http://www.enikonomia.gr/timeliness/113135,skiniko-dialysis-gia-ena-sta-dyo-dimosia-kteo.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_113135_bff13ebf3a-b246b526cac203b0.jpg Χαοτική είναι η κατάσταση στον χώρο των δημόσιων ΚΤΕΟ παρά την απόφαση της κυβέρνησης το 2015 να ενεργοποιηθούν τα κλειστά κέντρα και να αξιοποιηθεί εξοπλισμός... 8/16/2016 8:15:00 AM

Σκηνικό διάλυσης για ένα στα δύο Δημόσια ΚΤΕΟ

Σκηνικό διάλυσης για ένα στα δύο Δημόσια ΚΤΕΟ

Χαοτική είναι η κατάσταση στον χώρο των δημόσιων ΚΤΕΟ παρά την απόφαση της κυβέρνησης το 2015 να ενεργοποιηθούν τα κλειστά κέντρα και να αξιοποιηθεί εξοπλισμός που ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ.

Και αυτό, τη στιγμή που περισσότερα από 1,5 εκατ. οχήματα παραμένουν ανασφάλιστα και χωρίς να έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ολόκληρες περιοχές της χώρας είναι χωρίς ιδιωτικό ή δημόσιο ΚΤΕΟ αλλά και χωρίς κινητή μονάδα τεχνικού ελέγχου με τις νομαρχίες να αναγκάζονται να δίνουν ακόμα και εξάμηνη παράταση ελπίζοντας να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Οικονομικών πιέζει ασφυκτικά τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με την Ημερησία, για τις «λίστες» με τα οχήματα που δεν είναι «νόμιμα» για να ξεκινήσει τις αποστολές των «τσουχτερών» προστίμων.

Δραματική εικόνα
Εντύπωση προκαλούν τα στοιχεία που αποκαλύπτει η Ετήσια Έκθεση 2015 της Γενικής Επιθεωρήτριας δημόσιας διοίκησης, στο πλαίσιο διερεύνησης της καταγγελίας του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ για τον έλεγχο της προμήθειας και εγκατάστασης εξοπλισμού και λογισμικού αυτομάτων γραμμών ελέγχου στα δημόσια ΚΤΕΟ, στο πλαίσιο της σύμβασης 6115/2009 και των τροποποιήσεων αυτής. Όπως αναφέρει το 55% των δημόσιων ΚΤΕΟ της χώρας παραμένει αδρανοποιημένο και με αναξιοποίητο εξοπλισμό, ύψους περίπου 1.915.479 ευρώ, που αγγίζει το ποσοστό του 63% στις γραμμές ελέγχου των φορτηγών και του 58% αντιστοίχως, στις γραμμές των επιβατικών.

Τα κυριότερα συμπεράσματα του ελέγχου συνοψίζονται στα εξής:

α) Αναποτελεσματικότητα του έργου.

β) Ατελής εκπλήρωση αυτοτελούς συμβατικής υποχρέωσης του αναδόχου, αναφορικά με το λογισμικό ολοκλήρωσης των αυτομάτων γραμμών. Καταγράφεται η απουσία μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού στη διαδικασία εξοπλισμού και συνακόλουθης επαναλειτουργίας των δημοσίων ΚΤΕΟ.

Επιπλέον, καταγράφηκε έλλειμμα συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων οργανικών μονάδων του υπουργείου, για τη διαχείριση ζητημάτων που ανέκυψαν κατά τη διαδικασία εκτέλεσης της σύμβασης.

Τίθεται θέμα αποτελεσματικής λειτουργίας, από το γεγονός ότι, παρά τις τρεις προμήθειες στις οποίες προέβη το υπουργείο, από το 2000 έως την εξεταζόμενη σύμβαση, με τις οποίες συνδέονται και άλλες υποστηρικτικές αναθέσεις έργου, το 55% των ΚΤΕΟ της χώρας παραμένουν αδρανοποιημένα, σε πυκνοκατοικημένες μάλιστα περιοχές, με μεγάλο αριθμό οχημάτων προς έλεγχο, και με αναξιοποίητο εξοπλισμό, ύψους περίπου 1.915.479 ευρώ, που αγγίζει το ποσοστό του 63% στις γραμμές των φορτηγών και του 58% αντιστοίχως, στις γραμμές των επιβατικών.

Μάλιστα επισημαίνεται ότι σε ορισμένες Περιφέρειες δεν υπάρχει πρόθεση επαναλειτουργίας των δημοσίων ΚΤΕΟ (όπως στις Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης, της Πέλλας, της Καρδίτσας, της Ημαθίας, του Ηρακλείου, του Λασιθίου, του Ρεθύμνου, των Χανίων), εξαιτίας της προβλεπόμενης μικρής επισκεψιμότητας και του ανταγωνισμού με τα ιδιωτικά κέντρα τεχνικού ελέγχου. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη απόφαση, σε ορισμένες περιφερειακές υπηρεσίες, στηρίχθηκε σε σχετική μελέτη κόστους-οφέλους, με εκτίμηση της βιωσιμότητας και του μελλοντικού κύκλου εργασιών (π.χ. Π.Ε. Πέλλας).

Παρόμοιος σχεδιασμός σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης διαφαίνεται πως δεν υπήρξε πριν από την εκκίνηση του έργου. Ως άμεση απόρροια των ανωτέρω αναφέρεται η απώλεια πολύτιμων εσόδων από τα δημόσια ταμεία και η μη αξιοποίηση των πλείστων των μηχανημάτων ελέγχου, τα οποία παραμένουν αχρησιμοποίητα εδώ και αρκετά χρόνια, είτε στα δημόσια ΚΤΕΟ που δεν λειτουργούν, είτε στην κεντρική αποθήκη του Υπουργείου, βαίνοντας απαξιούμενα, εντός ενός ευμετάβλητου θεσμικού περιβάλλοντος, όπου οι κανονιστικές ρυθμίσεις περί εξοπλισμού τεχνικού ελέγχου, διαδέχονται η μία την άλλη.

Παρέμειναν αμφιβολίες αναφορικά με το εάν οι τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού, αναφορικά με το λογισμικό ολοκλήρωσης των μηχανημάτων ελέγχου ήταν ορθώς και σαφώς διατυπωμένες, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη διαλειτουργικότητα των αυτομάτων γραμμών, με άλλα υπολογιστικά συστήματα (μηχανογραφικό δημοσίων ΚΤΕΟ, ΥΜΕ).

Σε αρκετά ΚΤΕΟ, μετά την ολοκλήρωση της εξεταζόμενης προμήθειας του υπουργείου, προέκυψε ή απαιτείται επιπλέον δαπάνη για προμήθεια λογισμικού διαχείρισης, παραμετροποίησης και σύνδεσης των αυτομάτων γραμμών με το μηχανογραφικό σύστημα των δημοσίων ΚΤΕΟ (ενδεικτικά Περιφέρεια Αττικής για ΚΤΕΟ Χολαργού, Π.Ε. Ξάνθης, Περιφέρειας Κρήτης για τα ΚΤΕΟ Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων, Λασιθίου, Π.Ε. μράμας για το ομώνυμο κέντρο, ΠΕ Ροδόπης για το ΚΤΕΟ Κομοτηνής). Ομοίως, σε ορισμένα ΚΤΕΟ ανέκυψε ανάγκη αναβάθμισης του λογισμικού των αυτομάτων γραμμών τους (ενδεικτικά ΚΤΕΟ Πάτρας, Πύργου, Αγρινίου, Μεσολογγίου).

Εξάμηνη παράταση
Χωρίς δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ αλλά και χωρίς κινητή μονάδα ελέγχου οχημάτων έχουν μείνει οι κάτοικοι του Αργοσαρωνικού. Μάλιστα δόθηκε εξάμηνη παράταση προκειμένου να περάσουν τα αυτοκίνητά τους από ΚΤΕΟ μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη Νήσων Παναγιώτη Χατζηπέρου.

Να σημειωθεί ότι ο αντιπεριφερειάρχης λαμβάνοντας υπόψη τους οικονομικά δύσκολα καιρούς, είχε ζητήσει την εξασφάλιση δημόσιου κινητού ΚΤΕΟ, καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι κάτοικοι του Αργοσαρωνικού επιβαρύνονται με τη δαπάνη μετάβασης ταυτόχρονα με τη δυσκολία από την ακτοπλοϊκή σύνδεση προκειμένου να περάσουν τα αυτοκίνητά τους από ΚΤΕΟ.

«Μέχρι να επιλυθεί οριστικά η εξασφάλιση της μόνιμης λειτουργίας Κινητών Μονάδων ΚΤΕΟ, η εξάμηνη παράταση προσκλήσεως αποτελεί ανάσα ανακούφισης για τους κατοίκους των νησιών του Αργοσαρωνικού» είχε δηλώσει ο Π. Χατζηπέρος τονίζοντας πως η προσπάθεια συνεχίζεται ελπίζοντας ότι μέσα στο 6μηνο θα έχει υπάρξει λύση.

Η παράταση αφορά τα προγράμματα πρόσκλησης επιβατικών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και φορτηγών ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο μικτό βάρος 3,5 τόνους με έδρα στους Δήμους Αγκιστρίου, Αίγινας, Κυθήρων, Πόρου, Σπετσών, Τροιζηνίας και Ύδρας.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ