» του Πειραιά, όπως ο Πύργος, η πρώην Ράλλειος, η βίλα Ζαχαρίου που δεν ανήκει στον δήμο, αλλά τη διαχειρίζεται το ίδρυμα Ζαχαρίου κ.α. Ήδη το θέμα της Ραλλείου ρυθμίστηκε. Θα γίνει το νέο Δικαστικό Μέγαρο του Πειραιά. Υπάρχει, επίσης, ένα ενδιαφέρον για τον Πύργο, συζητάμε και με Έλληνες και με ξένους επενδυτές. Είναι αλήθεια ότι το τελευταίο διάστημα -και ειδικά μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την COSCO για το λιμάνι- παρουσιάζεται έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Φυσικά εκτός από ενδιαφέρον πρέπει να υπάρξει και αποτέλεσμα. Είμαι αισιόδοξος, όμως, ότι θα υπάρξει και αποτέλεσμα».

ΕΡ: Ο δήμος Πειραιά υπέγραψε ένα Σύμφωνο Συναντίληψης με την εταιρεία DIMAND A.E., για την ανάπλαση και αναβάθμιση της περιοχής του Αγ. Διονυσίου. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το πλαίσιο αυτής της συνεργασίας μεταξύ δήμου και Εταιρίας;

ΑΠ: «Προφανέστατα, το να έρθει κάποιος, είτε ξένος είτε Έλληνας, να επενδύσει τα χρήματά του στον Πειραιά δεν αφορά μόνο τη δημοτική Αρχή. Εύλογα θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος: τι κάνατε εσείς για να προσελκύσετε επενδύσεις;

Η απάντηση βρίσκεται σε αυτό το σύμφωνο συνεργασίας που υπογράψαμε με την «Dimand», μια σημαντική ελληνική εταιρεία. Αγόρασε τα τρία ιστορικά κτίρια της «Παπαστράτος» από τη «Philip Morris», με σκοπό να κάνει μια σημαντική αστική ανάπλαση και αξιοποίηση των ακινήτων αυτών. Ο δήμος «έρχεται» λοιπόν εδώ, υπογράφει ένα σύμφωνο συναντίληψης, το οποίο ουσιαστικά τι λέει; Ότι θα είναι αρωγός στη προσπάθεια της εταιρίας και κάθε άλλης παρόμοιας προσπάθειας από ξένους ή Έλληνες, προσπαθώντας να διευκολύνει τις επενδύσεις αυτές μέσα από τις διαδικασίες του δήμου. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι να αναπλάσουμε και εμείς, με τη σειρά μας, περιοχές γύρω από την επένδυση.

Το θετικότερο σημείο του συμφώνου συναντίληψης είναι ότι υπάρχει μια δέσμευση από την εταιρεία, σχετικά με την εντοπιότητα για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν. Με την «Dimand» αυτό υπογράψαμε, το να διευκολύνουμε εμείς και εκείνη να συμβάλει θετικά στην ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής του Αγίου Διονυσίου.

Είναι κάτι που εμείς είχαμε ούτως ή άλλως θέσει προγραμματικά, ότι είναι μια περιοχή που χρήζει ανάπλασης και αναβάθμισης, γιατί πραγματικά είναι από τις υποβαθμισμένες περιοχές του Πειραιά, με πολύ θετικά όμως χαρακτηριστικά. Βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, διότι εφάπτεται με το λιμάνι και είναι ανάμεσα στους δύο σταθμούς του μετρό που θα ολοκληρωθούν το 2020, του σταθμού στο λιμάνι και του σταθμού στα Μανιάτικα. ‘Αρα, θεωρώ ότι όλες οι προϋποθέσεις είναι θετικές για την περιοχή αυτή.

Η «Dimand», ως μια εξειδικευμένη εταιρεία, το είδε αυτό, προχώρησε σε αυτήν την εξαγορά και εμείς είμαστε κοντά τους και χαίρομαι που στο δημοτικό συμβούλιο, με ελάχιστες εξαιρέσεις, υπερψηφίστηκε η συμφωνία, αυτό το σύμφωνο συναντίληψης. Δείχνει τη θετική στάση του δήμου απέναντι στις επενδύσεις.

Το ίδιο είχαμε κάνει και με την οικογένεια Μεταξά, η οποία θέλει να δημιουργήσει μια σημαντική ξενοδοχειακή μονάδα δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό. Και εκεί συμβάλαμε, στον βαθμό που μας αναλογεί ως δημοτικό συμβούλιο, λαμβάνοντας σχετική απόφαση, καθώς αυτή η επένδυση βοηθάει την ανάπτυξη στον Πειραιά, την απασχόληση, τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Τέτοιου είδους ενέργειες νομίζω πρέπει να κάνει ο δήμος Πειραιά, ώστε να δείχνει σε υποψήφιους επενδυτές ότι θα είναι κοντά τους. Αυτό κάναμε και με την «Dimand».

ΕΡ: Στο πλαίσιο των μνημονιακών μέτρων οι περισσότεροι δήμοι έχουν υποστεί δραματικές περικοπές στη χρηματοδότηση. Ο δήμος Πειραιά έχει επίσης ένα μεγάλο δάνειο. Υπάρχει πρόβλημα στις ταμειακές υποχρεώσεις του δήμου;

ΑΠ: Είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με την τοπική αυτοδιοίκηση και σε όλους τους Πειραιώτες ότι τα οικονομικά του δήμου Πειραιά είναι σε τραγική κατάσταση. Αυτό που παραλάβαμε ήταν ένας πολύ υψηλός δανεισμός, περίπου στα 132 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή καλούμαστε να δίνουμε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων 10.500.000 ευρώ τον χρόνο, ένα υπέρογκο ποσό για έναν δήμο. Παραλάβαμε, επίσης, πολύ υψηλές ανείσπρακτες οφειλές, πάνω από 75 εκατ. ευρώ. Όπως αντιλαμβάνεστε σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, με περικοπές από την κρατική επιχορήγηση και από άλλους πόρους και σε μια περίοδο κατά την οποία και οι δημότες αλλά και οι επιχειρήσεις είναι δύσκολο να καταβάλουν αυτά που δε κατέβαλαν τα προηγούμενα 15-20 χρόνια, το έργο μας δυσχεραίνεται.

Προσπαθούμε και εμείς να βάλουμε μια τάξη στα οικονομικά του δήμου. Κάθε χρόνο αγωνιούμε για να κλείσουμε έναν σωστό και βιώσιμο προϋπολογισμό. Ως δημοτική Αρχή το πράξαμε και το 2015 και το 2016. Ήταν έντιμοι και σωστοί προϋπολογισμοί. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε και τώρα. Είμαστε σε δύσκολο σημείο, θεωρώ όμως, ότι η ανάπτυξη στην οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως θα φέρει σημαντικά έσοδα και στον δήμο. Για παράδειγμα, εάν ο Πύργος αξιοποιηθεί, ο δήμος Πειραιά θα έχει ένα έσοδο της τάξεως του 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο, μόνον από τα τέλη. Επίσης, στη συμφωνία παραχώρησης του λιμανιού, από το ελληνικό δημόσιο στην Cosco, πετύχαμε να έχουμε -εμείς και οι υπόλοιποι παραλιμένιοι δήμοι- ένα σημαντικό έσοδο από το λιμάνι, που δεν είχαμε ως τώρα. Είναι ποσά πολύ σημαντικά γι’ αυτή την περίοδο, που θα μπορέσουν να βοηθήσουν στη βελτίωση της οικονομικής μας κατάστασης.

Εάν καταφέρουμε τώρα να κλείσουμε έναν σωστό προϋπολογισμό για το 2017, νομίζω ότι από το 2018 τα πράγματα θα είναι σαφώς καλύτερα. Δεν θα είμαστε προφανώς σε μια οικονομική ευμάρεια, όμως θεωρώ ότι θα είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμα τα ποσά. Υπήρχαν πολλά ζητήματα από το παρελθόν με τα οποία δεν είχε ασχοληθεί η δημοτική Αρχή και τα οποία μας δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο.

Όλη η χώρα είναι σε οικονομική δυσκολία, είναι ελάχιστοι οι δήμοι οι οποίοι έχουν θετικά οικονομικά πρόσημα στα οικονομικά τους. Το παλεύουμε, το προσπαθούμε, είναι δύσκολο, αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε. Ο στόχος είναι να παραμείνουμε τουλάχιστον σταθεροί για το 2017, να μην έχουμε προβλήματα και από το 2018 νομίζω ότι τα νούμερα θα είναι βελτιωμένα.

ΕΡ: Ποιες είναι οι προσδοκίες του δήμου Πειραιά μετά την ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco;

«Νομίζω ότι το λιμάνι, αλλά και τα γενικότερα χαρακτηριστικά του Πειραιά, είναι αυτά που προσελκύουν επενδύσεις. Είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο με πολύ μεγάλη προοπτική. Στον Πειραιά υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή, υπάρχουν υπό κατασκευή η γραμμή του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ, άρα γίνεται ένας πολύ σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος. Υπάρχει ο τουρισμός, υπάρχει η ναυτιλία. Είναι αυτά που συνθέτουν μια θετική εικόνα για το μέλλον του Πειραιά και αυτή είναι πιστεύω και η παράμετρος που προσελκύει διάφορες επενδύσεις.

Οι επενδύσεις της COSCO – όπως έχω ξαναπεί, ανεξάρτητα των όποιων θέσεων είχαμε όλοι σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση – θα συμβάλουν θετικά και στην ανάπτυξη του λιμανιού και στο τέλος θα συμπαρασύρουν και την ανάπτυξη της πόλης, προς την κατεύθυνση που όλοι θέλουμε. Αρκεί να υπάρχει -και πιστεύω ότι θα υπάρχει- μια γόνιμη, αγαστή και διαρκής συνεργασία μεταξύ του δήμου, των σημαντικών φορέων της πόλης -επιμελητηρίων, εμπόρων, Πανεπιστημίου Πειραιά – με τους νέους διαχειριστές και μεγαλομετόχους του λιμανιού, ώστε να έχουμε μια κοινή πορεία ανάπτυξης.

Αυτά νομίζω βλέπουν οι Έλληνες και ξένοι επενδυτές στον Πειραιά και αυτά είναι που βλέπαμε και εμείς προεκλογικά, τότε που όλοι διερωτώνταν πώς θα υπάρξει ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στον Πειραιά. Εμείς το είχαμε στο μυαλό μας από τότε και το βλέπουμε τώρα να επιβεβαιώνεται με χαρά. Μένει φυσικά πολύς δρόμος για να ολοκληρωθεί αυτός ο στόχος και να μπούμε σε ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά νομίζω ότι στον Πειραιά, το «τρένο έχει μπει στις ράγες της ανάπτυξης». Είναι μια πόλη με πολύ μεγάλες δυνατότητες και ευκαιρίες, μια πόλη που για διαφόρους λόγους είχε μείνει πίσω τις τελευταίες δεκαετίες – ίσως υπήρχαν άλλες προτεραιότητες- αλλά τώρα θεωρώ ότι τώρα είναι μια πόλη που πρωτοστατεί. Βλέπετε ότι πολύ σημαντικές εταιρείες επενδύουν εδώ. Η GRIVALIA έρχεται και αξιοποιεί ένα από τα κτίρια που αγόρασε η DIMAND. Η επένδυση της COSCO, ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ, σε όλο τον λιμενικό άξονα και όχι μόνο στον δήμο Πειραιά. Νομίζω ότι όλα αυτά λειτουργούν θετικά»

ΕΡ: Η Cosco προσανατολίζεται στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Εν τούτοις, αυτή τη στιγμή ο Πειραιάς έχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω των έργων, ενώ δεν διαθέτει κατάλληλες τουριστικές υποδομές ώστε να προσελκύσει τουριστικό προϊόν. Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για το 2017 και το 2018;

ΑΠ: «Ο Πειραιάς ήταν εντελώς εκτός του τουριστικού χάρτη. Γίνονται σημαντικές προσπάθειες – και έχουν γίνει – από τη δημοτική Αρχή τα δύο χρόνια αυτά, ώστε να ξεκινήσει με μία συστηματική διαδικασία να μπει η πόλη στον τουριστικό χάρτη. Θα έλεγα, όχι μόνο της COSCO, αλλά και επιθυμία του δήμου και όλων των Πειραιωτών είναι να γίνει ο Πειραιάς «Home Port» για την κρουαζιέρα, να ξεκινάνε δηλαδή οι κρουαζιέρες από εδώ, οπότε να έρχεται κόσμος να μένει στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει κίνηση στον Πειραιά, η οποία θα τονώσει την οικονομία, τα καταστήματα, την αγορά της πόλης.

Είναι αλήθεια ότι αυτήν την στιγμή δεν υπάρχουν οι ξενοδοχειακές υποδομές για να γίνει ο Πειραιάς «Home Port». Όμως, στα επενδυτικά πλάνα της COSCO νομίζω – και θα επιβεβαιωθεί τις προσεχείς μέρες -ότι υπάρχουν δύο ξενοδοχεία στη χερσαία λιμενική ζώνη. Είναι, επίσης, το ξενοδοχείο που σας ανέφερα της οικογένειας Μεταξά, το οποίο θα έχει και αυτό τη δική του συμβολή. Ένα άλλο γνωστό παλιό ξενοδοχείο Πειραιά έχει αγοραστεί για να ανακαινιστεί. Νομίζω ότι υπάρχει ενδιαφέρον για ξενοδοχειακές μονάδες, γιατί όλοι βλέπουν ότι το μέλλον του Πειραιά είναι σε αυτή την κατεύθυνση.

Αυτή την στιγμή, δεν έχουμε λοιπόν ξενοδοχειακές μονάδες, δεν έχουμε μία φιλική πόλη, έχουμε σε εξέλιξη σημαντικά έργα τα οποία ταλαιπωρούν και τους κατοίκους και τους επισκέπτες και τους τουρίστες. ‘Αρα, σε αυτήν τη φάση ο Πειραιάς δεν είναι έτοιμος να κρατήσει πολύ κόσμο από την κρουαζιέρα. Νομίζω ότι ο Πειραιάς συμπληρώνει ένα παζλ που αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.

Το ΜΕΤΡΟ, το ΤΡΑΜ οι ξενοδοχειακές μονάδες που είναι να γίνουν – δεν λέω πράγματα που θα γίνουν μετά από δεκαετίες. Η COSCO είναι υποχρεωμένη την επόμενη πενταετία να ολοκληρώσει το επενδυτικό της πλάνο. Η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση η οποία καλώς εχόντων των πραγμάτων θα υλοποιηθεί από το 2017 και περιλαμβάνει αναπλάσεις, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, πράσινο, ανάπλαση της παραλίας μας και στο Μικρολίμανο, αλλά και στην Πειραϊκή, ώστε να μπορούν αυτοί οι χώροι να είναι επισκέψιμοι, σύνδεση του Αρχαιολογικού Μουσείου με την κρουαζιέρα και το Ναυτικό Μουσείο – σημαντικές πολιτιστικές δομές στην πόλη – το Δημοτικό μας Θέατρο. Όλα αυτά τα δουλεύουμε παράλληλα μαζί με την επικοινωνία του Πειραιά ως προορισμού, ως τουριστικού προϊόντος. Πρέπει όμως να υπάρξει και αλλαγή στη νοοτροπία των κατοίκων του Πειραιά ότι πλέον θα αποτελούμε έναν τουριστικό προορισμό και αυτό πρέπει να το έχουμε στο μυαλό μας και στην καθημερινότητά μας.

Θέλω να πιστεύω και είμαι αισιόδοξος ότι όλα αυτά, σταδιακά, θα ολοκληρώνονται ως το 2020, γι’ αυτό το αναπτυξιακό μας πρόγραμμα το ονομάσαμε «Πειραιάς 2020». Το 2020 είναι βέβαιο ότι ο Πειραιάς θα είναι μία διαφορετική πόλη, όχι μόνο όσον αφορά τον τουρισμό και την κρουαζιέρα, αλλά και όσον αφορά στην καθημερινότητα των Πειραιωτών, των κατοίκων του λεκανοπεδίου που επισκέπτονται, την ανάπτυξή του.

Νομίζω ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον για τη χώρα. Προφανώς και η Αυτοδιοίκηση δεν είναι αυτόνομη στη χώρα μας, συνδέεται -καλώς ή κακώς αυτή τη στιγμή – με την κεντρική φιοίκηση. Όσο υπάρχουν πολύ μεγάλα προβλήματα για τη χώρα, υπάρχουν αντίστοιχα και καθυστερήσεις. Οι δήμοι έχουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα και μια σειρά άλλα δομικά προβλήματα. Όμως νομίζω, τηρουμένων των αναλογιών, ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση με σχέδιο.


Exit mobile version