Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για το e- Μητρώο Υποδομών

Προληπτικούς περιοδικούς ελέγχους και τακτικές συντηρήσεις όλων των υποδομών της χώρας προαναγγέλλει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, περιγράφοντας τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για το ηλεκτρονικό Μητρώο Υποδομών, που θα κατατεθεί στη Βουλή.

Όπως αναφέρει στο Έθνος της Κυριακής, ο κ. Σπίρτζης, το Μητρώο θα περιλαμβάνει τις απαραίτητες μελέτες και προβλέψεις για την ασφάλεια, τη συντήρηση και τη λειτουργία κάθε υποδομής, έτσι ώστε ο κάθε δημόσιος φορέας να προγραμματίζει εγκαίρως τη συντήρηση και το κόστος της, να προβλέψει το απαιτούμενο προσωπικό και τις δεξιότητές του.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται, επίσης, η θεσμοθέτηση του Παρατηρητηρίου Τιμών και Προδιαγραφών, «προκειμένου να υπάρχουν σύγχρονες προδιαγραφές και πραγματικές τιμές και τιμολόγια τεχνικών εργασιών, ώστε να ξέρουμε, επιτέλους, ότι ο προϋπολογισμός ενός έργου δεν είναι ένα μέγεθος που δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος».

«Στον βωμό του κέρδους και της ψηφοθηρίας, για δεκαετίες, ο τομέας των ιδιωτικών έργων λειτουργούσε χωρίς διαβάθμιση, μητρώα και προδιαγραφές», τονίζει ο κ. Σπίρτζης.

Για τη διακοπή των δρομολογίων του τραμ στο τμήμα Σύνταγμα – Νέος Κόσμος λόγω αντιμετώπισης βλαβών στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού, ο υπουργός Υποδομών υπογραμμίζει πως «δεν μπορεί κανείς να ρισκάρει με την ασφάλεια των πολιτών» και σημειώνει ότι ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος «δίνει την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν όλοι οι φορείς, δημόσιοι και ιδιωτικοί».

Τέλος ξεκαθαρίζει, ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει τα 23 κρατικά αεροδρόμια αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για την ανάπτυξη ΣΔΙΤ μόνο σε επιμέρους υποδομές που κινδυνεύουν με απαξίωση.


Exit mobile version