Quantcast
Ρυθμίζονται οι όροι διακίνησης και τιμολόγησης των προϊόντων - enikonomia.gr
share

Ρυθμίζονται οι όροι διακίνησης και τιμολόγησης των προϊόντων

δημοσιεύτηκε:

Τους νέους κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) έθεσε από χθες και μέχρι τις 24.4.2017 σε δημόσια διαβούλευση ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου. Βάσει αυτών, ρυθμίζονται η πληροφόρηση των καταναλωτών και οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων.

Την κωδικοποίηση των νέων κανόνων (αναθεώρηση της υπουργικής απόφασης Α2-718/2014) επεξεργάστηκε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή μετά από μακρά περίοδο προδιαβούλευσης και συνδιαμόρφωσης με βασικούς φορείς των τομέων της αγοράς. Οι βασικές αλλαγές αφορούν στην επικαιροποίησή τους «σύμφωνα με την ισχύουσα ενωσιακή και εθνική νομοθεσία, στην αποτροπή παραπλανητικών πρακτικών σε κάθε εμπορική δραστηριότητα και στην ορθολογικοποίηση των προστίμων επί το αναλογικότερον», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.

Μερικοί από τους βασικούς κανόνες ΔΙΕΠΠΥ:

– Ως γενική αρχή της διάθεσης των προϊόντων (προσυσκευασμένων ή μη) ορίζεται ότι πρέπει να εκτίθενται σε κάθε χώρο πώλησης έτσι ώστε η επισήμανση κάθε είδους να γίνεται άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή και με βάση τις αναγραφόμενες ενδείξεις, είτε επί της συσκευασίας-προϊόντος είτε στην αντίστοιχη πινακίδα-ετικέτα είτε σε οποιοδήποτε άλλο μέσο πληροφόρησης, να είναι δε ακριβής και σαφής ώστε να μην παραπλανάται ο καταναλωτής.

– Οταν υποκατάστατα τροφίμων διατίθενται στον τελικό καταναλωτή χύμα, θα πρέπει στα σημεία πώλησής τους (προθήκες, ψυγεία καταστημάτων κ.λπ.) να υπάρχει σχετική πινακίδα στην οποία όμως δεν δύναται να γίνεται καμία αναφορά τέτοια που να παραπλανά τον καταναλωτή περί του ότι το τρόφιμο αυτό είναι κανονικό και όχι υποκατάστατο. Εξαιρούνται ρητά τα τυροκομικά προϊόντα.

– Σε περίπτωση που τα προσφερόμενα στους χώρους ομαδικής εστίασης φαγητά, εδέσματα κ.λπ. περιέχουν υποκατάστατα τροφίμων, ο καταναλωτής θα πρέπει να ενημερώνεται σχετικά μέσω τιμοκαταλόγου.

– Προβλέπεται η ανάρτηση σήματος και τήρηση πινακίδων από τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων και υγραερίου κίνησης και πεπιεσμένου φυσικού αεριού (πρατήρια).

– Στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα στους παραβάτες:

• για έλλειψη τιμοκαταλόγου (1.000 ευρώ)

• για υπέρβαση τιμής ανά παρεχόμενη υπηρεσία (500 ευρώ)

• για μη αναγραφή προσφερόμενης υπηρεσίας ή τιμής στον τιμοκατάλογο (500 ευρώ) κ.λπ.

– Αναφορικά με τον καθορισμό ανώτατων τιμών και συγκεκριμένων σημείων πώλησης σε σημεία που δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός, δηλαδή αρχαιολογικούς χώρους, σχολεία, δικαστήρια, νοσοκομεία, μέσα μεταφοράς, οι τιμές ορίζονται ως εξής:

1) Εμφιαλωμένο νερό σε συσκευασία των 500 ml (0,5 L), εντός ή εκτός ψυγείου κατά προτίμηση του καταναλωτή, 0,50 ευρώ.

2) Εμφιαλωμένο νερό σε συσκευασία των 750 ml (0,75L), εντός ή εκτός ψυγείου κατά προτίμηση του καταναλωτή, 0,75 ευρώ.

3) Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί, ψημένο ή άψητο, 1,45 ευρώ.

4) Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί, ψημένο ή άψητο, 1,25 ευρώ.

5) Καφές ρόφημα ελληνικός μονός 1,20 ευρώ.

6) Καφές ρόφημα φίλτρου (γαλλικός κ.λπ.) μονός κατά τη συνήθη εμπορική πρακτική 1,30 ευρώ.

7) Καφές ρόφημα εσπρέσο, ζεστός ή κρύος, μονός κατά τη συνήθη εμπορική πρακτική 1,45 ευρώ.

8) Καφές ρόφημα στιγμιαίος, ζεστός ή κρύος, μονός (τύπου φραπέ κ.λπ.) κατά τη συνήθη εμπορική πρακτική 1,30 ευρώ.

9) Τσάι ρόφημα, ζεστό ή κρύο, 1,30 ευρώ.


Πηγή:Ελεύθερος Τύπος

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.