http://www.enikonomia.gr/economy/220435,rizikes-allages-sta-teli-kykloforias-apo-to-2020.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_220435_117f588a2a-b3becab936e07260.jpg Τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων... 8/21/2019 4:10:00 PM

Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2020

Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2020

Σε ετοιμότητα βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για τις ριζικές αλλαγές που αναμένεται να έρθουν στα τέλη κυκλοφορίας από το 2020, καθώς τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Το ΥΠΟΙΚ αναζητεί τρόπους για να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αφού εάν δεν μεταβληθεί η ισχύουσα κλίμακα υπολογισμού των τελών τότε οι επιβαρύνσεις για τους υπόχρεους θα είναι μεγάλες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, σε παλαιότερες δηλώσεις του είχε υπογραμμίσει ότι η κυβέρνηση έχει γνώση του θέματος και είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε αναπροσαρμογές ώστε οι πολίτες να μην πληρώσουν τις αλλαγές που θα προκαλέσει το νέο πρότυπο WLTP.

Θα πρέπει ωστόσο να αναφερθεί ότι το νέο πρότυπο υπολογισμού των ρύπων των Ι.Χ. βάσει των οποίων υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου πανευρωπαϊκά.

Επισημαίνεται ότι το νέο καθεστώς θα είναι πιο αυστηρό από το προηγούμενο και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Με την αλλαγή όμως του προτύπου υπολογισμού των ρύπων οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 ή σε οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία αν αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών.

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι ένα όχημα που εκπέμπει σήμερα 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη ύψους 156 ευρώ, ενώ το ίδιο όχημα με βάση το νέο πρότυπο θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια ρύπων. Έτσι, ο ιδιοκτήτης του εφόσον αυτό ταξινομηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα κληθεί να πληρώσει ετήσια τέλη ύψους 556 ευρώ, δηλαδή 400 ευρώ περισσότερα.

Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν ανάλογες υπέρογκες επιβαρύνσεις για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών μελετά ήδη σχέδιο για αναπροσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών. Σε κάθε περίπτωση για τα υπόλοιπα οχήματα, τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένεται να υπάρξει καμία αλλαγή.


Πηγή: naftemporiki.gr

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ