Quantcast
ΔΕΣΦΑ: Γιατί αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του νέου αναπτυξιακού προγράμματος και τι σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές - enikonomia.gr
share

ΔΕΣΦΑ: Γιατί αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του νέου αναπτυξιακού προγράμματος και τι σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές

δημοσιεύτηκε:

Έως και τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022 τίθεται σε δημόσια διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) το νέο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ.

Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του νέου προγράμματος του ΔΕΣΦΑ είναι αυξημένος  κατά 57% σε σχέση με το προηγούμενο δηλαδή διαμορφώνεται στα  856 εκατ. ευρώ, έναντι 543 εκατ.  ευρώ που ήταν το προηγούμενο δεκαετές (2021-2030).

Γιατί αυξήθηκε ο προϋπολογισμός  του νέου προγράμματος

Ο προϋπολογισμός  του νέου προγράμματος του ΔΕΣΦΑ αυξήθηκε λόγω της  προσθήκης  των νέων έργων για την εξυπηρέτηση της ζήτησης στα Βαλκάνια και την εσωτερική αγορά (+126 εκατ.) καθώς και η αύξηση του κόστους των υλικών λόγω της διεθνούς κρίσης (+196 εκατ.).

Στα νέα έργα περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στην Κομοτηνή που αναθεωρήθηκε προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη ενίσχυσης των διακινούμενων ροών προς την Βουλγαρία μέσω του αγωγού IGB, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης ύστερα από πρόταση που υπέβαλε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός των Διαχειριστών Φυσικού Αερίου (ENTSO-G).

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνονται ακόμη οι συνδέσεις με τον αγωγό EastMed και με τους πλωτούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη και την Κόρινθο, η αναβάθμιση της διασύνδεσης με τον αγωγό ΤΑΡ, κ.α.

Στο νέο δεκαετές προκρίνεται εξάλλου η λύση της τροφοδοσίας των Ιωαννίνων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, που θα μεταφέρεται με βυτία σε αποθήκες στην Ηγουμενίτσα και τα Ιωάννινα (με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2026 και προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ). Η ίδια λύση είχε εξεταστεί και για την Πάτρα αλλά εγκαταλείπεται λόγω πολυπλοκότητας αλλά και επειδή είναι πολύ κοντά χρονικά (Σεπτέμβριος 2025) η λειτουργία αγωγού τροφοδοσίας της πόλης.

Η αύξηση του προϋπολογισμού

Ο  προϋπολογισμός των έργων όπως οι αγωγοί:

  • προς Δυτική Μακεδονία (αυξήθηκε κατά 52% δηλαδή ανήλθε στα 167 εκατ. ευρώ  έναντι αρχικού κόστους 110 εκατ. ευρώ),
  • προς Πάτρα ( ανήλθε στα 98 εκατ. ευρώ  από 85 εκατ. ευρώ),
  • Γευγελή (διαμορφώθηκε στα 67 εκατ. ευρώ από 51,4 εκατ. ευρώ  που  αφορά την κατασκευή αγωγού διασύνδεσης με τη Βόρεια  Μακεδονία, που σήμερα τροφοδοτείται αποκλειστικά μέσω Βουλγαρίας),
  • η σύνδεση με το πλωτό ΥΦΑ Αλεξανδρούπολης ( ανήλθε στα 26 εκατ. ευρώ  από 13 εκατ. ευρώ )
  • και Κορίνθου ( διαμορφώθηκε στα 15 εκατ. ευρώ από 9,9 εκατ. ευρώ ) κ.α.

Τι σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές

Σύμφωνα με το κείμενο που τέθηκε σε διαβούλευση από τη ΡΑΕ, οι επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο δεκαετές αυξάνουν τα τέλη χρήσης του Συστήματος από τους καταναλωτές κατά 11%.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.