Πτήσεις: Aυτός είναι ο χάρτης δικαιωμάτων του επιβάτη στα αεροπλάνα - Τι αποζημίωση δικαιούστε αν χαθούν οι αποσκευές σας - enikonomia.gr

Πτήσεις: Aυτός είναι ο χάρτης δικαιωμάτων του επιβάτη στα αεροπλάνα – Τι αποζημίωση δικαιούστε αν χαθούν οι αποσκευές σας

δικαιώματα

Η απώλεια αποσκευών, οι καθυστερήσεις ή οι ακυρώσεις πτήσεων δυστυχώς μπορεί να μας ταλαιπωρήσουν πολύ, να μας αγχώσουν και να μας χαλάσουν τις διακοπές. Όσοι σκοπεύουμε να ταξιδέψουμε ή να κλείσουμε αεροπορικά εισιτήρια, είναι καλό να ξέρουμε ποια είναι τα δικαιώματά μας.

Αναλυτικά σύμφωνα με την  Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

Πότε ισχύουν τα δικαιώματά μας:

Τα δικαιώματά, ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., μόνο εάν:

Ως χώρες της Ε.Ε. θεωρούνται τα 28 κράτη μέλη, καθώς και η Ισλανδία, η Ελβετία και η Νορβηγία.

‘Αρνηση επιβίβασης

Στην περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία αρνείται την επιβίβασή μας στο αεροσκάφος, λόγω υπεράριθμων επιβατών ή για λόγους ασφάλειας, η εταιρεία αναζητεί αρχικά επιβάτες – εθελοντές, διατεθειμένους να παραιτηθούν από τις κρατήσεις τους, με αντάλλαγμα κάποιο όφελος, υπό όρους που θα συμφωνηθούν μεταξύ ενδιαφερόμενου επιβάτη και εταιρείας. Εάν δεν παρουσιαστεί αρκετός αριθμός εθελοντών, έτσι ώστε να επιτραπεί στους εναπομένοντες επιβάτες με κρατήσεις να επιβιβασθούν στο αεροσκάφος, η εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την επιβίβαση μας. Σε αυτή την περίπτωση, δικαιούμαστε:

Aποζημίωση, η οποία κυμαίνεται από 250 ευρώ έως 600 ευρώ, και συγκεκριμένα:

Η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%, εάν προσφέρεται μεταφορά στον προορισμό μας με άλλη πτήση και φτάσουμε με καθυστέρηση:

Η αεροπορική εταιρεία, οφείλει επίσης, να μας προσφέρει κατ’ επιλογή, τις παρακάτω δυνατότητες:

Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, δικαιούμαστε επιπρόσθετες παροχές από την εταιρεία, όπως:

Καθυστέρηση πτήσης

Η καθυστέρηση, θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας, μεγαλύτερη των 2 ωρών. Διακρίνεται σε 3 περιπτώσεις και συγκεκριμένα:

Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, δικαιούμαστε και σε αυτήν την περίπτωση επιπρόσθετες παροχές από την εταιρεία, όπως: δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος κλπ

Όταν η καθυστέρηση φτάνει ή ξεπερνά τις 5 ώρες, έχουμε δικαίωμα να ζητήσουμε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, στην περίπτωση που αποφασίσουμε ότι δεν θέλουμε να πετάξουμε έστω και καθυστερημένα

Ματαίωση πτήσης

Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης, δικαιούμαστε κατ΄ επιλογή:

αποζημίωση, η οποία κυμαίνεται από 250 ευρώ έως 600 ευρώ, και συγκεκριμένα:

Η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%, εάν προσφέρεται μεταφορά στον προορισμό μας με άλλη πτήση και φτάσουμε με καθυστέρηση:

Για όσο χρόνο διαρκεί η αναμονή, δικαιούμαστε και εδώ επιπρόσθετες παροχές από την εταιρεία, όπως: δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος κλπ .

Δε δικαιούμαστε αποζημίωση, αν έχουμε πληροφορηθεί τη ματαίωση:

Επίσης δεν δικαιούμαστε αποζημίωση εάν:

Η ματαίωση προκαλείται από έκτακτες περιστάσεις, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν

Φθορά ή απώλεια αποσκευών

Η αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύουμε, είναι υπεύθυνη για οποιαδήποτε φθορά ή απώλεια των αποσκευών που έχουν περάσει από σχετικό έλεγχο, υπό τον όρο ότι το συμβάν που την προκάλεσε, σημειώθηκε επί του αεροσκάφους ή κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε περιόδου, κατά την οποία οι αποσκευές ήταν υπό την ευθύνη της.

Στις περιπτώσεις αυτές, δικαιούμαστε αποζημίωση, η οποία μπορεί να ανέρχεται έως το ποσό των 1.220 ευρώ. Εάν η ζημία προκλήθηκε εξαιτίας ελαττώματος ή ποιότητας της αποσκευής , δε δικαιούμαστε αποζημίωση. Στην περίπτωση χειραποσκευών, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη, εφόσον η ζημία προκληθεί από δική της υπαιτιότητα. Σε περίπτωση φθοράς αποσκευών που έχουν παραδοθεί κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων, οφείλουμε να υποβάλουμε γραπτή καταγγελία στον αερομεταφορέα, εντός 7 ημερών, και σε περίπτωση καθυστέρησης, εντός 21 ημερών, από την ημέρα που λάβαμε τις αποσκευές .

Αν δε βρίσκουμε την βαλίτσα κατά την άφιξη στο αεροδρόμιο προορισμού, τότε θα πρέπει να το αναφέρουμε αμέσως στο Γραφείο Απολεσθέντων του αεροδρομίου, όπου θα συμπληρώσουμε Δήλωση Απώλειας Αποσκευής, ώστε να ειδοποιηθούμε σε περίπτωση ανεύρεσής της.

Αν η αποσκευή μας δεν βρεθεί σε διάστημα 21 ημερών, θεωρείται χαμένη.

‘Ατομα με μειωμένη κινητικότητα/αναπηρία

Τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα/αναπηρία δικαιούνται φροντίδα, τόσο στο αεροδρόμιο, όσο και επί του αεροσκάφους. Προτιμότερο είναι, να ενημερωθεί η αεροπορική εταιρεία για την ανάγκη αυτής της φροντίδας, τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης. Ο αερομεταφορέας, οφείλει να διαβιβάσει τη σχετική πληροφορία στους φορείς διαχείρισης του αερολιμένα, τουλάχιστον 36 ώρες πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης.

Κατ’ αρχήν οι αερομεταφορείς, δεν αρνούνται λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας την αποδοχή κράτησης για πτήση και την επιβίβαση σας στον αερολιμένα (υπό τον όρο ότι υπάρχει έγκυρο εισιτήριο και κράτηση), εκτός εάν η μεταφορά είναι φυσικώς αδύνατη ή δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει η αεροπορική εταιρεία, να προσφέρει αποδεκτή εναλλακτική λύση.

Σε περίπτωση άρνησης κράτησης ή επιβίβασης, αν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα ή συνοδός-φροντιστής, η εταιρεία υποχρεούται εντός 5 εργάσιμων ημερών, να σας ενημερώσει γραπτώς για τους λόγους αυτής της άρνησης.

Αν δε γίνετε δεκτός προς επιβίβαση για τους παραπάνω λόγους, έχετε δικαίωμα να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων ή μεταφορά με άλλη πτήση.

Για όλα τα παραπάνω δικαιώματα μπορούμε να επικοινωνούμε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες. Στοιχεία επικοινωνίας:

 

 

Exit mobile version