share

Θεσσαλονίκη: Tο σχέδιο της HELLENiQ Energy για τη λειτουργία διυλιστηρίου ανανεώσιμου diesel

δημοσιεύτηκε:

Τη λειτουργία διυλιστηρίου ανανεώσιμου diesel (βιοκαυσίμου) στη Θεσσαλονίκη σχεδιάζει η HELLENiQ Energy, όπως γνωστοποίησε ο διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας της  εταιρείας, Σπύρος Κιαρτζής μιλώντας σε εκδήλωση του Ομίλου και του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Αξιοποίηση της έρευνας και της επιστημονικής γνώσης στη βιομηχανία».

«Ο Όμιλος στοχεύει να επιδιώξει έναν στρατηγικό μετασχηματισμό, προκειμένου να προστατεύσει τις βασικές του δραστηριότητες του και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που ανοίγονται από την ενεργειακή μετάβαση»,  τόνισε ο κ. Κιαρτζής.

Οι δύο πυλώνες του σχεδίου της HELLENiQ Energy

«Στην HELLENiQ Energy βασιζόμαστε σε δύο πυλώνες: τη βασική μας δραστηριότητα και την ανάπτυξη στη νέα ενέργεια. Φέτος το 60% των νέων επενδύσεων- εκατοντάδες εκατομμύρια δόθηκαν, επενδύθηκαν στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Επενδύθηκαν στην ηλεκτροκίνηση, σε επενδύσεις που έχουν να κάνουν με εξοικονόμηση ενέργειας και νέες τεχνολογίες στα διυλιστήριά μας. Πέρα από αυτό συνεχίζουμε και στις κλασικές μας δραστηριότητες, τα πετροχημικά για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε, να βελτιώσουμε και να ξεπεράσουμε ακόμη και τους προηγούμενους στόχους που είχαμε θέσει εκεί», εξήγησε.

«Πρότυπο διυλιστήριο στην Ελευσίνα με πράσινες τεχνολογίες»

Εξειδικεύοντας το επενδυτικό πλάνο πράσινης μετάβασης του Ομίλου, σημείωσε ότι «θέλουμε έως το 2030 να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο μισό από ό,τι είχαμε το 2020».  «Επενδύουμε στις ΑΠΕ, επενδύουμε στην αύξηση της αποδοτικότητας, μειώνουμε ό,τι απορρίμματα υπάρχουν και όλα αυτά προσπαθούμε μέσα και στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας να τα συνδυάσουμε, ώστε να μειώσουμε οτιδήποτε είναι αρνητικό και να αυξήσουμε οτιδήποτε είναι θετικό. Βλέπουμε τα βιοκαύσιμα, βλέπουμε εναλλακτικούς τρόπους τροφοδοσίας των διυλιστηρίων μας, βλέπουμε νέες τεχνολογίες. Βλέπουμε θέματα που έχουν να κάνουν με την ηλεκτροκίνηση, την αποθήκευση της ενέργειας, το υδρογόνο», διευκρίνισε.

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των διυλιστηρίων της HELLENiQ Energy, ο κ. Κιαρτζής ανέφερε ότι «το διυλιστήριό μας στην Ελευσίνα θα γίνει ένα πρότυπο διυλιστήριο, το οποίο θα έχει και τεχνολογίες πράσινου υδρογόνου και τεχνολογίες δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα και αυξημένης αποδοτικότητας και τα ίδια ακριβώς σκεφτόμαστε και για το διυλιστήριο που έχουμε στη Θεσσαλονίκη ομοίως και για το διυλιστήριο στον Ασπρόπυργο και γενικότερα αυτή είναι η θεώρηση που προσεγγίζει τις επενδυτικές μας αποφάσεις από εδώ και πέρα».

Για το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης υπενθύμισε ότι «είναι μία μονάδα που συμβιώνει από το 1965 με την πόλη, την περιοχή, με όλη τη Βόρεια Ελλάδα,  μονάδα η οποία πλέον όμως εξελίσσεται». «Ξεκίνησε και απλά έπαιρνε αργό και το μετέτρεπε σε πετρελαιοειδή και καύσιμα και προϊόντα και σήμερα κάνουμε τα πάντα,. Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικές πρώτες ύλες, εξοικονομούμε ενέργεια, θέλουμε να αντικαταστήσουμε το υδρογόνο με πράσινο υδρογόνο, προσπαθούμε να δούμε τι δυνατότητες έχουμε να τροφοδοτήσουμε με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έχουμε ένα αρκετά μεγάλο φωτοβολταϊκό και επιπλέον βλέπουμε με τις πολύ μεγάλες επενδύσεις που κάνουμε στις ΑΠΕ πώς να τροφοδοτούμε τις βιομηχανικές μας μονάδες στα διυλιστήριά μας με πράσινη ενέργεια, άσχετα αν την παράγουμε πιο μακριά στην Πτολεμαΐδα ή στην Κοζάνη που έχουμε το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της χώρας σε λειτουργία σήμερα, 204 MW», πρόσθεσε.

Γνωστοποίησε δε, ότι «ειδικά για Θεσσαλονίκη βλέπουμε και ένα διυλιστήριο ανανεώσιμου diesel, βιοκαυσίμου, χρήσης εναλλακτικής τροφοδοσίας και εξετάζουμε επίσης και την τεχνολογική καινοτομία».

«Η συνεργασία της HELLENiQ Energy με το ΑΠΘ»

Αναφερόμενος στη συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ο κ. Κιαρτζής εξήγησε ότι «παράλληλα με την ενίσχυση κάποιων διδακτορικών και την ενίσχυση αριστείας μέσω υποτροφιών σε μεταπτυχιακές σπουδές, έχουμε επιπλέον καλή σχέση στο κομμάτι της έρευνας», επιβεβαιώνοντας την πρόθεση του Ομίλου «να συμμετάσχουμε από κοινού σε πλήθος εθνικών και ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων σε όλες τις θεματικές ενότητες που έχουν να κάνουν με τον τομέα της ενέργειας, από τα καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, τη διύλιση, έως τις ΑΠΕ, την ηλεκτροκίνηση, την αποθήκευση και γενικότερα τη μετάβαση σε μία οικονομία χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος».

Τη σταθερή προσήλωση του Αριστοτελείου στη σύνδεσή του με την οικονομία και την αγορά εργασίας, υπογράμμισε ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθ. Νίκος Παπαϊωάννου. «Βασική στόχευση του ΑΠΘ τα τελευταία τρία χρόνια ήταν και είναι η διασύνδεσή του με την αγορά εργασίας, η απενοχοποίηση της συνεργασίας ενός ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου με τη βιομηχανία. Η στόχευση αυτή υλοποιείται μέσα από τέτοιες συνέργειες», σημείωσε, εξηγώντας πως οι υποτροφίες από τη HELLENiQ Energy και η έρευνα που εκπονείται στο πλαίσιο αυτών, ενισχύουν τις δραστηριότητες που προέρχονται από φοιτητές, λειτουργώντας ως προθερμοκοιτίδευση, συμβάλλοντας στην εκκόλαψη νέων επιστημόνων μέσα σε ανταγωνιστικό περιβάλλον, δίνοντας τους κίνητρα να παραμείνουν στη χώρα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάσχεση της διαρροής επιστημονικού κεφαλαίου (brain drain). Επισήμανε δε την πολυθεματικότητα του ΑΠΘ (θετικές επιστήμες, επιστήμες μηχανικού, οικονομικές επιστήμες) που το καθιστά μοναδικό, όπως είπε, ως εταίρο σε συνέργειες όπως αυτή με την HELLENiQ Energy.

Μιλώντας για το διυλιστήριο της HELLENiQ Energy στη Θεσσαλονίκη, ο διευθυντής του Θανάσης Πασπαλιάρης σημείωσε ότι «εδώ και πάνω από εξήντα χρόνια υπηρέτησε συνειδητά τις αρχές για την υλοποίηση της συνέργειας της βιομηχανικής δράσης με την επιστημονική έρευνα, της οποίας κύριος τοπικός φορέας είναι διαχρονικά το ΑΠΘ».

«Η ανάπτυξη κοινών δράσεων λειτουργεί προς ωφέλεια και των δύο μας. Αφενός σε εμάς δίνει την ικανοποίηση της συμβολής στην επιστημονική πρόοδο και τη δυνατότητα για την αξιοποίηση των πρωτότυπων προσεγγίσεων και αποτελεσμάτων των ερευνητικών προγραμμάτων, αφετέρου οι άνθρωποι του ΑΠΘ με την οικονομική και υλική συνδρομή μας δημιουργούν τον ζωτικό χώρο, για να δοκιμάσουν τις ιδέες τους σε πραγματικό κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.