Quantcast
Αγορές μέσω διαδικτύου: Πόσο αυξήθηκαν την τελευταία 10ετία - enikonomia.gr
share

Αγορές μέσω διαδικτύου: Πόσο αυξήθηκαν την τελευταία 10ετία

δημοσιεύτηκε:

Τέσσερα στα δέκα άτομα (41,5%), ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία
φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή
παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση, όπως προκύπτει από στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Αντίστοιχο ποσοστό (40,3%) έκανε τραπεζικές συναλλαγές μέσω του διαδικτύου.

Σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν
ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 3,2%, ενώ η αύξηση της τελευταίας δεκαετίας (2010 – 2019)
ανήλθε σε 125,5% (Γράφημα 1)

Ο πληθυσμός της Χώρας, ανά γεωγραφική περιοχή, που έχει οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο και
έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές το πρώτο τρίμηνο του 2019 (Γράφημα 2)



Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για
προσωπική χρήση, κατά τις χρονικές περιόδους Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018 και Απριλίου 2018 –
Μαρτίου 2019 (Γράφημα 3)


Το 86,7% των καταναλωτών που
πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές
αγορές επέλεξε να κάνει
ηλεκτρονικές αγορές από
εγχώριες επιχειρήσεις. Το 35,4%
έκανε ηλεκτρονικές αγορές από
άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής
Ένωσης και το 16,9% από χώρες
εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το
ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δε
γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης
των πωλητών ανήλθε στο 3,4% .



Το 37,5% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών, που το πρώτο τρίμηνο του 2019 πραγματοποίησε ηλεκτρονικές
αγορές μέσω διαδικτύου, έκανε 1 έως 2 αγορές / παραγγελίες ειδών, το 36,1% 3 έως 5 αγορές /
παραγγελίες και το 10,9% περισσότερες από 10 αγορές / παραγγελίες. Σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά
για το πρώτο τρίμηνο του 2018, καταγράφηκε μείωση 20,4% στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε 1 έως 2
αγορές / παραγγελίες και αύξηση 18,2% στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε περισσότερες από 3
αγορές / παραγγελίες.
Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω
διαδικτύου το Α’ τρίμηνο του 2019:

– 5 στους 10 (48,3%) πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που
αγόρασαν / παρήγγειλαν.
Σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2018, καταγράφηκε μείωση 30,1% για όσους κατέβαλαν για τις
ηλεκτρονικές τους αγορές αντίτιμο κάτω από 50€ και αύξηση για όσους κατέβαλαν μεγαλύτερα ποσά (Γραφήμα 5)



Τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου

Η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά,
πληρωμή λογαριασμών κ.λπ.) μέσω διαδικτύου είναι δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε από το
40,3% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 και η οποία κατέγραψε αύξηση
6,6 % σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018 (37,8%).

Μειώθηκαν τα προβλήματα ασφάλειας

Περίπου 2 στα 10 άτομα (16,8%) ηλικίας 16- 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2018- Μαρτίου 2019, αντιμετώπισαν προβλήματα ασφάλειας. Σε σχέση με το χρονικό διάστημα Απριλίου 2014- Μαρτίου 2015, οπότε και είχαν συλλεγεί πιο πρόσφατα οι σχετικές πληροφορίες, το ποσοστό όσων αντιμετώπισαν προβλήματα ασφάλειας παρουσίασε μείωση 35,1% (2015: 25,9%, 2019: 16,8%). Τα προβλήματα ασφάλειας που αναφέρθηκαν περισσότερο είναι η παραλαβή δόλιων μηνυμάτων (phishing, 10,4%) και η εκτροπή σε ψεύτικες ιστοσελίδες που ζητούν προσωπικά στοιχεία (pharming, 7,6%).

Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ εδώ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.