Quantcast
Το τοπίο στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ - enikonomia.gr
share

Το τοπίο στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ

δημοσιεύτηκε:

Στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ δεσπόζουν οι παρουσίες έξι ομίλων.


Η ΑΒ Βασιλόπουλος με 358 καταστήματα και 12.500 εργαζομένους κατέγραψε πέρυσι πωλήσεις ύψους 1,95 δισ. ευρώ, ενώ ακολούθησε η αλυσίδα Σκλαβενίτη με πωλήσεις 1,75 δισ. ευρώ η οποία απασχολεί περισσότερα από 11.000 άτομα στα 158 καταστήματά της. Εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση της καθαρής κερδοφορίας του Σκλαβενίτη, καθώς ο όμιλος κατέγραψε κέρδη μετά φόρων ύψους 25,63 εκατ. ευρώ έναντι 9,69 εκατ. ευρώ το 2014.

Στα επίπεδα των 1,7 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι έκλεισε ο κύκλος εργασιών της περσινής χρονιάς για τη Lidl Hellas (η οποία έχει ένα δίκτυο 220 καταστημάτων με 5.300 εργαζόμενους), ενώ στα 1,4 δισ. ευρώ υποχώρησε ο τζίρος της Μαρινόπουλος, με πολλά όμως από τα 900 καταστήματα της αλυσίδας να εμφανίζουν ζημίες.

Σε ό,τι αφορά στον όμιλο Metro-Βερόπουλου, ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο περίπου 230 καταστημάτων My market με συνολικό προσωπικό 9.200 ατόμων, οι συνολικές πωλήσεις άγγιξαν πέρυσι το 1,3 δισ. ευρώ.

Τέλος ο Μασούτης (με 261 καταστήματα και 6.300 άτομα προσωπικό) έκλεισε την περσινή χρονιά με τζίρο 752 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τις φετινές εξελίξεις σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με το Έθνος, η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε πωλήσεις της τάξης του 1,051 δισ. ευρώ, έναντι 926 εκατ. ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,5%, ενώ στο ίδιο διάστημα η αλυσίδα προχώρησε σε 1.035 νέες προσλήψεις.

Η ενδυνάμωση του κύκλου εργασιών προήλθε τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από εξαγορές και νέα καταστήματα franchise, αφού εντός του πρώτου εξαμήνου, ο όμιλος ολοκλήρωσε 7 ανακαινίσεις καταστημάτων και διεύρυνε το δίκτυό του με συνολικά 14 νέα σημεία πώλησης.

H Lidl Hellas κατέγραψε αύξηση τζίρου της τάξεως του 6,2% στο πρώτο τετράμηνο του οικονομικού έτους (από αρχές Μαρτίου μέχρι τέλη Ιουνίου) ξεπερνώντας τα 475 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, υλοποιεί ήδη ένα επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο, το οποίο αφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου των καταστημάτων της, καθώς επίσης και στην επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων στα Τρίκαλα και στην Αττική.

Ακόμη, σε πλήρη εξέλιξη και σύμφωνα με το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα βρίσκεται το έργο της ενοποίησης των δύο αλυσίδων My market και Βερόπουλος. Το έργο αυτό περιλαμβάνει τόσο αλλαγές στις ταμπέλες, την εσωτερική διακόσμηση και σήμανση των καταστημάτων, όσο και αναβάθμιση στον εξοπλισμό, τα μηχανογραφικά συστήματα, αλλά και την εκπαίδευση και κατάρτιση του συνόλου των εργαζομένων.

Εχουν ήδη αλλάξει οι ταμπέλες και η εσωτερική σήμανση σε 82 καταστήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενώ σε 29 καταστήματα έχει πραγματοποιηθεί σημαντική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα.

Εγκαίνια
Μέχρι το τέλος του 2016, αναμένεται να υλοποιηθούν εγκαίνια συνολικά σε 60 καταστήματα της πρώην Βερόπουλος σε όλη την Ελλάδα, ενώ η αλλαγή στις ταμπέλες θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του δικτύου έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι για την ολοκλήρωση του έργου της πλήρους ενσωμάτωσης αναμένεται να επενδυθούν περίπου 100 εκατομμύρια έως το 2018.

Από την πλευρά της η βορειοελλαδίτικη leader της αγοράς, η Μασούτης «τρέχει» για φέτος επενδυτικό πλάνο, ύψους 20 εκατ. ευρώ. Αυτό περιλαμβάνει οκτώ έως δέκα νέα καταστήματα και 16 ανακαινίσεις, μεταξύ των οποίων και στα Grand της Αλεξάνδρειας Ημαθίας και της Καλαμαριάς που θα αναβαθμιστούν στο πρότυπο του επιτυχούς μοντέλου που έχει ακολουθηθεί σε Θέρμη, Ξάνθη και Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης.

H βορειοελλαδίτικη αλυσίδα η οποία διατηρεί μερίδιο αγοράς γύρω στο 12,04%, στο πρώτο τετράμηνο του 2016 εμφάνιζε αύξηση τζίρου της τάξης του 13% και κερδών σε ακόμη υψηλότερους ρυθμούς.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.