http://www.enikonomia.gr/economy/196126,pitsiorlas-kentrikos-stochos-tis-kyvernisis-i-epivivasi-sto-treno.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_196126_3e98434f7c-84f5825e4a5ac8d0.jpg Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τώρα, το 2018, που βγήκαμε από τα μνημόνια, ο κόσμος είναι τελείως διαφορετικός από ό,τι ήταν το 2010 όταν μπήκαμε... 9/9/2018 4:26:43 PM

Πιτσιόρλας: Κεντρικός στόχος της κυβέρνησης η επιβίβαση στο τρένο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης

Πιτσιόρλας: Κεντρικός στόχος της κυβέρνησης η επιβίβαση στο τρένο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης

Στα εγκαίνια του περιπτέρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) στην 83η ΔΕΘ, παρευρέθη ο αναπληρωτήςυπουργός Οικονομίας και ΑνάπτυξηςΣτέργιος Πιτσιόρλαςο οποίος κατά την ομιλία του τόνισε πως η επιβίβαση στο τρένο της 4ης βιομηχανικής επανάστασης αποτελεί κεντρικό στόχο της κυβέρνησης για την επόμενη περίοδο, καθώς αν η χώρα τα καταφέρει σε αυτό το πεδίο θα εξασφαλίσει το μέλλον της, ενώ αν αποτύχει θα μείνει σε μια κατηγορία πολύ υποδεέστερη από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη.

Ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε ακόμη ότι "θα συνεργαστεί απόλυτα" με όλους τους φορείς, ώστε να διασφαλιστεί η στενότερη συνέργεια μεταξύ πανεπιστημίων, τεχνικού κόσμου, επιχειρήσεων και εργατικού δυναμικού, που θα επιτρέψει τη διαμόρφωση ενός "πραγματικά μεγάλου προγράμματος" για την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην Ελλάδα. "Ενός προγράμματος για να αναβιώσουμε επιχειρήσεις, να αναστήσουμε τομείς" είπε χαρακτηριστικά.

Αναλυτικότερα, ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε πως "πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τώρα, το 2018, που βγήκαμε από τα μνημόνια, ο κόσμος είναι τελείως διαφορετικός από ό,τι ήταν το 2010 όταν μπήκαμε. Οι εξελίξεις, ιδιαίτερα στη γειτονιά μας, είναι πάρα πολύ σημαντικές, πάρα πολύ μεγάλες. Οι χώρες των Βαλκανίων, της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, αυτά τα χρόνια που εμείς παλεύαμε με την τεράστια κρίση που ξέσπασε, έχουν κάνει πολύ μεγάλα βήματα σε πολλούς τομείς. Η Ελλάδα τώρα θα πρέπει να αντιληφθεί αυτή την αλλαγή κι αν θέλει να παραμείνει στην υψηλή κατηγορία, αν θέλει να παραμείνει και ως χώρα του ευρώ στην πρώτη ταχύτητα, θα πρέπει να κάνει γρήγορα, πολύ γρήγορα, τεράστια βήματα, καταρχήν στον τομέα της μεταποίησης και της βιομηχανίας. Η επιλογή της κυβέρνησης να δημιουργήσει αυτό το χαρτοφυλάκιο δεν είναι τυχαία. Είναι μια επιλογή συνειδητή, μια επιλογή που -θα το δείτε στη πράξη- θα έχει συνέπειες στις αποφάσεις και τους σχεδιασμούς και τις πρωτοβουλίες της. Προσδοκώ λοιπόν τη συνεργασία σας και πιστεύω ότι μπορούμε να έχουμε πάρα πολύ θετικά αποτελέσματα" υπογράμμισε.

Κατά τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, "αν τεθεί ο στόχος αυτός (σ.σ.της εισόδου στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης), θα καθοδηγηθούμε στις δράσεις που είναι αναγκαίες. Αυτό όμως σημαίνει πλήρη αναδιοργάνωση της δουλειάς μας, αναδιάταξη στόχων και αξιοποίηση των δυνατοτήτων που έχουμε. Είναι μύθος ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να αναπτυχθεί στους τομείς αυτούς (σσ. της υψηλής τεχνολογίας και της ψηφιακής εποχής), μύθος ότι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε ως χώρα είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες", π.χ. στον τουρισμό, αφού υπάρχουν παραδείγματα εκπληκτικών επιχειρήσεων που ακόμα και τα χρόνια της κρίσης καταφέρνουν, όπως είπε, όχι απλώς να επιβιώνουν, αλλά και να έχουν απολύτως ανταγωνιστική και υψηλών προδιαγραφών διεθνή παρουσία.

"Εξαιρετικά ελπιδοφόρα τα δείγματα από τη λειτουργία των Ναυπηγείων Σύρου"

Ιδιαίτερη μνεία ως προς τους τομείς που μπορούν να "αναστηθούν" έκανε στην περίπτωση των Ναυπηγείων Σύρου, επισημαίνοντας ότι τα πρώτα δείγματα από τη λειτουργία τους ήταν εξαιρετικά ελπιδοφόρα: "Είχα πρόσφατα την εμπειρία με τα ναυπηγεία και ήδη μπορώ να σας πω ότι έχουμε δυνατότητες τώρα, σε αυτή τη συγκυρία, πάρα πολύ μεγάλες.

Το γεγονός ότι καταφέραμε και έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν τα Ναυπηγεία Σύρου είναι επίτευγμα πάρα πολύ μεγάλο. Τι μας δείχνει όμως; Στο ελάχιστο χρονικό διάστημα, που τα ναυπηγεία αυτά λειτουργούν δοκιμαστικά (...) είναι απίστευτη η ανταπόκριση των Ελλήνων εφοπλιστών στο να τα στηρίξουν. Μέχρι τώρα λέγαμε ότι αυτή η δουλειά δεν μπορεί να γίνει στην Ελλάδα, γιατί δεν είναι ανταγωνιστικά τα ναυπηγεία, άρα πάμε στην Τουρκία, πάμε κάπου αλλού. Στους μήνες όμως που περάσανε από τη στιγμή που άρχισαν να λειτουργούν, η ανταπόκριση ήταν καταπληκτική και τα δείγματα εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Το ίδιο πιστεύω ότι μπορεί να γίνει και σε άλλους τομείς, π.χ. της αμυντικής βιομηχανίας και της υψηλής τεχνολογίας".

Πηγή: ΑΠΕ


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ