H Kering που βρίσκεται στα “χέρια” της Gucci πούλησε έναντι 4 δισ. ευρώ την επιχείρηση καλλυντικών της στη L’Oreal.
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Kering και εξηγεί ότι αυτό έγκειται στο ότι ο νέος Διευθύνων Σύμβουλός της, Λούκα Ντε Μέο αλλάζει τη στρατηγική του για την αντιμετώπιση του υψηλού χρέους του ομίλου και εστιάζει στη βασική του δραστηριότητα της μόδας.
Όπως μεταδίδει το Reuters.com, ο γαλλικός γίγαντας ομορφιάς L’Oreal θα αποκτήσει- στο πλαίσιο της συμφωνίας – τη σειρά αρωμάτων Creed της Kering αλλά και τα δικαιώματα για ανάπτυξη αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς με τα brand της Kering, της Gucci, της Bottega Veneta και της Balenciaga με αποκλειστική άδεια 50 ετών. Υπενθυμίζεται πως προς το παρόν η άδεια για τα αρώματα της Gucci ανήκει στην Coty (COTY.N) και η νέα 50ετής συμφωνία με την L’Oreal θα τεθεί σε ισχύ όταν λήξεο αυτή. Και μάλιστα αυτή προβλέπεται πως θα γίνει το 2028, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με το δημοσίευμα, η πώληση αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση του καθαρού χρέους της Kering. Υπενθυμίζεται πως, στα τέλη Ιουνίου αυτό ανερχόταν στα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ και επιπλέον των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις μίσθωσης, κάτι που ανησυχεί τους επενδυτές.
Η πορεία της Kering
Μάλιστα το 2023 η Kering ίδρυσε μια επιχείρηση ομορφιάς καθώς στα “χέρια της πέρασε” η εταιρεία αρωμάτων Creed έναντι 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο στόχος της ήταν διαφοροποιηθεί από το brand Gucci αλλά και να μειώσει την εξάρτηση της από αυτήν καθώς αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της.
Ωστόσο η Kering δυσκολεύτηκε να ενισχύσει την επιχείρηση της καθώς κατέγραψε λειτουργικές ζημίες ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Επίσης επισημαίνεται πως η εταιρεία δεν μπόρεσε να αναπτύξει περαιτέρω το brand της Gucci λόγω του ότι δέχτηκε σοβαρό πλήγμα από τη μειωμένη ζήτηση που είχε στην βασική κινεζική αγορά.
Τι λένε οι αναλυτές
Για το θέμα αυτό μίλησαν στο Reuters.com οι αναλυτές. Πιστεύουμε πως ήταν αναγκαίο να πωληθεί η Kering Beauté περίπου στην ίδιο ποσό με αυτό της Creed πριν από 2 χρόνια παρόλο που αυτό είναι επώδυνο, είπαν οι αναλυτές της Bernstein.
Εάν η εταιρεία επέστρεφε στην αδειοδότηση προϊόντων ομορφιάς, τότε αυτό θα σήμαινε για αυτήν, λιγότερα κεφάλαια και υψηλότερο περιθώριο κέρδους αλλά και περισσότερες δυσκολίες στη λειτουργία της, είπαν από την πλευρά τους οι αναλυτές της RBC, πριν την επισύναψη της συμφωνίας ακόμη και εάν η Kering χρειαστεί να μοιραστεί τα έσοδα της με την L’Oreal.
«Πιστεύουμε πως η συμφωνία αυτή δείχνει μια στρατηγική για επαναπροσδιορισμό των βασικών της ικανοτήτων της Kering σε απλά γνωστά brand. Και οποιαδήποτε εκποίηση προϊόντων ομορφιάς που μπορεί να υπάρξει, αυτό μπορεί να απελευθερώσει επενδυτικό περιθώριο για επενδύσεις προς αυτές τις προτεραιότητες», συμπλήρωσαν απευθυνόμενοι στους επενδυτές.
Ο ρόλος του De Meo
Τον Σεπτέμβριο που ανέλαβε ο De Meo τα ηνία της επιχείρησης ως Διευθύνων Σύμβουλος είχε ενημερώσει τους μετόχους πως σκόπευε να λάβει κάποιες δύσκολες αποφάσεις για τη μείωση του χρέους του ομίλου, συμπεριλαμβανομένου και αυτό της οργάνωσης του εταιρείας και της αναδιοργάνωσης όπου ήταν αυτό αναγκαίο.
Επιπλέον η εταιρεία έχει αναβάλει και το σχέδιο της για την πλήρη εξαγορά της ιταλικής μάρκας μόδας Valentino, ωστόσο σκοπεύει να πουλήσει και κάποια ακίνητα που έχει στην κατοχή τους προκειμένου να συγκεντρώσει ένα ποσό χρημάτων σε μετρητά.
Αξίζει να σημειωθεί πως η L’Oreal που είναι το μεγαλύτερο brand στο χώρο των καλλυντικών και της ομορφιάς, παράγει ήδη κορυφαία αρώματα με την υπογραφή της Yves Saint Laurent, αφού απέκτησε το 2008 τα δικαιώματα της μάρκας από την Kering έναντι 1,15 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι δύο εταιρείες ανέφεραν πως δημιουργούν μια επιχείρηση από κοινού για την παροχή εμπειριών και υπηρεσιών πολυτελείας σε πελάτες που ανήκουν σε αυτό το target group.
H συμφωνία
Η επισύναψη της συμφωνίας για την εξαγορά της επιχείρησης καλλυντικών της Kering είναι η μεγαλύτερη που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα για την L’Oreal. Αυτή είναι η μεγαλύτερη και από τη συμφωνία για την εξαγορά της αυστραλιανής μάρκας Aesop έναντι 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που επετεύχθη το 2023. Αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.
«Η L’Oreal απολαμβάνει την ισχυρή δυναμική που έχει στον τομέα Luxe και θα πρέπει να προσβλέπει στην απόκτηση των αδειών αρωμάτων και ομορφιάς που σχετίζονται με αναγνωρισμένες αλλά και σχετικά υπανάπτυκτες μάρκες της Kering», δήλωσε ο Bruno-Roland Bernard, σύμβουλος και επίκουρος καθηγητής εταιρικών οικονομικών και διαχείρισης πολυτελείας στο Institut Francais de la Mode με έδρα το Παρίσι.
«Είναι επίσης πιθανό να εκμεταλλεύονται μια ευνοϊκή διαπραγματευτική θέση – με περιορισμένο ανταγωνισμό: Ποιος όμως θα έχει τη δύναμη για να αντιμετωπίσει μια Kering που βρίσκεται υπό πίεση χρόνου;» Η L’Oreal έχει δηλώσει ότι εξετάζεται να γίνουν «πολλές» εξαγορές φέτος, όπως μετέδωσε πρόσφατα το Reuters.