Quantcast
Η απάντηση της Fraport στον Σπίρτζη - enikonomia.gr
share

Η απάντηση της Fraport στον Σπίρτζη

δημοσιεύτηκε:

Απάντηση στις δηλώσεις που έκανε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών,
Χρήστος Σπίρτζης, σχετικά με τον ρόλο της Fraport, έδωσε με ανακοίνωσή της η
εταιρεία που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.



Σε συνέντευξή του, ο υπουργός είχε αφήσει αιχμές κατά της εταιρείας,
λέγοντας ότι η Fraport πρέπει
«να
καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια
εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να
αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς
τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου,
είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα
χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».



Η αιχμή αφορούσε στα έργα που είχαν δρομολογηθεί να γίνουν στο
αεροδρόμιο Μακεδονία, για τα οποία η Fraport έχει ενστάσεις.



«Η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην
κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να
βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία
και τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που
αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές
απαιτούνται”, καταλήγει η ανακοίνωση της Fraport.



Η ανακοίνωση της εταιρείας



«H Fraport Greece, αναγνωρίζοντας την ευθύνη της απέναντι στις
τοπικές κοινωνίες αλλά και τον ρόλο των αεροδρομίων στις τοπικές οικονομίες,
αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήθος παρεμβάσεων και εργασιών κατά την διάρκεια
της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίες όμως δεν θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία
των αεροδρομίων και δεν θα περιόριζαν την επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα στα 14
αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν 5.433
εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων – που φέτος
διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2.5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με
το 2016.



Σημειώνεται, ωστόσο, ότι αν τα μεγάλα έργα ανάπτυξης και
εκσυγχρονισμού των υποδομών των αεροδρομίων ξεκινούσαν στο μέσο της
καλοκαιρινής περιόδου, το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό, για την εθνική και
τοπική οικονομία, θα ήταν τεράστιο, καθώς η χωρητικότητα και η δυναμικότητα των
αεροδρομίων θα μειωνόταν σημαντικά. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι
φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμά της υλοποίησης του
επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια
ευρώ – πέραν του 1,234 δις ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί. Τα έργα αυτά
αναμένεται να ξεκινήσουν βάσει του αρχικού προγραμματισμού το φθινόπωρο. Η
συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να
έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα.
Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων η στον
προγραμματισμό της Fraport Greece.



Τα έργα όμως μπορούν μόνο να ξεκινήσουν αφού πρώτα εγκριθούν από
το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece.


Σχετικά με τις προγραμματισμένες από το 2006 εργασίες
αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (διασταύρωση του Διαδρόμου 16/34 με τον
Διάδρομο 10/28), η Fraport Greece κρίνοντας βάσιμη την ανησυχία των τοπικών
φορέων και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις επιπτώσεις της υλοποίησης
των συγκεκριμένων έργων κατά τη θερινή περίοδο, είχε στηρίξει, πριν από σχεδόν
έναν χρόνο, το αίτημα τους για παράταση της έναρξής τους.



Η διεξαγωγή εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο συνεπάγεται ότι ο
διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης του Αεροδρομίου «Μακεδονία» 16/34 θα πρέπει
να τεθεί εκτός λειτουργίας. Σημειώνεται επίσης ότι ο Διάδρομος 16/34 είναι ο
μοναδικός διάδρομος εν λειτουργία στο αεροδρόμιο, αφού ο δεύτερος διάδρομος
προσγείωσης – απογείωσης (10/28) παραμένει για πάνω από μια δεκαετία κλειστός
λόγω εκτέλεσης έργων επέκτασης.


Η Fraport Greece δεν είχε καμία αρμοδιότητα και κανένα δικαίωμα
να πραγματοποιήσει αυτούς τους ελέγχους πριν από την ανάληψη της διαχείρισης
και της λειτουργίας των 14 αεροδρομίων, ούτε είχε κάποιο λόγο να αμφισβητήσει
την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα ενός έργου, του οποίου μάλιστα την ευθύνη
έχει το κράτος. Μόλις ανέλαβε τη διαχείριση και τη λειτουργία των 14
περιφερειακών αεροδρομίων (11 Απριλίου 2017) προχώρησε άμεσα σε εκτεταμένους
ελέγχους, οι οποίοι μεταξύ άλλων αφορούσαν και στην αντοχή του οδοστρώματος του
τμήματος της διασταύρωσης των Διαδρόμων 16/34 – 10/28 στο Αεροδρόμιο
«Μακεδονία».



Οι σχετικοί έλεγχοι, διεξήχθησαν σύμφωνα με τα αυστηρότερα
διεθνή πρότυπα και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2017. Τα αποτελέσματα και τα
συμπεράσματα της έκθεσης των ελέγχων κοινοποιήθηκαν άμεσα στις αρμόδιες
κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠΑ). Σύμφωνα με αυτά:



· η ακεραιότητα της σχετικής υποδομής είναι ικανή να
εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια.


· η κατάσταση του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται συμπαγής και
κρίνεται ότι δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο για την ομαλή λειτουργία του
αεροδρομίου.


· οι προγραμματισμένες εργασίες στη διασταύρωση δεν θα
βελτιώσουν ουσιαστικά την απόδοση του οδοστρώματος


· ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης
διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του
αεροδρομίου, θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη εκφράσει
τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στην ματαίωση πτήσεων από και προς το
αεροδρόμιο «Μακεδονία».



Το κλείσιμο του Διαδρόμου 16/34 και η ακόλουθη μείωση της
χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα
τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία,
προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που
δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα
ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου. Επιπλέον τυχόν καθυστέρηση
ολοκλήρωσης των έργων μετά τον Απρίλιου 2018 θα επιφέρει καταστροφικές
συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά
εκατομμύρια.


Η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην
κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να
βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία
και τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που
αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές απαιτούνται.»







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.