http://www.enikonomia.gr/economy/189496,dioikitria-tou-oaed-kentrikos-mas-stochos-einai-i-epangelmatiki-e.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_189496_256c1f0fdc-8024db8241ab9ee9.jpg «Οι πολιτικές που σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται την τελευταία τριετία από την παρούσα κυβέρνηση, επιδιώκουν την ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού της Μαθητείας... 6/3/2018 2:03:16 PM

Διοικήτρια του ΟΑΕΔ: Κεντρικός μας στόχος είναι η επαγγελματική εκπαίδευση να καταστεί πραγματική επιλογή για όλους τους νέους

Διοικήτρια του ΟΑΕΔ: Κεντρικός μας στόχος είναι η επαγγελματική εκπαίδευση να καταστεί πραγματική επιλογή για όλους τους νέους

«Οι πολιτικές που σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται την τελευταία τριετία από την παρούσα κυβέρνηση, επιδιώκουν την ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού της Μαθητείας και, γενικότερα, της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης», δηλώνει η πρόεδρος του ΔΣ και διοικήτρια του Οργανισμού Εργατικού Δυναμικού Ελλάδας (ΟΑΕΔ), Μαρία Καραμεσίνη.

«Ως ΟΑΕΔ, συμμετείχαμε στη Διϋπουργική Επιτροπή των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας, που διαμόρφωσε το πλαίσιο ποιότητας της μαθητείας και συμμετέχουμε στο σύστημα διακυβέρνησης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και της Μαθητείας», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Καραμεσίνη, σημειώνοντας ότι η βασική λογική/κατεύθυνση του Στρατηγικού Πλαισίου είναι, μέσω της ουσιαστικής τους αναβάθμισης, η επαγγελματική εκπαίδευση και η μαθητεία να καταστούν επιλογές προτίμησης των νέων και να υπηρετήσουν τρεις στόχους: «Τη μείωση της μαθητικής διαρροής, την αξιοπρεπή εργασιακή-επαγγελματική ένταξη των νέων και την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας».

Αναφέρει, δε, ότι το σημαντικότερο γεγονός της τελευταίας τριετίας είναι ότι, με τη μεταρρύθμιση της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο θεσμός της μαθητείας επεκτάθηκε και στα ΕΠΑΛ, με το μεταλυκειακό έτος μαθητείας, που απευθύνεται στους ενήλικους αποφοίτους λυκείου. Με βάση τα στοιχεία που παραθέτει, φέτος, παρακολούθησαν το μεταλυκειακό έτος 3,5 χιλιάδες απόφοιτοι ΕΠΑΛ, ενώ τις Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ 7,5 χιλιάδες σπουδαστές.

Σύμφωνα με τη διοικήτρια του ΟΑΕΔ, η ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών, η διασύνδεση της ΕΕΚ με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε επαγγελματικές ειδικότητες και δεξιότητες και η ρύθμιση του πλαισίου της μαθητείας στο χώρο εργασίας, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες αναβάθμισης της ΕΕΚ στη χώρα μας.

Παράλληλα, η κ. Καραμεσίνη εκτιμά ότι οι προοπτικές επέκτασης της μαθητείας τα επόμενα χρόνια είναι πολύ θετικές, λόγω ανάκαμψης της οικονομίας και της θεσμοθετημένης συνεργασίας των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας, του ΟΑΕΔ και των κοινωνικών εταίρων. «Τα ΕΠΑΛ θα αυξήσουν τα σχολεία που εφαρμόζουν το μεταλυκειακό έτος και τις προσφερόμενες ειδικότητες, ενώ το πρόγραμμα "πιλοτικών συμπράξεων μαθητείας" μεταξύ των υπουργείων Εργασίας και Παιδείας, του ΟΑΕΔ και της Ένωσης Επιμελητηρίων, αναμένεται να αυξήσει αισθητά τις προσφερόμενες θέσεις στον ιδιωτικό τομέα.

Τέλος, από την επόμενη χρονιά, τα ΙΕΚ δύνανται να παρέχουν στους σπουδαστές ένα εξάμηνο μαθητείας έναντι άλλων μορφών πρακτικής άσκησης, όπως ισχύει, μέχρι σήμερα», τονίζει η διοικήτρια του ΟΑΕΔ, ενώ υπογραμμίζει ότι η πολιτική επέκτασης της μαθητείας στη χώρα μας ευθυγραμμίζεται με ανάλογες προσπάθειες που καταβάλλονται τα τελευταία χρόνια σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. που είχαν σχολειοκεντρικά συστήματα για προώθηση της πρακτικής μάθησης σε όλες τις βαθμίδες της επαγγελματικής εκπαίδευσης, εναρμονιζόμενες με τη σχετική κατεύθυνση της ευρωπαϊκής πολιτικής από το 2013. Όπως επισημαίνει, από το 2017, ο ΟΑΕΔ είναι μέλος της «Ευρωπαϊκής Συμμαχίας για τη Μαθητεία» και συμμετέχει στις ευρωπαϊκές εβδομάδες προσόντων.

Πηγή: ΑΠΕ


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ