Quantcast
Ξενοδοχεία Αθήνας: Μικρή μείωση της πληρότητας το 2019 - enikonomia.gr
share

Ξενοδοχεία Αθήνας: Μικρή μείωση της πληρότητας το 2019

δημοσιεύτηκε:

Μειωμένη ήταν η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το 2019 παρά την αύξηση, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ).

Η ανακοίνωση της ΕΞΑΑ





















Με πτώση της τάξης του (-)2,2% στην Πληρότητα, του (-)1.4%
στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με οριακή θετική αλλαγή (0,9%) στη Μέση
Τιμή Δωματίου ‘έκλεισε’ το 12μηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα
μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης
ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 ‘έκλεινε’ αρνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια
του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν έως και το (-)8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και
Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.


Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια
προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας
το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η
Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη, ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ότι αφορά στην
πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ότι αφορά στο revpar των
ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12.8% αντίστοιχα).


Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν όσα κατ’ επανάληψη έχουμε
επισημάνει από τα τέλη του 2018, αλλά και πιο πρόσφατα (Νοέμβριος 2019) με αφορμή την
ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της «15ης Ετήσιας Έρευνας ΕΞΑΑΑ & GBR
Consulting Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019» για την
υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, σε όλους τους τύπους καταλυμάτων, καθώς και για
αλλαγές στην σχέση προσφοράς – ζήτησης, που οφείλουμε να εστιάσουμε σε αυτές.


Από πλευράς μας, επισημαίνουμε γι άλλη μια φορά πως η Αθήνα
ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής ‘πύλη
εισόδου’ στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος
τα τελευταία χρόνια, αξίζει προσοχής και δικής της στρατηγικής για την
περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής προσφοράς της – και ως προς την ποσότητα
αλλά και ως προς την ποιότητά της.


Οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018
στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της
πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων – όσοι επένδυσαν ή
επενδύουν σε αυτήν. Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της
τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες
ενίσχυσης της σύγχρονης και ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που
δρομολογούνται – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας.








share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.