http://www.enikonomia.gr/tourism/239604,enischysi-tou-tourismou-me-asteria-michelin.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_239604_f179aeafaa-98a6213379bd0c7e.jpg Σε κυρίαρχο άξονα προβολής του ελληνικού τουρισμού στο... 10/5/2020 3:05:30 PM

Ενίσχυση του τουρισμού με... αστέρια Michelin

Ενίσχυση του τουρισμού με... αστέρια Michelin

Της Εύας Οικονομάκη

Σε κυρίαρχο άξονα προβολής του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό αναδεικνύεται η γαστρονομία με τον ΕΟΤ, στο πλαίσιο προώθησης της ελληνικής κουζίνας σε διεθνές επίπεδο, να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη γαλλική εταιρεία Michelin για τη δημιουργία του φερώνυμου ελληνικού οδηγού εστιατορίων. Σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, αυτό το διάστημα πραγματοποιούνται έντονες διεργασίες ανάμεσα στους επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας και στη διοίκηση του ΕΟΤ για τη δημιουργία ενός πλάνου, βάσει του οποίου θα συμφωνηθούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την εκπόνηση του project. Ενεργό ρόλο στη δημιουργία του ελληνικού οδηγού θα έχουν οι περιφέρειες της χώρας, ενώ η συμφωνία θα έχει τριετή διάρκεια. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, τους επόμενους μήνες αναμένεται να ταξιδέψουν στις ελληνικές περιφέρειες εκπαιδευμένοι επιθεωρητές της γαλλικής εταιρίας, οι οποίοι θα επισκεφτούν -ανώνυμα -επιλεγμένα εστιατόρια και θα βαθμολογήσουν τα προσφερόμενα πιάτα.
Στόχος για μέσα στο 2021 να υπάρχει μια πρώτη μαγιά, πάνω στην οποία θα αρχίσει να συντάσσεται και να παίρνει μορφή ο ελληνικός οδηγός Michelin, o οποίος θα φιλοξενεί εστιατόρια με υψηλού επιπέδου γαστρονομικές προτάσεις για τους επισκέπτες του. Σύμφωνα με τον οδηγό των Michelin τα εστιατόρια κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες. Σε αυτά που έχουν κερδίσει κάποιο αστέρι Michelin, σε εκείνα που διαθέτουν στον κατάλογο τους ένα πιάτο υψηλής γαστρονομίας. Η δημιουργία του ελληνικού οδηγού Michelin είναι υψηλής στόχευσης για τον ΕΟΤ καθώς η Κροατία έχει ήδη το δικό της οδηγό , ενώ και η Τουρκία αναμένεται να εκδώσει τον αντίστοιχο τουρκικό μέσα στο προσεχές διάστημα, κατακτώντας μια θέση στον διεθνή χάρτη του γαστρονομικού τουρισμού.
Στρατηγική προτεραιότητα
Η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως σημαντικός πρεσβευτής της Ελλάδας στο εξωτερικό, αποτελεί ενόψει του 2021 στρατηγική προτεραιότητα για τη διοίκηση του ΕΟΤ που φιλοδοξεί σύμφωνα με τη Realnews, να καταστήσει την ελληνική κουζίνα αναπόσπαστο μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας κάθε επισκέπτη.
Η δημιουργία του ελληνικού οδηγού Michelin που αποκαλείται βίβλος της γαστρονομίας αποτελεί το εφαλτήριο για να αποκτήσει η χώρα περίοπτη θέση στον παγκόσμιο χάρτη του γαστρονομικού τουρισμού. Απώτερη επιδίωξη είναι η προβολή και η προώθηση της Ελλάδας ως ιδανικού γαστρονομικού τουριστικού προορισμού στους ταξιδιώτες 365 ημέρες τον χρόνο , κάτι που θα ενισχύσει σημαντικά τον στόχο του ΕΟΤ και του υπουργείου Τουρισμού για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν , προσελκύοντας ταυτόχρονα περισσότερους ταξιδιώτες που αναζητούν εξεζητημένες εμπειρίες.
Αναβάθμιση
Η ανάδειξη της γαστρονομίας αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού, με την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των τουριστικών περιοριστικών υπηρεσιών που προσφέρει η χώρα. Με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί, η γαστρονομία αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία για όλους ανεξαιρέτως τους τουρίστες και αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης για εύπορους ταξιδιώτες οι οποίοι συνθέτουν μια εξειδικευμένη ζήτηση για γαστρονομικό τουρισμό.
Το προφίλ
Οι ταξιδιώτες που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη γαστρονομία και επιλέγουν τον γαστρονομικό τουρισμό είναι κατά βάση ηλικίας 30-50ετών και διαθέτουν εισόδημα υψηλότερο από τον μέσο τουρίστα. Πρόκειται για επαγγελματικά καταξιωμένους και περιπετειώδεις ταξιδιώτες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, που επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον πολιτισμό του προορισμού και δαπανούν μεγάλο ποσοστό του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού τους σε δραστηριότητες γαστρονομικού ενδιαφέροντος. Οι βασικές χώρες, όπως αποκαλούνται είναι οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, η Ισπανία , η Ολλανδία και η Βρετανία.
Η έναρξη της γαστρονομίας στο χαρτοφυλάκιο του ελληνικού τουρισμού θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο για τη περαιτέρω ενίσχυση των αφίξεων τόσο από καθιερωμένες αγορές όσο και από νέους προορισμούς.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ