http://www.enikonomia.gr/timeliness/32683,H-exairesh-logw-palaiothtas-10etias-sto-Foro-Polyteloys-Diaviwshs-den-isxyei-st.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_d272b4884c3241a03cc7c601552d7daa.JPG «Βούλιαξαν» οι πωλήσεις βαρκών που κατασκευάζονται στην Ελλάδα μετά την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη πάνω από 5 μέτρα ενώ αναμένεται μπαράζ... 8/30/2015 10:00:00 PM

Η εξαίρεση λόγω παλαιότητας 10ετίας στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης δεν ισχύει στις βάρκες!

Η εξαίρεση λόγω παλαιότητας 10ετίας στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης δεν ισχύει στις βάρκες!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

[email protected]



«Βούλιαξαν» οι πωλήσεις μικρών σκαφών αναψυχής και βαρκών που κατασκευάζονται στην Ελλάδα μετά την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη πάνω από 5 μέτρα ενώ αναμένεται μπαράζ καταθέσεων «Αδειών Πλόων» στα λιμεναρχεία.
Ειδικότερα όπως αναφέρει στο «Enikonomia» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και άλλων Σκαφών, Περελκόμενων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ) κ. Γιώργος Κρανίτης:

«Η ελληνική βιομηχανία σκαφών βρίσκεται πλέον στο χείλος του γκρεμού καθώς οι πωλήσεις αλλά και οι παραγγελίες βαρκών και μικρών σκαφών έχουν κυριολεκτικά «παγώσει» και προσθέτει πως: «Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται με διαφορετικό και κλιμακωτό τρόπο στα αυτοκίνητα ενώ για τα σκάφη το οικονομικό επιτελείο δεν έχει προβλεφθεί κάτι ανάλογο».

Μάλιστα ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ όλα τα παραπάνω τα έχει επισημάνει με επιστολή που έχει αποστείλει προς τον Αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδη αλλά λόγω των πολιτικών εξελίξεων φαίνεται πως το θέμα έχει «παγώσει» μέχρι την ολοκλήρωση των εκλογών.
Σύμφωνα την επιστολή που απέστειλε ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ προς τον κ. Αλεξιάδη και έχει στην διάθεσή της η «Αγορά» αναφέρεται μεταξύ άλλων πως:

«Δεν λήφθηκε υπόψη ότι αντί για τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που εξ αρχής (άρθρο 44 του ν. 4111/2013, ΦΕΚ 18 Α΄) είχε επιβληθεί στα αυτοκίνητα, για τα σκάφη αναψυχής και για λόγους ίσης αντιμετώπισης θεσμοθετήθηκε μεταγενέστερα το Τέλος Παραμονής και Πλόων (άρθρο δέκατο τρίτο του ν. 4211/2013, ΦΕΚ 256 Α΄).

Τα σκάφη αναψυχής πέραν των άλλων ναυτιλιακών τους εγγράφων τα οποία ανανεώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, εφοδιάζονται και με Δελτίο Κίνησης Πλοίου Αναψυχής.

Για τα αυτοκίνητα έχει προβλεφθεί κλιμάκωση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και δη μέχρι και 1928 κ.εκ. δεν επιβάλλεται, ενώ από 1929 κ.εκ. έως 2500 κ.εκ. επιβάλλεται Φόρος 5% και από τα 2500 κ.εκ. και άνω 13%.

Για τα σκάφη αναψυχής μήκους πάνω από 5 μέτρα επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 13% χωρίς καμία κλιμάκωση.

Παράλληλα από την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά ΙΧ με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας τους ενώ αντίθετα στα σκάφη και τις βάρκες δεν έχει προβλεφθεί η παλαιότητα.

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα κατασκευάζονται στο εξωτερικό ενώ αντίθετα το 75% των σκαφών αναψυχής με μήκος έως 12 μέτρα είναι ελληνικής κατασκευής!

Το κόστος αγοράς ενός πολυτελούς ΙΧ με κινητήρα 1.800 κ.εκ. κυμαίνεται στις 36.000 ευρώ και ο ιδιοκτήτης τους δεν καταβάλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ αντίθετα ο κάτοχος μιας ελληνικής βάρκας 5,1 μέτρα κόστους 12.000 ευρώ καταβάλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 780 ευρώ ετησίως!».

Η επιστολή του ΣΕΚΑΠΛΑΣ προς τον κ. Αλεξιάδη τελειώνει με τη χαρακτηριστική φράση: «Κύριε Υπουργέ, η ολική καταστροφή των ελληνικών επιχειρήσεων/μεταποιητικών μονάδων κατασκευής λέμβων, φουσκωτών και πολυεστερικών μικρών σκαφών, παρελκομένων και εξαρτημάτων αυτών, εμπόρων και παροχέων υπηρεσιών δεν είναι ante portas αλλά post portas.»…

Οι πωλήσεις σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα από 2004-2014

Ραγδαία πτώση σημειώνουν οι πωλήσεις σκαφών αναψυχής και βαρκών από το 2010 και έκτοτε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΕΝ.

Ειδικότερα το 2004 στην Ελλάδα πουλήθηκαν 5.495 σκάφη και βάρκες, το 2005 οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 7.200 μονάδες ενώ και το 2006 οι λεμβολογήσεις νέων σκαφών ανήλθαν σε 9.271.
Το 2007 ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές για την εγχώρια βιομηχανία σκαφών και βαρκών καθώς διατέθηκαν 11.112 σκάφη.

Τα επόμενα δύο χρόνια υπήρξε μια σταθεροποίηση της αγοράς καθώς το 2008 διατέθηκαν 9.668 σκάφη και το 2009 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 9.590 μονάδες.

Από το 2010 και έκτοτε καταγράφεται ραγδαία μείωση των πωλήσεων σε σκάφη αναψυχής και βάρκες καθώς διατέθηκαν 5.495 μονάδες.

Το 2011 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 3.464 σκάφη και το 2012 σε 2.774 μονάδες.

Το 2013 η αγορά μόλις που ξεπέρασε τα 2.000 σκάφη και το 2014 παρατηρήθηκε μια σταθεροποίηση και σύμφωνα με τον κ. Κρανίτη μετά τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις μέσα στη χρονιά και ειδικότερα μετά την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης έχουν «παγώσει» οι παραγγελίες.

Όσον αφορά για το 2015 στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως στο πρώτο εξάμηνο έχει ήδη καταγραφεί πτώση 92% και η ελληνική βιομηχανία σκαφών εκπέμπει SOS...

Μπαράζ καταθέσεων Αδειών Πλόων στα Λιμεναρχεία

Σιγά-σιγά αρχίζουν να επιβεβαιώνονται οι φόβοι στελεχών της αγοράς πως με το που θα ολοκληρωθεί η φετινή καλοκαιρινή τουριστική περίοδος χιλιάδες ιδιοκτήτες σκαφών και βαρκών θα σπεύσουν ώστε να καταθέσουν τις «Αδειες Εκτέλεσης Πλόων» στα κατά τόπους Λιμεναρχεία ώστε να μειώσουν το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα καταβάλουν το 2016 για το οικονομικό έτος 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Αγοράς» παρατηρείται ήδη το συγκεκριμένο φαινόμενο δημιουργώντας λειτουργικά προβλήματα στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές που ως γνωστόν πάσχουν από έλλειψη προσωπικού.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ