Quantcast
ΕΛΤΑ: Αυτό είναι το νέο σχέδιο μετασχηματισμού του Οργανισμού- Τι δήλωσαν Πιερρακάκης και Παπαστεργίου - enikonomia.gr
share

ΕΛΤΑ: Αυτό είναι το νέο σχέδιο μετασχηματισμού του Οργανισμού- Τι δήλωσαν Πιερρακάκης και Παπαστεργίου

δημοσιεύτηκε:

Για το νέο σχέδιο του Υπερταμείου αναφορικά με τον μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) μίλησε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή

«Στο σχέδιο, το οποίο η μεταβατική διοίκηση θα διαχειριστεί, δεν προβλέπεται κλείσιμο, προβλέπεται μετασχηματισμός», δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης και ενημέρωσε την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ότι θα υπάρξει μετασχηματισμός 158 καταστημάτων. «Βάζω αστερίσκο στις περιπτώσεις που υπάρχει άλλο κατάστημα της courier-ΕΛΤΑ, στα 100 ή στα 200 μέτρα. Αντικειμενικά, για έναν οργανισμό που πρέπει να τον διαφυλάξουμε, το να υπάρχει μια εναλλακτική στα 100 ή στα 200 μέτρα, είναι κάτι ορθολογικό να το λάβουμε υπόψη μας στην αναδιάρθρωση του δικτύου. Στα υπόλοιπα 113 καταστήματα θα υπάρξει μετασχηματισμός, μόνο όταν βρεθεί πράκτορας των ΕΛΤΑ, και διασφαλιστεί ότι όλοι οι πολίτες έχουν ενημερωθεί για τη μετάβαση» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης και σημείωσε ότι «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον τοπικών καταστηματαρχών, ανθρώπων της γειτονιάς».

«Εξετάζουμε τις ανάγκες εξυπηρέτησης κάθε περιοχής, πού πληρώνονταν οι περισσότεροι λογαριασμοί, πού υπήρχε αυξημένη χρήση εργοσήμου, πού κυριαρχούσε η αποστολή δεμάτων και μόνο αν υπάρχει κοντινό τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ και διασφαλίζεται στο 100% η εξυπηρέτηση του πολίτη, θα προχωρήσουν στην αναδιοργάνωση. Γι΄ αυτό 17 καταστήματα, από την αρχικά λίστα, τελικά δεν θα μετασχηματιστούν, γιατί καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες τραπεζικών συναλλαγών. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει αλλαγή στο σχέδιο, αυτό δείχνει ότι καμία απόφαση δεν λαμβάνεται μηχανιστικά, αυτό δείχνει ότι καμία τοπική κοινωνία δεν μένει μετέωρη», είπε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το shop in shop

Κεντρικός πυλώνας της νέας προσέγγισης είναι το shop in shop, τόνισε ο κ. Πιερρακάκης και διευκρίνισε: «Είναι η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσα σε ήδη λειτουργούντα καταστήματα της γειτονιάς. Υιοθετήθηκαν και από την προηγούμενη κυβέρνηση και λειτουργούν ήδη σε 500 σημεία σε όλη τη χώρα και έχουν αποδείξει ότι μπορούν να λειτουργήσοην αποτελεσματικά με εμφανή σήμανση των ΕΛΤΑ, με βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, με διευρυμένο ωράριο εξυπηρέτησης και με σημαντικά χαμηλότερο λειτουργικό κόστος το οποίο οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας, αν όντως μας ενδιαφέρει ο Οργανισμός και εμάς μας ενδιαφέρει ο Οργανισμός».

«Το Ταχυδρομείο μετασχηματίζεται», υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης, «για να μπορέσει να μείνει παρόν. Τα πρακτορεία ΕΛΤΑ είναι συνεργαζόμενα σημεία εξυπηρέτησης που θα λειτουργήσουν βάσει σύμβασης με την ΕΛΤΑ ΑΕ». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι υπηρεσίες, οι τιμές, οι όροι παροχής και η διαδικασία καθορίζονται αποκλειστικά από την ΕΛΤΑ που θα διατηρήσει πλήρη έλεγχο και εποπτεία κι έτσι θα διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση μικρών κοινοτήτων εκεί όπου ένα πλήρες κατάστημα δεν είναι επιχειρησιακά ή οικονομικά βιώσιμο αλλά η φυσική παρουσία του κράτους παραμένει αναγκαία.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δεν δίστασε να αναγνωρίσει ότι δεν είχαν εξερευνηθεί όλες οι δυνατότητες εναλλακτικών στο σύνολο των περιοχών που θα όφειλαν να είχαν εξερευνηθεί, πριν ανακοινωθεί κλείσιμο καταστημάτων. Κάλεσε πάντως τα κόμματα να δουν τι συμβαίνει σε οποιαδήποτε χώρα του πλανήτη, αυτή τη στιγμή, όπου προσπαθούν να βρουν τις αντίστοιχες λύσεις για να διαχειριστούν και τα κόστη τους και την κάλυψη για όλους. «Λίγο πολύ αντιμετωπίζουμε όλοι την ίδια εξίσωση για τα ταχυδρομεία μας» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.

Παπαστεργίου: Θέλουμε τα ΕΛΤΑ σε κάθε σημείο της χώρας

Για το θέμα αυτό μίλησε  και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου απευθυνόμενος στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής .

«Το κρίσιμο είναι σε κάθε σημείο της χώρας, μέσω της καθολικής υπηρεσίας, οι πολίτες να μπορούν να δεχθούν υπηρεσίες από τα ΕΛΤΑ. Το κρίσιμο παραμένει το να μείνει η ταμπέλα των ΕΛΤΑ σε κάθε σημείο της χώρας γιατί τα ΕΛΤΑ είναι εμπιστοσύνη, είναι σχέση την οποία έχουμε δομήσει στα περίπου 100 χρόνια της υπηρεσίας τους και δεν πρέπει να την χαλάσουμε» δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την καθολική υπηρεσία των ΕΛΤΑ, τομέα ευθύνης του υπουργείου.

«Eίμαστε υπεύθυνοι για τη λειτουργία της ταχυδρομικής αγοράς. Έχουμε και έναν ακόμα σημαντικό ρόλο που έχει να κάνει με την καθολική υπηρεσία, την άγονη γραμμή των ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ κάθε χρόνο λειτουργούν τα καταστήματά τους σε όλη την Ελλάδα, στέλνουν έκθεση στην Επιτροπή Ταχυδρομείων και λένε ότι θέλουμε αυτά τα χρήματα. Η ΕΕΤΤ κρίνει κατά πόσο εκτελέστηκε αυτό το έργο και αποτιμά αυτό το ποσό. Διαχρονικά, τα ΕΛΤΑ ζητούσαν περισσότερα χρήματα- το 2013 είχαν ζητήσει 57 εκατομμύρια, πήραν 38 εκατομμύρια- σιγά σιγά άρχισε να συγκλίνει το αίτημα των ΕΛΤΑ με αυτό που η ΕΕΤΤ καθορίζει. Από την ώρα που η ΕΕΤΤ κρίνει ότι εκτελέστηκε η καθολική υπηρεσία, εμείς ερχόμαστε στο υπουργείο να πληρώσουμε. Η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν υπήρξαν καθυστερήσεις στην πληρωμή της καθολικής υπηρεσίας, με αποτέλεσμα τα ΕΛΤΑ να χρειαστεί να προβούν σε δανεισμό και προφανώς στην πληρωμή επιτοκίων. Από το 2019 και μετά, τα πράγματα μπήκαν σε μια σειρά. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα που μιλάμε δεν οφείλουμε στα ΕΛΤΑ ούτε ένα ευρώ. Τα ΕΛΤΑ η αλήθεια είναι ότι έχουν ζητήσει περισσότερα χρήματα, όμως ένα ποσό περίπου 29 εκατομμυρίων εκκρεμεί προκειμένου να πληρωθεί. Μέχρι σήμερα, από το 2013 έως το 2025, έχουν πληρωθεί 353 εκατομμυρια σε καθολική υπηρεσία συν έξι εκατομμύρια για τον covid, το οποίο εγκρίθηκε», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής, λέγοντας πως «Τα ΕΛΤΑ τηρούν την καθολική υπηρεσία, σε γενικές γραμμές, με μικροπροβλήματα και γι’ αυτό στο παρελθόν η ΕΕΤΤ έχει επιβάλλει μικρά ή και μεγαλύτερα πρόστιμα, προκειμένου τα ΕΛΤΑ να συνετιστούν και να ευθυγραμμιστούν με τις υποχρεώσεις τους. Καθολική υπηρεσία είναι η παρουσία των ΕΛΤΑ με διάφορους τρόπους- με κατάστημα, με θυρίδα, με πρακτορεία- σε κάθε σημείο προκειμένου ο πολίτης να μπορέσει να εξυπηρετηθεί».

Σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου, «Είναι κρίσιμο να μείνουν ανοιχτά τα ΕΛΤΑ. Διότι όλο αυτό το διάστημα συζητάμε χωρίς να υπολογίζουμε το τι θα σήμαινε να μην μετασχηματιστούν καταστήματα, να μην ληφθούν μέτρα με δεδομένο ότι η αγορά έχει αλλάξει».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.