Quantcast
Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας: Δεν υπήρξε σαμποτάζ στο αεροσκάφος της Μέρκελ - enikonomia.gr
share

Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας: Δεν υπήρξε σαμποτάζ στο αεροσκάφος της Μέρκελ

δημοσιεύτηκε:

Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Άμυνας, η διακοπή της πτήσης της καγκελαρίου για το Μπουένος Άιρες οφείλεται σε ηλεκτρονική βλάβη. 

«Ουδέποτε προέκυψε κίνδυνος για τη ζωή των επιβατών του αεροσκάφους», δήλωσε σήμερα στο Βερολίνο η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Μαρτίνα Φιτζ. «Η διακοπή της πτήσης σε μια τέτοια περίπτωση είναι μια κανονική διαδικασία», υποστήριξε στην κυβερνητική ενημέρωση των δημοσιογράφων.

Ανάλογες προσπάθειες να αποδραματοποιήσει το συμβάν κατέβαλε και ο Γενς Φλόσντορφ, εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας, το οποίο είναι υπεύθυνο για τις αεροπορικές μεταφορές της κυβέρνησης. Ενώ απέφυγε επιμελώς να χαρακτηρίσει την προσγείωση του αεροσκάφους «αναγκαστική», ο κ. Φλόσντορφ έκανε λόγο για «έκτακτη προσγείωση» ενώπιον ενός «αόριστου κινδύνου».

Οι δύο εκπρόσωποι παραδέχτηκαν πάντως ότι επρόκειτο για «σοβαρό λάθος», το οποίο ανάγκασε τον πιλότο του κυβερνητικού αεροσκάφους τύπου Α340 να διακόψει χθες το βράδυ την πτήση της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ για το Μπουένος Άιρες πάνω από τα χωρικά ύδατα της Ολλανδίας και να επιστρέψει στη Γερμανία. Για λόγους ασφαλείας το αεροπλάνο δεν προσγειώθηκε στο Άμστερνταμ, που ήταν το πλησιέστερο αεροδρόμιο, αλλά στην Κολωνία.

Καμία ένδειξη για εγκληματική πράξη


Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας διαβεβαίωσε πως «δεν υπάρχουν ενδείξεις για εγκληματικές μηχανορραφίες». Σύμφωνα με το μέχρι στιγμής πόρισμα, αιτία της αβαρίας ήταν ένα ελαττωματικό ηλεκτρονικό εξάρτημα. Πρόκειται για ένα μποξ διακλάδωσης που ελέγχει τόσο την τροφοδοσία των δύο συστημάτων ραδιοεπικοινωνίας που διαθέτει το αεροσκάφος όσο και το σύστημα απόρριψης της κηροζίνης, δηλαδή των καυσίμων. Γι’ αυτό το λόγο ο πιλότος έπρεπε, πρώτον, να δρομολογήσει την προσγείωση με τη βοήθεια δορυφορικού τηλεφώνου. Και, δεύτερον, επειδή δεν του ήταν δυνατόν να απορρίψει μέρος των καυσίμων όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, έπρεπε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Κολωνίας με υπέρβαρο. Το μεγάλο βάρος και το γεγονός ότι λόγω έργων χρησιμοποιήθηκε ο μικρός διάδρομος του αεροδρομίου οδήγησαν στην υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης του αεροπλάνου.

Όπως διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος, η συγκεκριμένη βλάβη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα Α340 που διαθέτει το υπουργείο Άμυνας. Το υπουργείο του έχει έχει επικοινωνήσει με τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν αεροσκάφη αυτού του τύπου προκειμένου να ενημερωθεί για τις εμπειρίες τους με αυτό το πρόβλημα. Σύμφωνα με τον κ. Φλόσντορφ, από τον Ιούνιο του 2016 ως τον Ιούνιο του 2018 ακυρώθηκαν 16 πτήσεις κυβερνητικών αεροσκαφών. Ο αριθμός αναλογεί στο 2% του συνόλου των πτήσεων. Πάντως, πριν από έξι εβδομάδες ο υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς είχε αναγκαστεί επιστρέψει από την Ινδονησία στη Γερμανία με αεροπλάνο της γραμμής. Αρουραίοι και ποντίκια είχαν ροκανίσει καλώδια του κυβερνητικού αεροσκάφους Κόνραντ Αντενάουερ. Πρόκειται για το ίδιο αεροπλάνο με το οποίο πετούσε το βράδυ της Πέμπτης η καγκελάριος.


Πηγή Πληροφοριών: Deutsche Welle

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.