Οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι έχουν καλύτερη επιχειρηματική απόδοση

Σε σημαντικό κεφάλαιο μιας επιχείρησης εξελίσσονται οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι, με αποτέλεσμα εταιρείες, που διαχειρίζονται σωστά την αφοσίωση των υπαλλήλων τους, να έχουν πλεονέκτημα σε όρους επιχειρηματικής απόδοσης. Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι σχεδόν ένας στους τρεις εργαζόμενους στη Δυτική Ευρώπη (ποσοστό 30%) δηλώνει ότι τείνει να παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, εάν αισθάνεται αφοσιωμένο στην επιχείρηση όπου εργάζεται.

Πάντως, περίπου ένα ισόποσο ποσοστό, το ένα τρίτο των εργαζόμενων (32%), στη Δυτική Ευρώπη δηλώνει ότι η εταιρεία δεν αναγνωρίζει καθόλου την αριστεία σε ατομικό επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει κενό ανάμεσα στο τι πιστεύουν οι εργαζόμενοι και τι οι διευθυντές σχετικά με την αποτελεσματική διοίκηση.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η αναγνώριση των επιτευγμάτων τους πρέπει να είναι η μεγαλύτερη προτεραιότητα για τη διοίκηση (53%), ακολουθούμενη από τη διευκόλυνση των εργαζόμενων στο να κατανοήσουν τη συνεισφορά τους στην επιχείρηση (35%) και την παροχή ευκαιριών για εργασία σε συναρπαστικά έργα (34%).

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει μελέτης της Oracle με τίτλο “Simply Talent”, που πραγματοποιήθηκε στη Δυτική Ευρώπη και αφορά στην αφοσίωση των εργαζόμενων.

 

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι, σε ποσοστό 42% οι εργαζόμενοι στην Ευρώπη πιστεύουν ότι οι συνάδελφοί τους έχουν την πιο θετική επιρροή στο πόσο αφοσιωμένοι αισθάνονται στην εργασία τους, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά για τους διευθυντές τμημάτων (21%) και τους διευθυντές επιχειρηματικών μονάδων (7%). Ένα ανησυχητικό εύρημα είναι ότι μόνο το 3% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως το HR έχει τη μεγαλύτερη θετική επιρροή σχετικά με τα επίπεδα αφοσίωσης.

Όσον αφορά στην αρνητική επιρροή στην αφοσίωση των εργαζόμενων, οι εργαζόμενοι στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι η ανώτερη διευθυντική ομάδα (19%) και οι διευθυντές τμημάτων (11%) έχουν το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης.

Περί αφοσίωσης

Σχεδόν το 35% των εργαζόμενων στη Δυτική Ευρώπη δηλώνει ότι αισθάνεται αφοσιωμένο στην επιχείρηση τον περισσότερο καιρό. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι είναι σημαντικό οι οργανισμοί τους να προσπαθήσουν να πετύχουν τα κατάλληλα επίπεδα αφοσίωσης, αναφέροντας την αυξημένη παραγωγικότητα (56%), τη μειωμένη πιθανότητα ο εργαζόμενος να αναζητήσει εργασία αλλού (37%) και την αυξημένη ικανότητα παροχής δημιουργικών ιδεών στην εταιρεία σχετικά με το τι πρέπει να βελτιωθεί (35%), ως τα κύρια πλεονεκτήματα της αφοσίωσης για την επιχείρηση.

Επιπλέον, ποσοστό 57% των εργαζόμενων δηλώνει ότι θέλει η διοίκηση να έχει πιο προνοητικό χαρακτήρα, ενώ το 56% ότι θα ήθελε μια πιο προσωποποιημένη και εξατομικευμένη προσέγγιση στη διοίκηση, που θα τους αντιμετωπίζει ως άτομα, με τις δύο αυτές επιθυμίες να μην παρέχονται έως αυτήν τη στιγμή από τους οργανισμούς τους. Μόνο το 26% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στον οργανισμό που εργάζεται, η διοίκηση έχει πιο προνοητικό χαρακτήρα.

Οι millennials

Η γενιά των millennials επιθυμεί πιο τακτικές συζητήσεις με τους διευθυντές τμημάτων σχετικά με την επαγγελματική σταδιοδρομία τους. Ενώ αυτή η ηλικιακή ομάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό εργαζόμενων (44%), που, ήδη, απολαμβάνουν κάτι τέτοιο, είναι, επίσης, η ομάδα με το υψηλότερο ποσοστό εργαζόμενων, που δεν έχουν τακτικές συζητήσεις σχετικά με την επαγγελματική σταδιοδρομία και θα τις ήθελαν (79%).

Στο μεταξύ, μόνο το 29% των εργαζόμενων πιστεύει ότι η εταιρεία του είναι προνοητική όσον αφορά στην αλληλεπίδραση μαζί τους, σε σύγκριση με το 42% που δηλώνει ότι ο εργοδότης, συνήθως, περιμένει από αυτούς να αναδείξουν διάφορα ζητήματα. Επίσης, μόνο το 33% πιστεύει ότι η εταιρεία του κατανοεί τους εργαζόμενους της και τους αντιμετωπίζει ως ξεχωριστά άτομα. Επιπλέον, το 56% δηλώνει ότι οι διευθυντές τμημάτων έχουν μέτρια, κακή ή πολύ κακή επίδοση όσον αφορά στην τακτική παροχή σχολίων. Μόνο το 11% δηλώνει ότι ο εργοδότης επικοινωνεί μαζί του με τακτικές έρευνες αφοσίωσης (μηνιαίως ή πιο συχνά).

Exit mobile version