Quantcast
ΛΑΜΨΑ: Επιδόσεις «5αστέρων»! - enikonomia.gr
share

ΛΑΜΨΑ: Επιδόσεις «5αστέρων»!

δημοσιεύτηκε:

Η άνοδος του εισερχόμενου τουρισμού της Αθήνας φέρνει πλέον διψήφιους ρυθμούς αύξησης στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας, με το ‘’δίδυμο’’ του ομίλου Λάμψα στο Σύνταγμα να επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές.   

Μεγάλη Βρετανία και King George είδαν λοιπόν τα έσοδά τους να αυξάνονται κατά 46% σχεδόν στο εννιάμηνο του 2014, γεγονός το οποίο η ίδια η  διοίκηση αποδίδει στη «σχετική πολιτική σταθερότητα των δύο τελευταίων ετών που επέτρεψε να ανακάμψει μερικώς ο εισερχόμενος τουρισμός».  

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στο εννιάμηνο του 2014, η πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 15,2% έναντι του 2013 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 66,7% έναντι 57,9% το 2013. Χαμηλότερου βεληνεκούς ήταν η διαμόρφωση της μέσης τιμής δωματίου, όπου στα ξενοδοχεία πολυτελείας η αύξηση ανήλθε σε 8,1% έναντι του 2013. Κατά συνέπεια, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 24,6% ενώ τα συνολικά έσοδα δωματίων κατά 26,7%. Τα πρώτα στοιχεία μάλιστα για τον Οκτώβριο για τα ξενοδοχεία της Αθήνας είναι ακόμη πιο θετικά, αν ληφθεί υπόψη ότι σύμφωνα με την STR Global, συνολικά τα αθηναϊκά ξενοδοχεία είχαν το υψηλότερο ποσοστό αύξησης στην Ευρώπη τόσο ως προς την πληρότητα, όσο και ως προς τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο: Πιο συγκεκριμένα, τα ξενοδοχεία στην Αθήνα αύξησαν κατά 18,2% τις πληρότητές τους, φτάνοντας τον Οκτώβριο σε επίπεδα πληρότητας 79,6%, την ίδια στιγμή που κατά μέσο όρο, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, αυξήθηκαν κατά 27,8%, στα 85,01 ευρώ.

Οι επιδόσεις του ομίλου Λάμψα

Στα πολυτελή ξενοδοχεία και ειδικά όσον αφορά τον όμιλο Λάμψα, είχε κύκλο εργασιών στο εννεάμηνο του 2014 στα  36,4 εκατ. ευρώ, έναντι 28,8 εκατ. ευρώ  της ίδιας περιόδου του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 26,08%. Η μητρική, που περιλαμβάνει τις επιδόσεις των ξενοδοχείων Μεγάλη Βρετανία και King George, είχε κύκλο εργασιών στο εννιάμηνο στα 29,4 εκατ. ευρώ από 20,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013, σημειώνοντας άνοδο κατά 45,83%. Η αύξηση  αυτή οφείλεται αφενός στην ενσωμάτωση του ξενοδοχείου King George από τον Ιούνιο του 2013 (συμβολή κατά 5,6 εκατ. ευρώ) και στην μεγάλη αύξηση των μεγεθών της Μεγάλης Βρεταννίας: Το ιστορικό ξενοδοχείο κατάφερε να αυξήσει την πληρότητά του κατά 22% στο εννιάμηνο του 2014, η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε κατά 8%, ενώ για τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ξενοδοχείου (χώροι εστίασης κ.τ.λ.), η αύξηση των εσόδων ήταν στο  18%.

Κατά τη θερινή τουριστική σεζόν, που περιλαμβάνει το τρίμηνο από την 1η Ιουλίου έως και το τέλος Σεπτεμβρίου, οι συνολικές πωλήσεις των δύο ξενοδοχείων του Συντάγματος αυξήθηκαν κατά 3,5 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 37,66% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Κατά το ίδιο διάστημα, η πληρότητα αυξήθηκε κατά 22%, κατά 15% ήταν η αύξηση της μέσης τιμή δωματίου, ενώ κατά 27% αυξήθηκαν τα έσοδα επισιτιστικών και λοιπών τμημάτων.

Ο όμιλος Λάμψα είχε στο εννιάμηνο του 2014 μικτά κέρδη 11,3 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013, σημειώνοντας σημαντική αύξηση λόγω κυρίως της αύξησης του κύκλου εργασιών και της μείωσης των λειτουργικών δαπανών του ομίλου, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους μεταβλήθηκε από κέρδος 26,12% το 2013 σε 31,23% το 2014. Τα μικτά αποτελέσματα της μητρικής, με τις επιδόσεις μόνο των δύο ξενοδοχείων του Συντάγματος, διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 9,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 4,9 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του κύκλου εργασιών που επηρέασε σχεδόν εξολοκλήρου τα μικτά αποτελέσματα, επηρέασε και τα λειτουργικά αποτελέσματα του ομίλου (προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων), που ανήλθαν σε κέρδη ύψους 9 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 5,1 εκατ. ευρώ το 2013. Τα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 3,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 1,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 3,4 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 3,5 εκατ. ευρώ  το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η μητρική εταιρεία, με τις επιδόσεις των δύο ξενοδοχείων του κέντρου,  είχε κέρδη μετά από φόρους 3,6 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 1,1 εκατ. ευρώ.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.