Quantcast
Χειμερινές εκπτώσεις: Στις 29 Φεβρουαρίου πέφτει η αυλαία - Ποιες προσφορές ακολουθούν - enikonomia.gr
share

Χειμερινές εκπτώσεις: Στις 29 Φεβρουαρίου πέφτει η αυλαία – Ποιες προσφορές ακολουθούν

δημοσιεύτηκε:

Στις 29 Φεβρουαρίου πέφτει η αυλαία των χειμερινών εκπτώσεις για το 2024.  Σημειώνεται δε πως μέχρι  και τις 26 Ιανουαρίου η κίνηση στη Θεσσαλονίκη ήταν υποτονική κατά διάρκεια των εκπτώσεων, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.  Παρ’ ότι οι εκπτώσεις στα καταστήματα είναι υψηλές και πολλές φορές ξεπερνούν το 50%, η κίνηση στην αγορά δεν είναι η αναμενόμενη, αφού τα πορτοφόλια των καταναλωτών είναι άδεια. Πολλά καταστήματα είναι γεμάτα όμως οι καταναλωτές κάνουν μόνο έρευνα αγοράς αφού μπαίνουν σε αυτά αλλά οι περισσότεροι δεν αγοράζουν.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

Τα δικαιώματα των καταναλωτών 

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναφέρει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Οι ημερομηνίες -κλειδιά για τις επόμενες μεγάλες προσφορές και τις εκπτώσεις

Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν οι θερινές εκπτώσεις . Μάλιστα αυτές αναμένεται να πραγματοποιηθούν από τη Δευτέρα 8 Ιουλίου μέχρι και το Σάββατο 31 Αυγούστου. Και μετά έρχεται η ” μεγάλη ημέρα προσφορών ” Black Friday” Δηλαδή η “Μαύρη Παρασκευή”  αναμένεται να πέσει φέτος στις 29 Νοεμβρίου και την ημέρα αυτή οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν προϊόντα σε δελεαστικές τιμές. Ωστόσο δεν αποκλείεται μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να προχωρήσουν νωρίτερα από την ημερομηνία σε πιο «γενναίες» προσφορές. Επίσης επισημαίνεται πως η Black Friday παίρνει τη μορφή «Black Week». Και την Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου έρχεται η  Cyber Monday όπου  οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να βρουν προσφορές προϊόντων μόνο μέσω διαδικτύου.

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.