http://www.enikonomia.gr/businesses/180620,xenofos-sta-11-dis-evro-borei-na-ftasei-i-symfonia-gia-ton-olth-a.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_180620_9c3cae496b-b97892bb46617242.jpg Έμφαση, όχι μόνο στο οικονομικό όφελος, από την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), αλλά και στο σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα... 2/16/2018 4:12:27 PM

Ξενόφος: Στα 1,1 δισ. ευρώ μπορεί να φτάσει η συμφωνία για τον ΟΛΘ - Αντιδράσεις φορέων για την πώληση του 67%

Ξενόφος: Στα 1,1 δισ. ευρώ μπορεί να φτάσει η συμφωνία για τον ΟΛΘ - Αντιδράσεις φορέων για την πώληση του 67%

Έμφαση, όχι μόνο στο οικονομικό όφελος, από την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), αλλά και στο σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα που θα έχουν οι μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι, έδωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, κατά την συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής Επιτροπής, στην οποία τοποθετήθηκαν οι φορείς για τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Ο κ. Ξενόφος ενημέρωσε ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ευθύνη για τη διεξαγωγή τη διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 67% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ και ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με την υπογραφή της Σύμβασης Πώλησης με τον επενδυτή, τον Δεκέμβριο, με τίμημα 231,926 εκατ. ευρώ και υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ, σε μία συμφωνία που μπορεί να φθάσει τα 1,1 δισ. ευρώ.

Ως προς την Σύμβαση Παραχώρησης, το ΤΑΙΠΕΔ είχε τον ρόλο τεχνικού συμβούλου και παρείχε τεχνική βοήθεια προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το υπουργείο Οικονομικών.

Όπως ανέφερε ο κ. Ξενόφος, η αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης ήταν αναγκαία από τη στιγμή που το ποσοστό του ελληνικού Δημοσίου θα υποχωρούσε κάτω από το 51% και λόγω αυτού του γεγονότος έπρεπε να ρυθμιστούν μία σειρά θεμάτων, όπως:

- Να ανακατανεμηθούν μεταξύ του ΟΛΘ και του ελληνικού Δημοσίου οι ρόλοι, οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες σε σχέση με τη λειτουργία του λιμένα Θεσσαλονίκης, αφού ο ΟΛΘ πια θα ήταν ιδιωτική εταιρεία.

- Να ενισχυθεί η χρηματοοικονομική διαφάνεια, μέσω της υιοθέτησης μίας μεθοδολογίας βασισμένης σε όρους αγοράς, για τον υπολογισμό τού καταβλητέου από τον ΟΛΘ στο ελληνικό Δημόσιο ανταλλάγματος παραχώρησης, που οδήγησε στην αύξησή του από 2% επί του κύκλου εργασιών σε 3,5% και θα υπερβεί τα 150 εκατ. ευρώ.

- Να χαραχθεί μία σαφής τροχιά ανάπτυξης για το λιμάνι και να υπάρξει θετικό κοινωνικό αποτύπωμα για τη Θεσσαλονίκη και τους κατοίκους της.

- Να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον.

Ειδικά για τον Προβλήτα Ι, ο κ. Ξενόφος είπε ότι εξασφαλίζονται η διατήρηση των σημερινών χρήσεων και λειτουργιών του, η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτόν και η εξακολούθηση της χρήσης του για την υλοποίηση πολιτιστικών και δημόσιων δράσεων, που θα πραγματοποιούνται κατόπιν διαβούλευσης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, που δέχθηκε από βουλευτές και εμπλεκόμενους φορείς, ο κ. Ξενόφος σημείωσε ότι υπάρχουν προβλέψεις στη Σύμβαση Παραχώρησης, στην περίπτωση που ο επενδυτής δεν προχωρήσει με τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ρήτρες κ.λπ., ωστόσο, τόνισε ότι «το θέμα είναι η ανάγκη να γίνουν επενδύσεις που τις χρειάζεται το λιμάνι και η πόλη της Θεσσαλονίκης». Ως προς τα διαθέσιμα του ΟΛΘ, δηλαδή τη ρευστότητα που έχει η εταιρεία, ο κ. Ξενόφος επισήμανε ότι διαμορφώνουν το τίμημα: Αν υπάρχουν, ανεβάζουν το τίμημα, αν δεν υπάρχουν το τίμημα είναι μικρότερο. Σχετικά με το «εύλογο του τιμήματος», ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ υπογράμμισε ότι υπάρχουν δύο ανεξάρτητοι αποτιμητές που αξιολόγησαν την αξία του 67%. Επίσης, ανέφερε ότι ο επενδυτής έχει δώσει premium στην τιμή που φθάνει το 75% με βάση την τιμή της μετοχής τον Μάρτιο του 2017, οπότε έγιναν οι πρώτες προσφορές. Τότε η μετοχή στο Χρηματιστήριο ήταν λίγο πάνω από τα 19 ευρώ και ο επενδυτής προσέφερε 32 ευρώ ανά μετοχή.

Έντονες ήταν οι αντιδράσεις από πλευράς φορέων που εναντιώνονται στην πώληση του 67% του ΟΛΘ.

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ