Ο Σπίρτζης προειδοποιεί με απολύσεις τους εργαζομένους της ΣΤΑΣΥ για το «μπλόκο» στο ηλεκτρονικό εισιτήριο

Παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη μετά τις απειλές του Σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ότι θα αναστείλουν την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Από σήμερα καταργείται η έκδοση χάρτινων καρτών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πλέον, θα εκδίδεται μόνο ηλεκτρονική κάρτα, ενώ από το τέλος του μήνα θα εκδίδονται και θα επικυρώνονται μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ επικαλούνται ότι δεν έχει υπάρξει σχετικός διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων των εργαζομένων για την άμεση αντιμετώπιση, όπως υποστηρίζουν, των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών έδωσε εντολή να παραπεμφθεί άμεσα στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης όποιος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί να εκδώσει από ηλεκτρονικό εισιτήριο ή ηλεκτρονική κάρτα. Από το Βελιγράδι όπου έφτασε για επίσημη επίσκεψη μόλις ενημερώθηκε για την απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ να αναστείλουν την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών ζήτησε να ενημερωθούν αμέσως οι εισαγγελικές Αρχές και να πράξουν τα δέοντα.

Η ανακοίνωση του Σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ:

“Το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η ομαλή μετάβαση του από το χάρτινο, έχει αναδειχθεί εδώ και ένα χρόνο σε ένα από τα κορυφαία ζητήματα της δράσης του Σωματείου μας. Γι’ αυτό, πριν ακόμα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ) ζητήσαμε προφορικά και εγγράφως, από τις αρχές του Οκτώβρη του 2016 (αρ. πρωτ. 90/3.10.2016 έγγραφό μας) να υπάρξει ένας διαρκής διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων των εργαζόμενων για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία. Δυστυχώς, αυτός ο διάλογος δεν ξεκίνησε ΠΟΤΕ. Γι’ αυτό, αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε με νέα έγγραφα, προφορικά διαβήματα ακόμα και δυναμικές παρεμβάσεις, με στόχο να διορθωθούν οι αστοχίες του συστήματος . Ταυτόχρονα, απευθυνθήκαμε στους συναδέλφους εκδότες/τριες και ελεγκτές και ζητήσαμε να ενημερώσουν το Σωματείο μας με παρατηρήσεις τους από την πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν και διαβιβάσαμε στη Διοίκηση τις παρατηρήσεις τους με έγγραφά μας (υπ’ αριθ. πρ. 48/13.6.2017, 54/17.7.2017 και 55/21.7.2017). Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύθηκαν αλλά αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν, με αποτέλεσμα η επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλο το δίκτυο ενώ ήταν «ανοιχτές» οι εν λόγω «πληγές», να παρουσιάσει σοβαρή δυσλειτουργία και μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών με συνέπεια να δημιουργούνται προστριβές του επιβατικού κοινού με τους συναδέλφους. Το Σωματείο μας δεν είναι δυνατό να δεχτεί να βρεθούν συνάδελφοι και συναδέλφισσες στο «μάτι του κυκλώνα», επειδή κάποιοι- για δικούς τους λόγους- κωφεύουν εδώ και ένα χρόνο στις προτροπές μας να γίνει διάλογος, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοι οι οποίοι γνωρίζουν όσο κανείς άλλος το σύστημα. Δυστυχώς, οι ίδιοι, που αρνούνται το διάλογο, αφήνουν τα προβλήματα να διογκώνονται, το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να δυσλειτουργεί και οι συνάδελφοι να έχουν εγκαταλειφθεί αβοήθητοι να το «τρέξουν». Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε! Γι’ αυτό το Σωματείο μας αφού εξέτασε τη διαμορφωθείσα κατάσταση, αποφάσισε να σταματήσει η πιλοτική εφαρμογή του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου» μέχρι την επίλυση των προβλημάτων . Αντίθετα, θα συνεχιστεί κανονικά η έκδοση «χάρτινου» εισιτηρίου για να εξυπηρετηθεί απρόσκοπτα ο επιβάτης . Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε, να συμμετέχουμε σε ένα ουσιαστικό και όχι προσχηματικό διάλογο και συνεννόηση, ώστε το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» να λειτουργήσει κανονικά και προς όφελος του επιβάτη, των εργαζόμενων και της εταιρείας”.

Πηγή: enikos.gr


Exit mobile version