Quantcast
Χορηγήθηκε άδεια λειτουργίας στο υδατοδρόμιο του Λιμένα Γαΐου Παξών - enikonomia.gr
share

Χορηγήθηκε άδεια λειτουργίας στο υδατοδρόμιο του Λιμένα Γαΐου Παξών

δημοσιεύτηκε:

Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε την χορήγηση άδειας λειτουργίας
υδατοδρομίου στο Λιμένα Γαΐου Παξών.


Το υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα το Σχέδιο Νόμου για την «Ίδρυση, Λειτουργία και
Εκμετάλλευση Αεροδρομίων Επί Υδάτινων Επιφανειών», το οποίο τέθηκε σε δημόσια
διαβούλευση.


Με σταθερά και αποφασιστικά
βήματα ξεκινάει η δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων της χώρας, αρχής
γενομένης με την άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στο Λιμένα Γαϊου Παξών, η οποία
προωθείται από τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής.


Προς αυτό το σκοπό, έχει ήδη υπογραφεί η σχετική απόφαση από τον
υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστο Σπίρτζη και εντός των επόμενων ημερών θα υπογραφεί κι
από τον ΥΝΑΝΠ κ. Θοδωρή Δρίτσα.


Η συγκεκριμένη αδειοδότηση έχει ιδιαίτερη σημασία. Υπό την έννοια, ότι
ήδη έχει αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο του λιμένα Κέρκυρας, και καθίσταται πλέον
δυνατή η πρώτη σύνδεση με υδροπλάνο μεταξύ Κέρκυρας, και Παξών, επαναφέροντας
έτσι, με εφαρμογή του Νόμου 4146/2013, τη συγκοινωνία με υδροπλάνο, η οποία
είχε σταματήσει από το 2009.


Κάτοχος της αδείας του υδατοδρομίου Παξών είναι ο «Οργανισμός Λιμένος
Κέρκυρας Α.Ε», (Ο.Λ.ΚΕ.ΑΕ), με φορέα λειτουργίας την εταιρεία «Υδατοδρόμια
Βορείου Ιονίου Ε.Π.Ε», ο οποίος κατέχει την περιβαλλοντική αδειοδότηση.


Επιπροσθέτως, αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την
«Ίδρυση, Λειτουργία και Εκμετάλλευση Αεροδρομίων Επί Υδάτινων Επιφανειών»


Με το νέο σχέδιο νόμου :


-Εγκαθιδρύεται νέο σταθερό και αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο
αδειοδότησης και νέες δυνατότητες χρηματοδότησης για επενδύσεις υδατοδρομίων.


-Δρομολογείται άμεσα η δημιουργία ενός νέου δικτύου υδατοδρομίων
πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο προβλέπεται μέσα στα δύο επόμενα χρόνια να
καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας.


Όπως εξηγεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος
Σπίρτζης, «Σκοπός μας είναι με το σχέδιο νόμου να αρθούν τα όποια προσκόμματα
έχουν εντοπιστεί από τη μέχρι τώρα διαδικασία αδειοδότησης, ώστε να
δημιουργηθεί ένα καθαρό, σταθερό και λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο. Μόνο με αυτόν
τον τρόπο, θα δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον που
υπάρχει και θα τεθούν τα θεμέλια που απαιτούνται για την προσέλκυση νέων
επενδυτών»,.


Παράλληλα υπογράμμισε, ότι: «Η καθιέρωση δικτύου υδατοδρομίων μπορεί να
χαρακτηριστεί μια καινοτόμα στρατηγική επενδυτική ευκαιρία όχι μόνο για την
Ελλάδα αλλά και για τον Ευρωπαϊκό χώρο, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα
σημαντική πρόκληση».



Τα οφέλη και η σπουδαιότητα
ανάπτυξης του νέου δικτύου υδατοδρομίων



-«Το νέο εκτεταμένο δίκτυο υδατοδρομίων, προσδίδει υπεραξία στα
λιμάνια, ενισχύει το τουριστικό προϊόν και αναβαθμίζει τη συγκοινωνιακή
εξυπηρέτηση τόσο των μικρών και απομακρυσμένων νησιών όσο και των σημαντικών
τουριστικών προορισμών. Επίσης εξασφαλίζει την αδιάλειπτη σύνδεση της
νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας, με τακτικές και πυκνές πτήσεις υδροπλάνων,
που συνδυάζουν την αεροπορική ταχύτητα με την ευελιξία των πλωτών μέσων»,
εξηγεί ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης. Υπογραμμίζει ακόμη, ότι «Τα υδροπλάνα,
πέρα από την επιβατική και τουριστική κίνηση εξυπηρετούν και άλλες ανάγκες.
Ανάγκες, μεγάλης κοινωνικής σπουδαιότητας. Όπως είναι οι επείγουσες και
έκτακτες μετακινήσεις: αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας & διάσωσης,
μεταφοράς φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, και άλλα είδη ανάγκης)».
Συνεχίζοντας την αναφορά του στα οφέλη και τη σπουδαιότητα ανάπτυξης των
υδατοδρομίων, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημειώνει επί αυτών και τους παρακάτω λόγους:


· Αποτελούν
επενδυτική ευκαιρία για λόγους τουριστικούς, κοινωνικούς και γενικότερα
αναπτυξιακούς.


· Εισάγουν ένα
καινοτόμο φιλικό και ευέλικτο μέσο μεταφοράς σε μια χώρα που λόγω της
μορφολογίας και του νησιωτικού χαρακτήρα και της εκτεταμένης ακτογραμμής της
έχει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.


· Δημιουργούνται υπεραξίες
και νέες ευκαιρίες στους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από την
λειτουργία στους χώρους τους υδατοδρομίων ως μέρος του συνόλου των
εγκαταστάσεων τους, ενισχύοντας έτσι τον θεσμικό τους ρόλο.


· Προωθείται η
τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων αλλά και σε περιοχές οι
οποίες μέχρι σήμερα δεν θα ήταν εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες.


· Δημιουργούνται
νέες τουριστικές τάσεις και επιτυγχάνεται, σε συνεργασία με τη βιομηχανία της
κρουαζιέρας, η δυνατότητα επισκεψιμότητας περισσότερων τουριστικών περιοχών.


· Καλύπτονται νέες
συγκοινωνιακές συνδέσεις και επιτυγχάνεται εξασφάλιση της μεταφορικής
εξυπηρέτησης ακόμα και σε απομακρυσμένα νησιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.


· Δημιουργούνται
νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο των αερομεταφορών αλλά και από την ενδυνάμωση
της τοπικής οικονομίας.


· Εξασφαλίζεται η
ίδρυση υδατοδρομίου σε περιοχές όπου υπάρχει συγκοινωνιακή ανάγκη και δεν
υπάρχει άλλο ενδιαφέρον.


· Ενθαρρύνει την
εμπλοκή του Α’ και Β’ βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τονώνοντας την τοπική
οικονομία, την ανάδειξη ακριτικών απομακρυσμένων περιοχών και εν γένει την
περιφερειακή ανάπτυξη.



Οι καινοτόμες αλλαγές του νέου
νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια



Στις καινοτόμες αλλαγές που εισάγει το προτεινόμενο σχεδίου νόμου, σε
σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4146/2013), ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρει
επιγραμματικά τις εξής:


· Δυνατότητα
διαχωρισμού της διαδικασίας αδειοδότησης σε δύο στάδια, ώστε κάτοχος της άδειας
ίδρυσης υδατοδρομίου, εφόσον το επιθυμεί, να διαφοροποιείται από τον κάτοχο
άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου. Η πρόταση αυτή
αναμένεται να επιταχύνει σε μεγάλο βαθμό την αδειοδότηση των υδατοδρομίων
εισάγοντας μια περισσότερη ευέλικτη και ρεαλιστική επιχειρηματική δομή,
προωθώντας ταυτόχρονα συνεργασίες τύπου ΣΔΙΤ.


· Η άδεια ίδρυσης
εκδίδεται υποχρεωτικά στο όνομα Ο.Τ.Α. ή Λιμενικού Ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος
ή Φορέα ή Υπηρεσία του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, εφόσον πρόκειται
για ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα ή τουριστική μαρίνα.


· Διευκολύνεται η
διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα,
ανεξαρτήτως της νομικής προσωπικότητας που κατέχει ο ενδιαφερόμενος, αίροντας
έτσι τη διακριτική μεταχείριση που υπάρχει στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο,
ν.4146/2013.


· Θεσμοθετείται η
δυνατότητα χρήσης περιοχής του λιμένα, ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών
υδροπλάνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη, με
βάση την κείμενη νομοθεσία,, ώστε να διασφαλίζεται αδιάλειπτη πτητική
λειτουργία των υδροπλάνων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δίδεται η δυνατότητα
πραγματοποίησης συνάντησης πριν την υποβολή της αίτησης (preapplication
meeting), δηλαδή μιας συνάντησης με τις συναρμόδιες υπηρεσίες ή απευθείας με
την οικεία Λιμενική Αρχή για διευκρινήσεις και γενικές πληροφορίες που αφορούν
στην ολοκλήρωση του τεχνικού φακέλου, με σκοπό την αποφυγή εμφανώς λανθασμένων
χαρακτηριστικών του υδατοδρομίου. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η λανθασμένη
επιλογή χαρακτηριστικών υδατοδρομίου και συνεπώς επιταχύνεται η διαδικασία αδειοδότησής
τους. Απλοποιούνται τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά δικαιολογητικά έγγραφα του
αιτούμενου άδειας υδατοδρομίου τα οποία πλέον αναφέρονται σαφώς στο νομοσχέδιο
χωρίς να γίνεται παραπομπή σε άλλες διατάξεις που αφορούν επιχειρήσεις άλλου
είδους.


· Ενισχύονται τα
μέτρα ασφάλειας για τα υδατοδρόμια, ενώ παράλληλα προστίθεται άρθρο για τα
θέματα εκπαίδευσης εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού.


· Καθιερώνονται
ελάχιστες απαιτήσεις για τις κτιριακές υποδομές των υδατοδρομίων και
προβλέπεται η χρήση ευέλικτων εγκαταστάσεων.


· Διαχωρίζονται οι
διαδικασίες έγκρισης εγχειριδίων από πλευράς ΥΠΑ ανάλογα με το είδος της αδείας
(ίδρυσης ή λειτουργίας) με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της αδειοδότησης.


· Δίδεται η
δυνατότητα τα τιμολόγια υπηρεσιών του υδατοδρομίου προς τα υδροπλάνα να μην
περιορίζονται από ΚΥΑ αλλά να καθορίζονται από τον φορέα λειτουργίας του
υδατοδρομίου, ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα των υδατοδρομίων σύμφωνα με
τις συνθήκες της αγοράς.


· Επιλύεται η
αδυναμία μετακίνησης της Επιτροπής Επιθεώρησης Υδατοδρομίων λόγω της υπερβολικά
χρονοβόρας διαδικασίας για την έγκριση αυτής και των εξόδων μετακίνησης και
διαμονής. Επιπροσθέτως, η Επιτροπή λειτουργεί πλέον περισσότερο ευέλικτα στις
περιπτώσεις επαναεπιθεώρησης υδατοδρομίου περιορίζοντας τις διοικητικές
διαδικασίες και το κόστος μετακίνησής της.


· Εφόσον δεν υπάρχει
αίτηση από επενδυτή για ίδρυση υδατοδρομίου, δύναται με ΚΥΑ των Υπουργών
ΥΠΟΜΕΔΙ και Ναυτιλίας ή Τουρισμού κατά περίπτωση, να εκδίδεται άδεια ίδρυσης
υδατοδρομίου επί λιμένων ή τουριστικών μαρίνων, επ’ ονόματι Δημόσιου Φορέα είτε
και του ίδιου του Δημοσίου.



Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον
και αναπτυξιακές προοπτικές



-«Με το σχέδιο νόμου, θα δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθεί το
επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει σήμερα και να τεθούν τα θεμέλια που
απαιτούνται για την προσέλκυση νέων επενδυτών» τονίζει ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Κ.
Χρήστος Σπίρτζης. Και σημειώνει: «Επί του παρόντος, επενδυτικό ενδιαφέρον έχουν
επιδείξει δύο ιδιωτικές εταιρείες, ενώ με την καθιέρωση των υδατοδρομίων
αναμένεται περαιτέρω άνοιγμα του κλάδου με την προσέλκυση νέων επενδυτών».


Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανέφερε επίσης, αναλυτικά στοιχεία επενδυτικού
ενδιαφέροντος, σύμφωνα με τα οποία προωθούνται άμεσα τουλάχιστον 46
αδειοδοτήσεις για την δημιουργία νέων υδατοδρομίων. Συγκεκριμένα ανέφερε τα
εξής :


· Έχουν ήδη εκδοθεί
οι άδειες λειτουργίας στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, και στο Λιμένα Παξών.


· Συνολικά, έχουν κατατεθεί
είκοσι (20) αιτήσεις για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, μεταξύ των οποίων
περιλαμβάνονται οι λιμένες Θεσσαλονίκης, Πατρών, Βόλου, Ρεθύμνου, Καλαμάτας,
κ.α.


· Περαιτέρω, η
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, προετοιμάζει την υποβολή τεχνικού φακέλου για την
αδειοδότηση εικοσιέξι (26) υδατοδρομίων σε λιμένες νήσων του Νοτίου Αιγαίου. Οι
εγκρίσεις των συναρμοδίων υπουργείων και υπηρεσιών ως προς την υπογραφή των
Προγραμματικών Συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και των
Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων με σκοπό τη δημιουργία Υδατοδρομίων βρίσκονται σε
προχωρημένο στάδιο.


· Παράλληλα,
ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει φορείς για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε
λίμνες, η ανάπτυξη των οποίων θα θέσει νέα δεδομένα στις αεροπορικές μεταφορές.



Οι νέες δυνατότητες
χρηματοδότησης επενδύσεων υδατοδρομίων



Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης εξηγεί επίσης τις αναγκαίες
ενέργειες που έχουν γίνει για την εφαρμογή ολοκληρωμένου πλαισίου
χρηματοδότησης των επενδύσεων υδατοδρομιών, το οποίο προβλέπει:


· Προώθηση ανάπτυξης
των υδατοδρομίων στο «πακέτο Γιούνκερ»


· Υπαγωγή των
υδατοδρομίων στο νέο αναπτυξιακό νόμο


· Εξασφάλιση πόρων
ύψους 3 έως 6 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη
δημιουργία υδατοδρομίων. Τα κριτήρια επιλογής αφορούν στην ωριμότητα του έργου,
τη σκοπιμότητα και τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίησή του υδατοδρομίου.
Βασική προϋπόθεση για ένταξη στο ΠΔΕ είναι τα προκρινόμενα υδατοδρόμια να μην
εντάσσονται σε άλλο πρόγραμμα συγχρηματοδότησης.


· Ένταξη
χρηματοδότησης των εγκαταστάσεων υδατοδρομίων στα ΠΕΠ. Προβλέπεται σε
συνεργασία με τους Περιφερειάρχες επεξεργασία των προτάσεων για την ένταξη των
έργων στα ΠΕΠ ή τη δυνατότητα αναθεώρησης των ήδη εγκεκριμένων ΠΕΠ, ώστε η
δημιουργία των υδατοδρομίων να καταστεί εφικτή εκεί ακριβώς που είναι
περισσότερο αναγκαία, στις Περιφέρειες της χώρας.


· Ανάπτυξη
υδατοδρομίων μέσω συνεργιών τύπου ΣΔΙΤ, ώστε με τη συμμετοχή του δημόσιου και
ιδιωτικού τομέα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση των
επενδύσεων.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.