Quantcast
Εστιατόρια που ... κεφαλαιοποιούν την αγάπη για τη γιαγιά! - enikonomia.gr
share

Εστιατόρια που … κεφαλαιοποιούν την αγάπη για τη γιαγιά!

δημοσιεύτηκε:

Ακόμη κι αν βγαίνουμε έξω για να φάμε, επειδή δεν έχουμε διάθεση να γευματίσουμε ή να δειπνήσουμε στο σπίτι, υπάρχει κάτι στο σπιτικό φαγητό που ελκύει τους πάντες.

Οι ιδιοκτήτες ή διευθυντές εστιατορίων το γνωρίζουν και αξιοποιούν τη γνώση αυτή για να δελεάσουν τους πελάτες.

Οι εστιάτορες βασίζονται σε πολλές τακτικές για να προσελκύσουν πελάτες που θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Υπάρχει μία ολόκληρη βιομηχανία δημιουργών μενού που συντάσσουν καταλόγους εστιατορίου, με γευστικές προτάσεις που ωθούν τους πελάτες να ανοίξουν το πορτοφόλι τους.

Ωστόσο, ένας από τους πιο παραπλανητικούς τρόπους στους οποίους καταφεύγουν είναι να κερδίζουν πελάτες προκαλώντας τους νοσταλγία.

Τι θα προτιμούσες να δοκιμάσεις «Τα λαζάνια της γιαγιάς» ή «λαζάνια λαχανικών»;

Οι εστιάτορες ξέρουν ότι στους ανθρώπους αρέσει να ανοίγουν το μενού και να βρίσκουν μαμάδες, γιαγιάδες και άλλους συγγενείς και δεν φοβούνται να το αξιοποιήσουν.

Από έρευνα το Πανεπιστημίου Cornell της Νέας Υόρκης  προκύπτει ότι οι άνθρωποι αισθάνονται περισσότερη ικανοποίηση και πιστεύουν ότι εξασφαλίζουν καλύτερη σχέση ποιότητας/ τιμής, όταν αγοράζουν τα «Cookies με κολοκύθα της γιαγιάς» απ’ ότι όταν αγοράζουν τα «Cookies με κολοκύθα».

Όπως αναφέρεται στα πορίσματα της έρευνας, στους συμμετέχοντες στην έρευνα δεν παρουσιάστηκε καμία πρόσθετη πληροφορία για τα cookies ( τα οποία είναι απολύτως ίδια), εκτός από τη φανταστική ετικέτα. Σίγουρα η γιαγιά δεν ήταν στην κουζίνα και δεν έψηνε τα cookies.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα επηρεάστηκαν σαφέστατα όταν διάβασαν τη λέξη «Της Γιαγιάς» στην ετικέτα.

Η μελέτη έδειξε ότι η στάση των πελατών μπορεί να επηρεαστεί από τον τρόπο που παρουσιάζεται ένα είδος παρουσιάζεται σε ένα μενού.

Υπάρχει πιθανότητα οι συνταγές με ονόματα μελών οικογενειών που εμφανίζονται στα μενού στην πραγματικότητα να προέρχονται από τον συγγενή κάποιου, αλλά επίσης υπάρχει ενδεχόμενο να μην συμβαίνει αυτό.

Ο Ίβεν Ντάνι Μέγιερ, ιδιοκτήτης φημισμένου εστιατορίου της Νέας Υόρκης χρησιμοποιεί αυτή τη τεχνική στο Indian-fusion ρεστοράν Tabla. Ένα από τα προτεινόμενα πιάτα είναι το «συκώτι κοτόπουλου μασάλα της Μπούντι». Μπούντι είναι το όνομα της μητέρας του σεφ του εστιατορίου κι αυτό ενθαρρύνει τους πελάτες να παραγγείλουν το συγκεκριμένο πιάτο, το οποίο μπορεί και να αγνοούσαν αν δεν ήταν της Μπούντι.

Αυτή δεν είναι η μόνη ψυχολογική λειτουργία πίσω από τα μενού των εστιατορίων, αλλά είναι μία από τις πιο ύπουλες επειδή αγγίζει τις χορδές της καρδιάς μας.

Απλά σκεφτείτε το ξανά ,την επόμενη φορά που θα παραγγείλετε την περίφημη πίτα της γιαγιάς, όταν είστε έξω για φαγητό.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.