Νέο “πρόσωπο” αποκτούν τα ΚΕΠ – Οι πέντε σημαντικές αλλαγές

Από το καλοκαίρι του 2022 αναμένεται να αλλάξουν “πρόσωπο” τα ΚΕΠ μέσω της ενδυνάμωσης με νέο προσωπικό, το οποίο θα προσπαθήσει να “μυήσει” τους πολίτες στις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το gov.gr τόσο ενημερώνοντας τους για τα διαθέσιμα εργαλεία όσο και υποστηρίζοντάς τους να διεκπεραιώσουν μόνοι τους τις συναλλαγές σε ειδικό “σταθμό” που θα δημιουργηθεί εντός των καταστημάτων. Αναλυτικά, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”, οι αλλαγές που έρχονται είναι οι εξής:


1.Τα ΚΕΠ σε όλη την επικράτεια (με έμφαση στα αστικά κέντρα, πρωτεύουσες δήμων και σε καταστήματα με μεγαλύτερη φυσική παρουσία πολιτών) θα ενισχυθούν με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα:
-Υποδέχεται τους πολίτες που προσέρχονται στα ΚΕΠ, θα τους ενημερώνει για το ρόλο που διαδραματίζει η θέση εργασίας gov.gr που θα έχει δημιουργηθεί και θα τους ξεναγεί στην πύλη gov.gr σχετικά με τις ψηφιακές υπηρεσίες και διαδικασίες που προσφέρονται, τον τρόπο χρήσης της και άλλα θέματα που αφορούν τη λειτουργία της.
– Θα τους δείχνει λεπτομερώς τις λειτουργίες του gov.gr στις κατηγορίες ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχει αλλά και τον τρόπο αναζήτησης αυτών.
-Θα υποστηρίζει όσους πολίτες επιθυμούν να ολοκληρώσουν τη διεκπεραίωση της υπόθεσής τους ψηφιακά σε πραγματικό χρόνο στον ειδικό σταθμό εργασίας που θα δημιουργηθεί, όπως για παράδειγμα την έκδοση και εκτύπωση πιστοποιητικού.
-Θα απαντά στα ερωτήματα των πολιτών σχετικά με τα βήματα της ψηφιακής υπηρεσίας, τις δυνατότητες χρήσης της πύλης από άλλα σημεία και συσκευές πρόσβασης (π.χ το κινητό ή τον υπολογιστή τους) και γενικότερα επί θεμάτων που θα βοηθήσουν τον πολίτη να στραφεί στο ηλεκτρονικό κανάλι εξυπηρέτησης.
– Θα καταγράφει υποδείξεις, προτάσεις, προβλήματα των πολιτών για θέματα που άπτονται της λειτουργίας του gov.gr στο πλαίσιο μιας δυναμικής ανάδρασης με τους πολίτες με στόχο την συνεχή βελτιστοποίηση των υπηρεσιών της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου.
– Θα καταγράφει τις απόψεις τους μέσα από σχετικές ερωτήσεις με τη λειτουργία της πύλης gov.gr (π.χ “πόσο πιθανό είναι να χρησιμοποιήσετε την πύλη gov.gr στις επόμενες συναλλαγές σας” ) προκειμένου να αξιοποιηθεί το feedback των πολιτών για τη βελτίωση της. Σημειώνεται δε ότι το προσωπικό που θα προσληφθεί για τις θέσεις εργασίας gov.gr θα εξοπλιστεί με τελευταίας τεχνολογίας φορητούς υπολογιστές και scanners.
2. Θα υιοθετηθεί στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών η εισαγωγή της ηλεκτρονικής υπογραφής με χρήση γραφίδας σε τάμπλετ ( στο πρότυπο των τραπεζών). Οι πολίτες θα υπογράφουν σαν να υπέγραφαν έντυπη αίτηση και θα αποθηκεύεται η ηλεκτρονική τους υπογραφή ούτως ώστε μελλοντικά να γίνεται πλήρως ηλεκτρονική διεκπεραίωση των αιτήσεων, ανεξαρτήτως της έκδοσης και κατοχής από την πλευρά τους ψηφιακών υπογραφών. Η δυνατότητα αυτή θα ξεκίνησε πιλοτικά στο μεγαλύτερο ΚΕΠ της χώρας, στο Σύνταγμα του Δήμου Αθηναίων και θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη την υπόλοιπη χώρα.
3. Στο μεταξύ θα δημιουργηθεί ένα νέο πληροφοριακό σύστημα που θα αντικαταστήσει το παλιό το οποίο είναι για τις ανάγκες της εποχής παρωχημένο. Μάλιστα θα υπάρχει διαλειτουργικότητα του νέου συστήματος με άλλα συστήματα του Δημοσίου ή αναγκαία μητρώα όπως το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών ώστε οι υπάλληλοι να βλέπουν ανά πάσα ώρα και στιγμή τα δικαιολογητικά και τις διαδικασίες που απαιτούνται για κάθε υπηρεσία που παρέχουν, απαλλάσσοντας τους πολίτες από άσκοπες μετακινήσεις.
4.Επιπλέον θα αναβαθμιστεί αισθητικά, λειτουργικά και τεχνολογικά το δίκτυο σε μερικά από τα μεγαλύτερα ΚΕΠ της χώρας (πλατείας Συντάγματος, κεντρικό ΚΕΠ Θεσσαλονίκης και σε κάποιο νησί) . Η αναβάθμιση αφορά σε σειρά παρεμβάσεων (χρωματισμό, διαμόρφωση χώρου αναμονής, πρόσβαση για ΑμεΑ , επίπλωση , εισαγωγή πρότυπων εργαλείων εξυπηρέτησης -smart screens/συστήματα προτεραιότητας).
5. Τέλος πέρα από το νέο προσωπικό, θα πραγματοποιηθεί και εκπαίδευση των υπαλλήλων των ΚΕΠ προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των αλλαγών και στο μετασχηματισμό του θεσμού. Μάλιστα θα προβλεφθεί και το κατάλληλο υποστηρικτικό υλικό για την ενδυνάμωση των υπαλλήλων, το οποίο θα περιλαμβάνει: εκπαιδευτικό υλικό για τρεις αλλαγές-back office , tablets και νέες διαδικασίες καθώς και τη σύνταξη του Κώδικα Δεοντολογίας για τους υπαλλήλους.

Exit mobile version