http://www.enikonomia.gr/businesses/149074,apokalyptiki-erevna-gia-tis-start-up-epicheiriseis-stin-ellada-po.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_149074_d5c920d49c-9a29652b9f6cf22d.jpg Σε αποταμιεύσεις, οικογένεια και φίλους στρέφεται η πλειοψηφία των υποψηφίων επιχειρηματιών της Ελλάδας για να χρηματοδοτήσουν... 4/9/2017 10:24:14 AM

Αποκαλυπτική έρευνα για τις Start-up επιχειρήσεις στην Ελλάδα - Πώς χρηματοδοτούνται

Αποκαλυπτική έρευνα για τις Start-up επιχειρήσεις στην Ελλάδα - Πώς χρηματοδοτούνται

Σε αποταμιεύσεις, οικογένεια και φίλους στρέφεται η πλειοψηφία των υποψηφίων επιχειρηματιών της Ελλάδας για να χρηματοδοτήσουν την ιδέα τους, καθώς οι τράπεζες παραμένουν ως επί το πλείστον «κλειστές» για επιχειρηματικά δάνεια, σύμφωνα με έρευνα της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Το θέμα της έρευνας ήταν η «Χαρτογράφηση των Επιχειρηματικών Αναγκών των Ελληνικών υφιστάμενων & υπό σύσταση Start-up επιχειρήσεων». Η εν λόγω έρευνα διεξήχθη το διάστημα από 21 Οκτωβρίου 2016 έως 25 Νοεμβρίου 2016. Από το σύνολο των 128 συμπληρωμένων ερωτηματολογίων που συλλέχθηκαν, τα 65 ερωτηματολόγια σχετίζονταν με τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και τα 63 ερωτηματολόγια αφορούσαν σε υπό σύσταση επιχειρήσεις.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικά στοιχεία της έρευνας:

Το 83,5% των επιχειρηματιών δήλωσε τα ίδια κεφάλαια ως πηγή της εξασφαλισμένης χρηματοδότησής τους, ενώ μόλις το 4,7% δήλωσε τον δανεισμό από ελληνική τράπεζα.

Τα ποσοστά αυτά αφορούσαν στην εξασφαλισμένη χρηματοδότηση,ενώ για τις μελλοντικές χρηματοδοτικές ανάγκες τους οι νεοφυείς επιχειρήσεις προσβλέπουν σε ευρωπαϊκά, ελληνικά και ξένα επενδυτικά κεφάλαια, χορηγίες / βραβεία, κρατικές επιχορηγήσεις (κυρίως από Ελλάδα αλλά και από ξένες χώρες) αλλά και τραπεζικό δανεισμό.

Όσο για το ύψος των προσδοκώμενων κεφαλαίων, αυτά ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 200.000 ευρώ για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και 100.000 ευρώ για τις υπό σύσταση.

Μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας Βιομηχανίας Στρατής Ζαφείρης ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι « το παρατηρητήριο της ΓΓΒ για τις νεοφυείς επιχειρήσεις αποσκοπεί αφενός στην καταγραφή και παρακολούθηση του χώρου και αφετέρου στο διάλογο με τις επιχειρήσεις αυτές. Προσπαθούμε να τις εντάξουμε στη βιομηχανική και τις κλαδικές πολιτικές που εφαρμόζουμε, όπως και να συνδέσουμε την επιστημονική έρευνα με τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η εύρεση κεφαλαίων είναι η κρισιμότερη ανάγκη τόσο για τις υφιστάμενες εταιρείες όσο και για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις (με ποσοστά 87,7% και 93,7 % αντίστοιχα).

Δεν είναι όμως η μοναδική καθώς οι επιχειρηματίες επιζητούν ακόμη μάρκετινγκ, εξειδικευμένο προσωπικό, τεχνολογικές λύσεις και προσδιορισμό του επιχειρηματικού μοντέλου.

Το 62% των υποψήφιων επιχειρηματιών επεξεργάζεται την ιδέα του για περισσότερο από ένα χρόνο.

Η νομική μορφή που προτιμούν οι περισσότεροι είναι ΙΚΕ (σχεδόν 40%) και ακολουθούν ατομικές επιχειρήσεις, ΟΕ και ΕΕ.

Σε κλαδικό επίπεδο, η δραστηριότητα της επιχείρησης αφορούσε στην τεχνολογία κατά 35,9%, άλλον κλάδο κατά 31,3%, υπηρεσίες επαγγελματικής, επιστημονικής ή τεχνικής φύσης κατά 15,6%, συμβουλευτικές υπηρεσίες κατά 13,3%, αγροδιατροφή κατά 12,5%, με τις υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής βοήθειας (8,6%), το λιανικό εμπόριο με ίδιο ποσοστό, τον τουρισμό (7,8%) και την ενέργεια και τις μεταφορές (από 7%) να ακολουθούν. Μόλις το 6,3% προσανατολίζεται στη μεταποίηση, παρά το γεγονός ότι η ενίσχυση της τελευταίας αποτελεί τόσο εθνική όσο και ευρωπαϊκή προτεραιότητα.

Σημαντική απόκλιση καταγράφεται σε σχέση και με τους λεγόμενους τομείς προτεραιότητας του ΕΣΠΑ - θεωρούνται ως οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική - που είναι η αγροδιατροφή, η χημική βιομηχανία, η υγεία και η φαρμακευτική βιομηχανία, ο τομέας των υλικών και κατασκευών, ο τομέας της ενέργειας, ο τομέας της περιβαλλοντικής βιομηχανίας, ο τομέας των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών, ο τομέας των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας και, τέλος, ο τομέας της μεταλλουργικής και εξορυκτικής βιομηχανίας.

Τέλος, οι νεοφυείς επιχειρήσεις είναι κατά κύριο λόγο εξωστρεφείς καθώς το 60% στοχεύει στη διεθνή αγορά ενώ το 47% θα απευθύνεται και στην ελληνική αγορά και το 25 % στην τοπική (περιφερειακή) αγορά.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ