Quantcast
Εισπρακτικές εταιρείες: Πώς μπορεί να προστατευθεί ο δανειολήπτης και να πάρει αποζημίωση -ΒΙΝΤΕΟ - enikonomia.gr
share

Εισπρακτικές εταιρείες: Πώς μπορεί να προστατευθεί ο δανειολήπτης και να πάρει αποζημίωση -ΒΙΝΤΕΟ

δημοσιεύτηκε:

Τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι δανειολήπτες να προστατευθούν εν μέσω lockdown από τις οχλήσεις των εισπρακτικών εταιρειών αλλά και να πάρουν τη σχετική αποζημίωση εξήγησε ο πρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Δανειοληπτών, Βαγγέλης Κρητικός μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή του MEGA. 

Όπως είπε: “Δυστυχώς έχουμε δεκάδες καταγγελίες, τους δύο τελευταίους μήνες ημέρες εν μέσω αυτού του σκληρού lockown, που υπάρχει για να προασπίσει την υγεία του κοινού, που πιέζουν τον κόσμο να πάει στις τράπεζες… Προωθήσαμε στις αρμόδιες Αρχές καταγγελία, διότι υπερέβησαν τα εσκαμμένα, που ενόχλησαν υπερήλικη, 86 ετών, μητέρα δανειολήπτη, που δεν έχει καμία σχέση με τα δάνεια του γιου της, ούτε σαν συνοφειλέτρια, ούτε σαν εγγυήτρια ούτε σαν αντίκλητος. Ήταν αφόρητη η πίεση που της άσκησαν ότι θα πάρουν το σπίτι του γιου της που υπέστη καρδιακό επεισόδιο” επεσήμανε ο κ. Κρητικός και συνέχισε: “Στην περίπτωση που οι οχλήσεις υπερβαίνουν το δέον, -θα έλεγα το ένα τηλεφώνημα την ημέρα και αυτό θα έλεγα ότι είναι η πλειοψηφία των καταγγελιών που δεχόμαστε- θα πρέπει ο πολίτης, ο δανειολήπτης να σημειώνει από ποιο τηλέφωνο δέχεται την κλήση, να ρωτάει ονοματεπώνυμο αυτού που καλεί, να ρωτάει την πλήρη επωνυμία της εταιρείας, τη διεύθυνση της εταιρείας, για λογαριασμό ποιας τράπεζας, να κάνει ένα μικρό αρχείο κλήσεων 2-3 ημερών και στη συνέχεια να προβαίνει σε έγγραφη καταγγελία προς τις εποπτικές Αρχές που είναι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Οφείλω εδώ να αναφέρω ότι ήδη υπάρχουν κάποιες πρώτες δικαστικές αποφάσεις που αποζημιώνουν πολίτες για τις υπερβάλλουσες οχλήσεις που δέχτηκαν”.
Σε ερώτηση εάν μπορεί ο δανειολήπτης να αποζημιωθεί, αφού καταγράψει τις οχλήσεις που δέχεται μέσα σε ένα χρονικό διάστημα από εισπρακτική και κάνει καταγγελία, σημείωσε: “Θα γίνει έλεγχος από την Εποπτική Αρχή, θα επιβληθούν κυρωτικές διαδικασίες διότι οι κλήσεις αυτές καταγράφονται υποχρεωτικά βάσει νόμου και με βάση το πόρισμα της διοικητικής αρχής πηγαίνεις στα αστικά δικαστήρια και αποζημιώνεσαι βεβαίως για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη”.
Όσο για το αν το ίδιο ισχύει και στις οχλήσεις κάποιου μέλους της οικογένειας του δανειολήπτη είπε: ” Βεβαίως και μπορεί να προστατευθεί. Kαι εάν οι οχλήσεις γίνονται σε πρόσωπα που δεν έχουν σχέση με τη δανειακή σύμβαση, εκεί υπεισέρχεται και η νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων. Εκεί γίνεται ακόμη σοβαρότερο το όλο θέμα που αφορά τους πολίτες και την προσωπική τους ζωή”. 



share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.