http://www.enikonomia.gr/economy/244356,anatimiseis-se-20-vasikes-katigories-proionton-se-poia-simeiothik.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_244356_f99c1dfe76-a6fec45a4a97262a.jpg Μπαράζ ανατιμήσεων σε δεκάδες προϊόντα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, επιβαρύνοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς... 2/8/2021 5:28:05 PM

Ανατιμήσεις σε 20 βασικές κατηγορίες προϊόντων: Σε ποια σημειώθηκαν αυξήσεις έως 33%

Ανατιμήσεις σε 20 βασικές κατηγορίες προϊόντων: Σε ποια σημειώθηκαν αυξήσεις έως 33%

Του Δημήτρη Χριστούλια
Μπαράζ ανατιμήσεων σε δεκάδες προϊόντα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, επιβαρύνοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Σύμφωνα με αποκαλυπτικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Realnews και φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα, από τις αρχές του χρόνου μέχρι τα μέσα Μαρτίου αναμένεται να αυξηθούν σε ποσοστό έως 33% οι τιμές σε τουλάχιστον 20 κατηγορίες με προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Πολλές από αυτές τις ανατιμήσεις έχουν ήδη περάσει στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ αναμένονται και άλλες οι οποίες θα έχουν γίνει αντιληπτές από τους καταναλωτές μέχρι το τέλος Μαρτίου. Οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων γίνονται σταδιακά, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους τα καταστήματα τροφίμων. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ανατιμήσεις που αφορούν ορισμένα προϊόντα από μεμονωμένες εταιρείες και όχι από το σύνολο των εταιρειών που τροφοδοτούν τα καταστήματα τροφίμων.
Αναλυτικότερα, οι ανατιμήσεις αφορούν στα εξής προϊόντα: Βούτυρο 4,5%, καφές έως 7%, προϊόντα περιποίησης 3%, καθαριστικά 7,5%, αφρόλουτρα 9%, σαμπουάν 4,5%, αναψυκτικά έως 5,5%, χυμοί έως 5%, τυροκομικά 2,3%, πλαστικά γάντια 33%, γαλακτοκομικά 7%, κατεψυγμένα λαχανικά 5%, βρεφικές κρέμες 2%, σοκολατοειδή έως 4,5%, αλκοολούχα ποτά έως 3%, εμφιαλωμένο νερό έως 6,5%, σπορέλαια έως 10%, κατεψυγμένα ψάρια 8%, γιαούρτια 6,5% και μπίρες 3%. Από αυτές τις αυξήσεις οι περισσότερες έχουν φτάσει στα καταστήματα τροφίμων στις αρχές του χρόνου, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να υπάρξουν ορισμένες ακόμη εταιρείες που θα προχωρήσουν σε ανατιμήσεις, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον δαπανούν ένα σημαντικό μέρος των εισοδημάτων τους για την αγορά τροφίμων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος, οι Έλληνες δαπανούσαν σχεδόν το 40% των εισοδημάτων τους πριν από την πανδημία του κορονοϊού για να αγοράσουν τρόφιμα, ποσοστό που εκτοξεύθηκε στο 49% τον περασμένο Δεκέμβριο. Και όλα αυτά σε μια χρονιά που, σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος, περίπου 2 στα 10 νοικοκυριά διέθεσαν λιγότερα χρήματα για είδη διατροφής, με το 10% των ερωτηθέντων να απαντά πως δεν μπορεί να καλύψει ούτε βασικές ανάγκες, ενώ το 43% να δηλώνει πως το εισόδημα επαρκεί για 19

Δείτε εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα της Realnews

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ