http://www.enikonomia.gr/timeliness/139749,kampanaki-trapezon-gia-kokkina-daneia.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_139749_18db774c70-99d57150caf49c7e.jpg Σε μείωση της εισπραξιμότητας και αύξηση των «κόκκινων» δανείων θα οδηγήσει η περαιτέρω αυστηροποίηση του νόμου για εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, γνωστές... 2/10/2017 9:31:00 AM

«Καμπανάκι» τραπεζών για «κόκκινα» δάνεια

«Καμπανάκι» τραπεζών για «κόκκινα» δάνεια

Σε μείωση της εισπραξιμότητας και αύξηση των «κόκκινων» δανείων θα οδηγήσει η περαιτέρω αυστηροποίηση του νόμου για εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, γνωστές ως «εισπρακτικές εταιρείες», που προωθείται από το υπουργείο Οικονομίας.

Αυτό επισημαίνουν εκπρόσωποι των τραπεζών αλλά και των εταιρειών ενημέρωσης, υπογραμμίζοντας ότι την ίδια στιγμή στο απυρόβλητο παραμένουν δεκάδες δικηγορικά γραφεία που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενημέρωσης οφειλετών και τα οποία λειτουργούν εκτός ρυθμισμένου θεσμικού πλαισίου.

Το θέμα συζητήθηκε στην πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου με το προεδρείο της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, παρουσία και του γενικού γραμματέα καταναλωτή Αντώνη Παπαδεράκη, στον οποίο ανήκει η πρωτοβουλία της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου.

Η πρωτοβουλία αφορά τον νόμο 3758, δηλαδή τον νόμο που ρυθμίζει τη λειτουργία των εννέα εταιρειών που είναι μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Ενημέρωσης και Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων και προβλέπει κυρίως την επέκταση του χρονικού διαστήματος εντός του οποίου μπορεί να οχλείται ο οφειλέτης. Σήμερα ο νόμος ορίζει ότι ο οφειλέτης μπορεί να οχλείται ανά δύο ημέρες και πρόθεση του υπουργείου είναι να γίνεται ανά επτά ημέρες.

Από την πλευρά των εταιρειών εξηγούν ότι ως όχληση πολύ συχνά νοείται το τηλεφωνικό μήνυμα στον οφειλέτη, πολλοί από τους οποίους αποφεύγουν να απαντήσουν σε κλήσεις όταν αυτές προέρχονται από τις εταιρείες ενημέρωσης, τα τηλέφωνα των οποίων είναι αναγνωρίσιμα.

Σε καμία περίπτωση, όπως υποστηρίζουν, η πρακτική των οργανωμένων εταιρειών δεν ενέχει στοιχεία πίεσης. Αλλωστε η ευθύνη τους δεν είναι η είσπραξη, αλλά η παροχή συμβουλών για τη ρύθμιση της οφειλής με βάση τα εργαλεία που δίνει η τράπεζα.

Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι η γενική γραμματεία εξαντλεί την αυστηρότητά της επιβάλλοντας υπέρογκα πρόστιμα, στηριζόμενη σε καταγγελίες που πολλές φορές ελέγχονται ως προς την ορθότητά τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 επεβλήθησαν 12 πρόστιμα ύψους 315.000 ευρώ, τη στιγμή που η δραστηριότητα άλλων φορέων στον τομέα της ενημέρωσης οφειλετών, όπως είναι τα δεκάδες δικηγορικά γραφεία, είναι ανεξέλεγκτη και δεν εμπίπτει στη δικαιοδοσία του νόμου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, λόγοι επιβολής των παραπάνω προστίμων ήταν η μη ταυτοποίηση, αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, η μη τήρηση του τραπεζικού απορρήτου, η κλήση σε τηλέφωνο εργασίας, η συχνότητα οχλήσεων και η δυσφήμηση στο οικογενειακό περιβάλλον.

Αλλοι λόγοι επιβολής προστίμου ήταν η ανάθεση της εντολής ενημέρωσης από την τράπεζα χωρίς να υπάρχει ληξιπρόθεσμη οφειλή, η καθυστέρηση απάντησης στον οφειλέτη και η μη χορήγηση στοιχείων εντός προθεσμίας, η μη αποστολή πρακτικού διακανονισμού, η επικοινωνία σε μη δηλωμένο τηλέφωνο, η μη χορήγηση ηλεκτρονικού αντιγράφου καταγεγραμμένων συνομιλιών και ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αρχείου, καθώς και η παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή.

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα των δικηγορικών γραφείων, τα περιθώρια παρέμβασης του υπουργείου είναι ελάχιστα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολυάριθμες καταγγελίες για άσκηση πιέσεων υπό την απειλή και της ενεργοποίησης των ένδικων μέσων.

Η περαιτέρω αυστηροποίηση του τρόπου λειτουργίας των εταιρειών του νόμου 3758 εκτιμάται ότι θα ευνοήσει την κουλτούρα ανοχής σε στρατηγικούς κακοπληρωτές, που υπολογίζονται στο 15%-20% του συνόλου.

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα είναι η αποτελεσματικότητα των ρυθμίσεων και η υποβοήθηση των οφειλετών που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, ζήτημα που αφορά πρωτίστως τις τράπεζες και το είδος των ρυθμίσεων που προτείνουν, και λιγότερο τις εταιρείες ενημέρωσης, που έχουν κυρίως την ευθύνη επικοινωνίας με τους πελάτες. Να σημειωθεί ότι τα «κόκκινα» δάνεια των νοικοκυριών φθάνουν τα 43 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 28 δισ. ευρώ είναι μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια και τα 15 δισ. ευρώ είναι «κόκκινα» καταναλωτικά.

Πηγή: Καθημερινή

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ