Quantcast
Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις το 2022 - Ποιες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν άνοδο - enikonomia.gr
share

Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις το 2022 – Ποιες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν άνοδο

δημοσιεύτηκε:

Αυξήθηκαν κατά 5% οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2022 ,σε σχέση με το 2021, με τον συνολικό κύκλο εργασιών να αγγίζει τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς  ωστόσο να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά, όπως αυτό προκύπτει από σχετικό report της Convert Group.

Παράλληλα επισημαίνεται πως η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του έτους με 18% αύξηση πωλήσεων και στο τέταρτο τρίμηνο με 10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Οι εκπτώσεις

Ο κλάδος των online super market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022, σύμφωνα με την Convert Group. Συγκεκριμένα, τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερα κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%,  δημητριακά  φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας  φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές:

  • +20% σε προϊόντα για κατοικίδια,
  • +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
  • +7% σε προϊόντα αρτοποιίας,
  • +6% σε ποτά και αναψυκτικά,
  • +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
  • +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά,
  • +3% σε φρέσκα τρόφιμα
  • και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει, σύμφωνα με το report της Convert Group, την  τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από απευθείας (direct) επισκέψεις στα online super markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market.

Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

Αναφορικά με τις συσκευές, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 9 π.μ. έως τις 12 μ.μ. να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.