http://www.enikonomia.gr/auto/21578,Tsirwnhs-Prosexws-prasinos-foros-sta-petrelaiokinhta-IX.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_63b708ed7045e1c8151aab5cd3687c0b.jpg «Πολέμιος» της πετρελαιοκίνησης αλλά και γενικότερα των ρυπογόνων οχημάτων δηλώνει σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο Enikonomia ο Αναπληρωτής Υπουργός... 5/7/2015 9:37:00 AM

Τσιρώνης: Προσεχώς «πράσινος φόρος» στα πετρελαιοκίνητα ΙΧ!

Τσιρώνης: Προσεχώς «πράσινος φόρος» στα πετρελαιοκίνητα ΙΧ!

Συνέντευξη στον Γιώργο Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

«Πολέμιος» της πετρελαιοκίνησης αλλά και γενικότερα των ρυπογόνων οχημάτων δηλώνει σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο Enikonomia ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιάννης Τσιρώνης ο οποίος προαναγγέλλει πως έρχονται μέτρα για την καταπολέμησή τους ενώ παράλληλα επιβεβαιώνει πως η Ελλάδα πάσχει από ελεγκτικούς μηχανισμούς με αποτέλεσμα να δρουν κάποιοι ανεξέλεγκτα.

Ειδικότερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ανέφερε στο Enikonomia χαρακτηριστικά πως:

«Την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων δεν την έχω μελετήσει εκτεταμένα αλλά θεωρώ πως από την στιγμή που φεύγει από την κυκλοφορία ένα παλιό ρυπογόνο αυτοκίνητο το οποίο αντικαθίσταται με ένα νέο που ρυπαίνει λιγότερο σίγουρα το μέτρο είναι θετικό.».

Σε ερώτησή του Enikonomia αν επιδέχεται αλλαγές το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων ο κ. Τσιρώνης μας επισήμανε πως το συγκεκριμένο μέτρο αφορά κυρίως το Υπουργείο Οικονομικών αλλά εκείνος προσωπικά εκτιμά πως θα μπορούσε να επεκταθεί και στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν τις ίδιες οδηγίες ρύπων με τα αντίστοιχα καινούρια ΙΧ καθώς οι καταναλωτές θα είχαν το δικαίωμα της επιλογής ενός φθηνότερου και καθαρότερου αυτοκινήτου ενώ παράλληλα δεν θα «έφευγαν» τα χρήματα στο εξωτερικό για επιπλέον εισαγωγές αυτοκινήτων».


Δίκαια τα Τέλη με βάση τις εκπομπές CO2

Όσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας «δύο ταχυτήτων» που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα ο κ. Τσιρώνης εκτιμά πως ο τρόπος υπολογισμού των Ετήσιων Τελών με βάση τις εκπομπές CO2 είναι δίκαιος, αλλά θεωρεί πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα, ταξί, φορτηγά και γενικότερα τα μεταφορικά μέσα) είναι τα πιο επικίνδυνα και τα πλέον ρυπογόνα.

Ειδικά για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά πως σιγά-σιγά θα υπάρξουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης τα οποία δρομολογούνται το επόμενο χρονικό διάστημα!

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, σύμφωνα με τον κ. Τσιρώνη, πως το ένα κράτος-μέλος μετά το άλλο λαμβάνουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης καθώς οι εκπομπές μικροσωματιδίων αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για την υγεία των πολιτών.

Στην Ελλάδα, και ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες η συγκέντρωση μικροσωματιδίων είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για τους πολίτες που ζουν εκεί.
Παράλληλα ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισημαίνει στο Enikonomia πως ένας επιπλέον λόγος που τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο στην Ελλάδα έχει να κάνει με το γεγονός πως δεν συντηρούνται σωστά με αποτέλεσμα να έχουν μετατραπεί σε «ωρολογιακές βόμβες» για την Δημόσια Υγεία!

«Δεν είναι δυνατό να αντικρίζεις καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ταξί και φορτηγά που κατά την εκκίνηση ή την πορεία τους να δημιουργείται ένα πυκνό μαύρο σύννεφο που δεν σου επιτρέπει να δεις ούτε την πινακίδα του και να αναρωτιέσαι πως κανένας αστυνομικός, κανένα ΚΤΕΟ ή γενικότερα κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει κόψει από την κυκλοφορία αυτά τα οχήματα» τόνισε με έμφαση ο Υπουργός.

«Αυτό πρέπει να σταματήσει» τονίζει ο κ. Τσιρώνης επικαλούμενος την ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών.

Ωστόσο ο Υπουργός δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως το ανθρώπινο δυναμικό του Υπουργείου που αφορούν στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Δόμησης και Μεταλλείων ανέρχεται σε μόλις 106 άτομα για όλη την Ελλάδα ενώ ειδικά για τον Βόρειο Τομέα ο αριθμός των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος είναι μόνο τέσσερις!


Κέντρα Ανακύκλωσης

Εξαιρετική θεωρεί πως είναι η δουλειά που πραγματοποιούν οι μονάδες ανακύκλωσης ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος καθώς τα ανακυκλώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται και πάλι στην βιομηχανία με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι ρύποι των μονάδων.

Ωστόσο ο κ. Τσιρώνης επισημαίνει στο Enikonomia πως οι περισσότερες Μονάδες Ανακύκλωσης στην Ελλάδα απέχουν πολύ από την πραγματικότητα διότι όπως προανέφερε ο έλεγχος είναι πλημμελής!


Ηλεκτροκίνηση

Η ηλεκτροκίνηση αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα από τα «αγαπημένα» θέματα του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Γιάννη Τσιρώνη και μάλιστα ανέφερε στο Enikonomia πάρα πολλά παραδείγματα υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα οποία αποδίδουν τα μέγιστα τόσο στους πολίτες τους όσο και στο κράτος.

Ειδικότερα ο κ. Τσιρώνης θεωρεί πως η ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να υιοθετείται μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στις μεταφορές γενικότερα και ανέφερε ως παράδειγμα την Ελβετία στην οποία απαγορεύεται να διακομιστεί κοντέινερ με φορτηγό όχημα (τράκτορα) αλλά μόνο μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου.

Με αυτό τον τρόπο η Ελβετοί έχουν μειώσει ταυτόχρονα και τις εκπομπές καυσαερίων αλλά και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που μπορεί να δημιουργήσει η κίνηση μεγάλων οχημάτων σε πόλεις.

Όσον αφορά στην επιδότηση των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ο Αναπληρωτής Υπουργός παραπέμπει στο ΥΠΟΙΚ αλλά εκτιμά πως μόλις το επιτρέψουν οι οικονομικές συνθήκες θα γίνει...

Υπερβολική κατανάλωση πετρελαίου

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε επίσης με έμφαση στο Enikonomia πως στην Ελλάδα είναι υπερβολική η κατανάλωση πετρελαίου ακόμη συγκριθούμε με την Νορβηγία που οι κλιματολογικές συνθήκες εκεί είναι πολύ χειρότερες από αυτές που έχουμε στην Ελλάδα.

Ειδικότερα ο κ. Τσιρώνης επισήμανε πως «οι χώρες που έχουν μεγάλο κατά κεφαλή ΑΕΠ, δεν είναι αυτές που παράγουν πετρέλαιο, αλλά αυτές που έχουν ισχυρό και αποτελεσματικό δημόσιο με μεγάλα φορολογικά έσοδα.

Αν δεν καταφέρουμε να φορολογήσουμε τον πλούτο, είναι αδύνατον να συντηρήσουμε μία χώρα με κοινωνική δικαιοσύνη.

Όχι μόνο δεν θα γίνουμε Νορβηγία, αλλά θα καταντήσουμε Ισημερινός, με ή χωρίς πετρέλαιο. Με εξαίρεση χώρες όπως το ΚΑΤΑΡ, όλες οι υπόλοιπες δεν στηρίζονται αποκλειστικά στο πετρέλαιο, αλλά αναπτύσσουν και άλλους τομείς.

Η Ελλάδα έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης στην μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού. Η χώρα μας χωρίς καμία απολύτως δαπάνη μπορεί άμεσα να περιορίσει την κατανάλωση πετρελαίου, που είναι σε παράλογα υψηλά επίπεδα».

Η ανακοίνωση του ΥΠΑΠΕΝ

Σε απάντηση σημερινών δημοσιευμάτων του ηλεκτρονικού τύπου, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης τονίζει ότι ουδέποτε μίλησε για νέους φόρους ή τέλη στην πετρελαιοκίνηση και διαψεύδει κατηγορηματικά κάθε τέτοια πληροφορία.

Ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης πιστεύει και ανέλυσε πολιτικά την ανάγκη για μετάβαση σε μία οικονομία με λιγότερη εξάρτηση από το πετρέλαιο, στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, σε συνδυασμό με τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τα επόμενα χρόνια...




Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ

5/7/2015 9:34:14 PM
πρέπει να εξισωθούν οι φόροι στο πετρέλαιο κίνησης και στην βενζίνη. Όντως το πετρέλαιο είναι ρυπογόνο, και θα πρέπει να περιοριστεί η χρήση του. Τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους είναι άδικοι, αφού όλοι κυκλοφορούν στους δρόμους. Θα έπρεπε να είναι ίδια για όλα τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα, και να υπάρχει διαβάθμιση ανάλογα με το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας.
Δημήτρης