Σπίρτζης: Μέχρι τον Μάρτιο 2017 η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι

Το κεντρικό εργοτάξιο της ΕΡΓΟΣΕ στο Λιανοκλάδι επισκέφτηκε ο υπουργός
Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, απ΄ όπου και δήλωσε ότι
μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο σιδηροδρομικό
δίκτυο, από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι και έτσι η σιδηροδρομική σύνδεση
μέχρι τη Λαμία, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη, θα μειωθεί χρονικά κατά μισή ώρα.


Όπως είπε ο υπουργός, «μετά από πάρα πολλές δεκαετίες, το συνολικό έργο
ολοκληρώνει την σιδηροδρομική ΠΑΘΕ. Με την ολοκλήρωση του μειώνεται κατά 1 ώρα,
τουλάχιστον, η απόσταση της Αθήνας από τη Θεσσαλονίκη».


Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «μένουν μόνο δύο τμήματα του έργου. Το ένα,
Τιθορέα –Λιανοκλάδι, θα είναι έτοιμο τον Μάρτιο του 2017 και θα δοθεί σε
κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2017, με τις δοκιμές που πρέπει να γίνουν και το
δεύτερο τμήμα, Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2017 και θα
δοθεί σε κυκλοφορία τον Μάρτη του 2018, μετά τους απαιτούμενους ελέγχους».


Ο υπουργός ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Αθ.
Βούρδα, για την εξέλιξη των έργων.


Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα και τα επιτελικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ,
αναμένεται μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχει ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης
από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα, έτσι ώστε αρχές της επόμενης χρονιάς να
γίνεται αλλαγή μηχανών στον σιδηροδρομικό σταθμό της Τιθορέας, ενώ έχουν
ολοκληρωθεί οι εργασίες στη σήραγγα Καλλιδρόμου, αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο,
μέχρι το Λιανοκλάδι.


Ακόμη, συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες για την δημιουργία
των νέων σιδηροδρομικών σταθμών, όπως στην περιοχή του Μώλου, όπου έχει
ολοκληρωθεί, στο τελικό στάδιο βρίσκεται ο συνολικός σταθμός της Τιθορέας , ενώ
εξελίσσονται οι εργασίες σε ένα μεγάλο μέτωπο στο σιδηροδρομικό σταθμό
Λιανοκλαδίου.


Κληθείς να σχολιάσει τις καθυστερήσεις δεκαετιών για τα έργα του
σιδηροδρομικού δικτύου ο διευθύνων
σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Βούρδας, σημείωσε ότι «δεν είναι τιμητικό για τη χώρα,
έργα που ξεκίνησαν το 1997 να ολοκληρώνονται το 2017», επέρριψε ευθύνες στις
«πολιτικές επιλογές προηγούμενων κυβερνήσεων», σημειώνοντας παράλληλα ότι
«ειδικά η σήραγγα του Καλλιδρόμου είχε γίνει ανέκδοτο στις Βρυξέλλες.


Βεβαίως, τώρα αυτό το ανέκδοτο έχει τελειώσει».


Ο κ. Βούρδας ανέφερε ότι οι πολιτικές επιλογές και συγχρόνως οι πολλές
εργολαβίες, η κατάτμηση του αντικειμένου και συνδυασμό προβλημάτων που
παρουσιάστηκαν στην πορεία, προκάλεσαν τις καθυστερήσεις.


Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε «εμείς πιστεύουμε ότι οι σιδηροδρομικές
υποδομές είναι αυτές που θα μπορέσουν να βοηθήσουν στο να γίνει χώρα μας ένας
διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών», ενώ «με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν
προγραμματιστεί τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας. Προς
Σκόπια και προς Βουλγαρία.


Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους
διαγωνισμούς για την σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της
βορείου Ελλάδας».


Σύμφωνα με τον υπουργό, αλλάζει η εικόνα της χώρας καθώς «δεν είναι
μόνο ότι αναβαθμίζονται οι σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας, δεν είναι μόνο
ότι τα λιμάνια της χώρας, που θα συνδέονται όλα με τον σιδηρόδρομο, μπορούν
πλέον να παίξουν το δικό τους ξεχωριστό ρόλο, είναι ότι αναβαθμίζεται και η
γεωπολιτική θέση της χώρας με τους “δρόμους του μεταξιού” είτε με τις
μεταφορές και τη δυνατότητα που μας δίδει η διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ,
είτε με τις σιδηροδρομικές υποδομές, που από τα βάθη της Ασίας φτάνουν στη
Μαύρη Θάλασσα και στην Κωσταντινούπολη».


«Η χώρα μας αποκτά μία νέα σημασία για το διεθνές εμπόριο και τις
μεταφορές την Κεντρική Ευρώπη», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.






Exit mobile version