Quantcast
Ακρίβεια: Εξετάζονται και νέα μέτρα για να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά - enikonomia.gr
share

Ακρίβεια: Εξετάζονται και νέα μέτρα για να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά

δημοσιεύτηκε:

Νέα μέτρα για να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, με στόχο να περιορισθεί όσο το δυνατό  περισσότερο η ακρίβεια.

Την ίδια στιγμή εν αναμονή των νέων μέτρων για τον περιορισμό της ακρίβειας που θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου, η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α) αναμένεται να προχωρήσει σε μπαράζ ελέγχων το επόμενο μήνα.

Του Δημήτρη Χριστούλια

Με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα να συνεχίζει να κινείται σε υψηλά επίπεδα και να φτάνει το 8,3% τον Ιανουάριο, σε αρκετά βασικά αγαθά οι ανατιμήσεις να κινούνται σε διψήφιο ποσοστό η αποτελεσματικότητα των μέτρων που θα τεθούν σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου, αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Το ζητούμενο είναι να μειωθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά όπως είναι το βρεφικό γάλα, τα κρέατα, τα φρούτα και τα λαχανικά και δεκάδες ακόμη προϊόντα.

Στο υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζουν με αμείωτη ένταση να επεξεργάζονται νέα μέτρα που ενδεχομένως να εφαρμοσθούν το επόμενο διάστημα, αφενός για να αποκλιμακωθεί πιο γρήγορα και πιο αισθητά ο πληθωρισμός και αφετέρου για να διορθωθούν διαχρονικές παθογένειες στην λειτουργία της αγοράς.

 

Το σχέδιο για νέα μέτρα

Στόχος είναι να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια στις εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα στους προμηθευτές, δηλαδή στις βιομηχανίες και τις εμπορικές επιχειρήσεις με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα υπάρξει μεγαλύτερο περιθώριο στους προμηθευτές για την μείωση των τιμών σε αρκετά προϊόντα. Ωστόσο, πρόκειται για μια εξίσωση για δυνατούς λύτες, καθώς οι εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα στις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ είναι πολύπλοκες και εξαρτώνται, όπως επισημαίνουν γνώστες του θέματος, σημαντικά από το πόσο «ισχυρή» είναι μια βιομηχανία, το πόσο δημοφιλή είναι τα προϊόντα πλου παράγει αλλά και την εμπορική πολιτική που ακολουθεί μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Σε κάθε περίπτωση ο Μάρτιος είναι ένας κρίσιμος μήνας για το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα που απασχολεί τα νοικοκυριά, που δεν είναι άλλο από την ακρίβεια, καθώς η εφαρμογή των μέτρων από τις αρχές του επόμενου μήνα, όπως είναι το πλαφόν στο βρεφικό γάλα, οι «καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι και οι μειώσεις των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ, θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό εάν θα υποχωρήσουν οι τιμές σε βασικά αγαθά όπως είναι τα τρόφιμα, τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.