Σαρώνουν τα πεντάστερα ξενοδοχεία – Αφήνουν τα περισσότερα τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία

ξενοδοχεία

Πόλος έλξης για τους  επισκέπτες υψηλής οικονομικής στάθμης αποτελεί για  την φετινή τουριστική περίοδο η Ελλάδα, όπως  δείχνουν  τα σχετικά  στοιχεία για την πληρότητα των πεντάστερων ξενοδοχείων.

Αξιοσημείωτο είναι δε πως ο τζίρος των εν λόγω “επιχειρήσεων ” αναμένεται φέτος  να  υπερβεί κατά πολύ τα 2.818 δισ. ευρώ έσοδα του 2021 ( στοιχεία από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για το 2021).

“Όπως και το 2021 άλλωστε, αλλά και φέτος τα πεντάστερα ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα “τρέχουν” με υψηλές πληρότητες, σημειώνει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος. Αν και είναι η μειοψηφία στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο, καθώς το 60% των 10.000 ξενοδοχείων είναι μικρά ξενοδοχεία και κάτω των 3 αστέρων, αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΞ, εν τούτοις τα ξενοδοχεία των 5 αστέρων πρωταγωνιστούν και σε πληρότητες και τιμολογιακά το 2022″.

Τα πεντάστερα ξενοδοχεία αφήνουν τα περισσότερα τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία

Μάλιστα, τα πεντάστερα ξενοδοχεία αφήνουν και τα περισσότερα τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία, αφού έχουν τις υψηλές τιμές διάθεσης των δωματίων τους, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος και υπογραμμίζει ότι αυτές οι μονάδες έχουν και την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν καλύτερα στην ενεργειακή κρίση.

Ανέκαθεν η Ελλάδα προσέλκυε πελάτες που αναζητούσαν υψηλής αξίας υπηρεσίες φιλοξενίας

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πεντάστερες μονάδες φιλοξενίας στην Ελλάδα, το 2019 πέτυχαν τζίρο 3,078 δισ. ευρώ, όντας μόλις το 21% του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας. Την ίδια στιγμή ο τζίρος για τα 4 αστέρων ξενοδοχεία ήταν 1,51 δισ. ευρώ το 2021, για τα 3 αστέρων ήταν 697 περίπου εκατ. ευρώ και 377 εκατ. ευρώ για τα ξενοδοχεία των 2 αστέρων το 2021. Τα ξενοδοχεία 1 αστεριού είχαν  τζίρο περίπου  70 εκατ. ευρώ το 2021.

Ανέκαθεν η Ελλάδα προσέλκυε πελάτες που αναζητούσαν υψηλής αξίας υπηρεσίες φιλοξενίας, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων Λύσσανδρος Τσιλίδης. Η Ελλάδα διαθέτει εκπληκτικές υπηρεσίες και αυτό θα συνεχίσει να αναγνωρίζεται και στο μέλλον, συμπληρώνει ο κ. Τσιλίδης.

Μέσω των τουριστικών γραφείων έρχονται οι “πεντάστεροι” πελάτες στην Ελλάδα

Μάλιστα σημειώνει τον καταλυτικό ρόλο που διαδραματίζουν τα διεθνή τουριστικά γραφεία σε συνεργασία με τα ελληνικά, καθώς αποτελούν το διαμεσολαβητή για την έλευση τους στην Ελλάδα. “Αυτοί οι πελάτες αναζητάνε την διαφορετικότητα, που δεν την συναντάνε στις μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων. Αυτό γίνεται μέσω της φυσικής παρουσίας του πελάτη με τον διοργανωτή ταξιδιών”, αναφέρει ο κ. Τσιλίδης.

Αναφορικά με τις πράξεις που διενεργούν τα γραφεία τουρισμού, με τη συγκεκριμένη μερίδα επισκεπτών, αυτές αφορούν κρατήσεις για ιδιωτικές ξεναγήσεις-επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους, κρατήσεις σε σκάφη αναψυχής για επισκέψεις σε νησιωτικούς παραδείσους της Ελλάδας, αλλά και κρατήσεις σε πολυτελή καταλύματα.

“Αd Ηoc” υπηρεσίες απολαμβάνουν οι επισκέπτες των πεντάστερων ξενοδοχείων

Αλιεύοντας μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε αυτούς τους πελάτες τα πεντάστερα ξενοδοχεία, ξεχωρίζουν οι προσωποποιημένες υπηρεσίες, για τη διατροφή, την διαμονή, αλλά και τις μετακινήσεις από και προς το ξενοδοχείο. Οι ιδιωτικές πισίνες, τα πλουσιοπάροχα πρωινά αλλά και τα γεύματα με βιολογικά προϊόντα είναι στην βάση των υπηρεσιών που προσφέρουν. Η υπηρεσία ιδιωτικής εστίασης, ο προσωπικός Butler είναι μερικές από τις υπηρεσίας που αναζητούν κάποιοι πελάτες, προκειμένου να απογειώσουν την εμπειρία στη διαμονής τους.

Για 1,5 δωμάτιο σε πεντάστερο ξενοδοχείο απαιτούνται 5 εργαζόμενοι

Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν τα πεντάστερα ξενοδοχεία στην ικανοποίηση του επισκέπτη είναι και οι απαιτήσεις στο προσωπικό που χρειάζονται για να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή εμπειρία. Σύμφωνα με στοιχεία του ΞΕΕ, για 1,5 δωμάτιο σε πεντάστερο ξενοδοχείο απαιτούνται 5 εργαζόμενοι όταν στο τριάστερο για 3,1 δωμάτια απαιτούνται 3 εργαζόμενοι. Στα ενός αστεριού ξενοδοχεία για κάθε 4 ,3 δωμάτια απαιτείται μόλις 1 εργαζόμενος.

Στο σημείο αυτό ο διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group, Ανδρέας Μεταξάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εστιάζει στη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχειακών μονάδων, πάντα σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Μάλιστα αναφέρει ότι οι επισκέπτες στα ξενοδοχεία του ομίλου, όταν επιστρέφουν σε αυτά γνωρίζουν με τα μικρά τους ονόματα τους εργαζόμενους, ενδεικτικό της σχέσης που έχουν αναπτύξει και φυσικά αναγνωρίζουν την εξυπηρέτηση που έχουν λάβει από αυτούς.

Ο χάρτης των πεντάστερων μονάδων ανά περιφέρεια στην Ελλάδα

Το Insete παρουσίασε  πρόσφατα τον  χάρτη των πεντάστερων μονάδων ανά περιφέρεια στην Ελλάδα.Αναλυτικά:

Οι δυο δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας για διακοπές πολυτελείας

Σε ό,τι αφορά τους δυο δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας για διακοπές πολυτελείας, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη επισημαίνεται  ότι  μεν η  πρώτη διαθέτει 64 πεντάστερες μονάδες, που σημαίνει 6.857 κλίνες πολυτελείας, η δεύτερη διαθέτει 129 πεντάστερες μονάδες, κάτι που συνεπάγεται σε 12.672 κλίνες πολυτελείας. Πάντως πρέπει να τονιστεί ότι οι παραδοσιακοί ξενώνες στην Σαντορίνη (όλη η Οία δηλαδή) λογίζονται ως ξενοδοχεία 5 αστέρων.

Γιατί η Μύκονος δεν είναι απλώς μία μόδα αλλά ένα τοπόσημο στο διεθνές τουριστικό στερέωμα.

Στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο  επικεφαλής θεματικού τομέα Τουρισμού της Ν.Δ και πρώην πρόεδρος των ξενοδόχων στο νησί των ανέμων, Ανδρέας Φιορεντίνος δίνει το στίγμα του νησιού στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Η Μύκονος, σε αντίθεση με επώνυμους παγκόσμιους προορισμούς που έχουν παρακμάσει, τονίζει ο κ. Φιορεντίνος, παραμένει στην συνείδηση Ελλήνων και ξένων ως ο προορισμός των διάσημων και πλούσιων, των VIPs, των επώνυμων γενικά που επιλέγουν τον καλύτερο προορισμό για τις διακοπές τους.

Εξυπακούεται ότι για να συνθέσει ένας προορισμός αυτή την εξεζητημένη προσφορά και μάλιστα διαχρονικά, κάποιοι επιχειρηματίες έχουν κάνει σοβαρές επενδύσεις με όραμα. Με στόχο να καλύψουν κάθε ανάγκη των επώνυμων που επισκέπτονται το νησί. Και είναι φυσικό επακόλουθο η Μύκονος να είναι ακριβή. Διότι απευθύνεται σε ιδιαίτερο κοινό που επιλέγει υψηλού επιπέδου -και κόστους- υπηρεσίες, σύμφωνα με τον κ. Φιορεντίνο.

Όσοι ασχολούνται με τον Τουρισμό γνωρίζουν ότι εάν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία δεν ανταποκρίνονται στην ζήτηση ή είναι υπερ-τιμολογημένα, τότε σύντομα θα βγουν εκτός αγοράς. Γι αυτό η υπεραπλούστευση που θέλει την Μύκονο αδικαιολόγητα ακριβό προορισμό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Γιατί η Μύκονος δεν είναι απλώς μία μόδα αλλά ένα τοπόσημο στο διεθνές τουριστικό στερέωμα, υπογραμμίζει ο κ. Φιορεντίνος.

Στο μεταξύ ο κ. Φιορεντίνος σημειώνει ότι η Μύκονος είναι ένας προορισμός που εδώ και δεκαετίες προσελκύει διάσημη πελατεία η οποία συνήθως επιστρέφει στο νησί (επαναλαμβανόμενη πελατεία). Και αυτό σημαίνει ότι η Μύκονος έχει στιβαρό brand το οποίο αντέχει στον χρόνο, όπως λέει και εξηγεί πως όλο αυτό το δημιούργημα δεν είναι θέμα τύχης ή συγκυρίας αλλά αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης και συνεπούς σχεδιασμού. Ενός σχεδιασμού που επιχειρεί να προβλέπει τις τάσεις και τις επιθυμίες των διάσημων επισκεπτών του. Χωρίς όμως να αποσυνδέεται από τις αξίες και τον μοναδικό χαρακτήρα του νησιού.

Τέλος εστιάζει στις μεγάλες προκλήσεις του νησιού για το μέλλον υπογραμμίζοντας ότι η μεγάλη πρόσκληση για την Μύκονο είναι ο συγκερασμός της υψηλής ζήτησης με τους στόχους της βιωσιμότητας του προορισμού και των τουριστικών/φυσικών του πόρων. Είναι μία πρόσκληση με την οποία το νησί θα πρέπει να αναμετρηθεί και να την υπερβεί. Γιατί τότε θα επιτύχει η Μύκονος την ολική αναβάθμιση του brand της μέσα από την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη.

Exit mobile version