Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι να εφαρμοστεί καθολικά εντός του 2026 η ψηφιακή κάρτα εργασίας στο Δημόσιο, όπως επεσήμανε η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84.
Η ίδια πρόσθεσε πως «υπάρχουν φορείς που διαθέτουν ψηφιακή κάρτα και ένα μεγάλο ποσοστό έχει χειρόγραφη τήρηση του ωραρίου εργασίας. Επομένως, για εμάς είναι κρίσιμο να προχωρήσει, ενεργοποιώντας το HRMS, το καινούριο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του δημοσίου όπου εκεί θα τηρείτε όλη η πληροφορία για την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων. Μέσα από εκεί θα γίνεται η αξιολόγηση, θα υπάρχουν τα κομμάτια της υπηρεσιακής τους εξέλιξης, θα περιλαμβάνεται το κομμάτι των πειθαρχικών. Άρα, εκεί θα τηρείται και το ωράριο. Το HRMS θα ενεργοποιηθεί περί τα μέσα Νοεμβρίου του 2005, επομένως, εντός του 2026, θα μπορούμε να ξεδιπλώσουμε και την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας, καθολικά στο δημόσιο. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, τόσο το κομμάτι της τήρησης του ωραρίου όσο και αυτό της τήρησης των υπερωριών των υπαλλήλων , με φερεγγυότητα».
Για την αξιολόγηση του Δημοσίου
Επίσης μίλησε για το δεύτερο κύμα αξιολόγησης του δημοσίου. «Θα είναι μία πάγια διαδικασία που θα δίνει τον λόγο στους πολίτες , στο πλαίσιο μίας “σφυγμομέτρησης”, ώστε να μπορέσουν όλοι οι φορείς του δημοσίου να αφουγκραστούν τα τυχόν προβλήματα που μπορεί να δημιουργούνται στις συναλλαγές. Θα αναδεικνύει το αν είμαστε γενικά ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες του δημοσίου και όχι από μία συγκεκριμένη. Πιάνουμε επί της ουσίας τον παλμό των πολιτών. Ανακοινώσαμε την πρώτη αξιολόγηση τον Μάιο και δεσμευτήκαμε ότι αυτό θα γίνεται δύο φορές τον χρόνο. Τηρώντας αυτή τη δέσμευση, τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει το δεύτερο κύμα» είπε.
Και συνέχισε λέγοντας πως «στην πρώτη φάση διαπιστώθηκε ότι οι πολίτες είχαν ιδιαίτερες ”γκρίνιες” για συγκεκριμένους τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό είναι λογικό γιατί αφορά την “αδιαμεσολάβητη” επαφή του πολίτη στην καθημερινότητα. Για παράδειγμα, μπορεί να μην πάμε όλοι στον ΕΦΚΑ, όμως, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό, τα ζούμε όλοι. Εκεί υπήρξαν μερικές χαμηλές βαθμολογίες. Αντιθέτως, βαθμολογηθήκαμε θετικά στις ψηφιακές υπηρεσίες τόσο του ΕΦΚΑ όσο και της ΑΑΔΕ. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τη σύγκριση της πρώτης με την δεύτερη αξιολόγηση, τα μηνύματα που πήραμε όλοι οι φορείς του δημοσίου και εν συνεχεία να ελέγξουμε αν αυτό το εξάμηνο επήλθαν κάποιες αλλαγές στη βαθμολογία των πολιτών».
Το project για τον μετασχηματισμό δεξιοτήτων
«Το μεγαλύτερο project είναι το κομμάτι του μετασχηματισμού των δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων. Έχει σημασία να προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες με γρήγορο τρόπο. Με αυτό το σκεπτικό, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν έως τώρα πραγματοποιηθεί περισσότερες από 200.000 εκπαιδεύσεις. Στόχος μας είναι να φτάσουμε τις 225.000 μέχρι το τέλος του χρόνου και έως τον επόμενο Αύγουστο να προστεθούν τουλάχιστον άλλες 50.000 εκπαιδεύσεις . Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι γιατί αφορά τον τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερες στις νέες απαιτήσεις-προκλήσεις».
Ο εκσυγχρονισμός του ΑΣΕΠ
«Θα μας δώσει την ταχύτητα που θέλουμε στο κομμάτι των προσλήψεων. Αυτή την πενταετία εγκρίνονται προσλήψεις. Το πρόβλημα είναι ότι οι επιτυχόντες δεν αναλαμβάνουν γρήγορα τα καθήκοντά τους γιατί οι διαδικασίες είναι βαριές και τα πληροφοριακά συστήματα παλιά. Επομένως , έπρεπε να παρέμβουμε και εκεί. Ο πρόσφατος πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός που έγινε με απόλυτα ψηφιακό τρόπο, ήταν μια επανάσταση για το ελληνικό Δημόσιο. Με τον εκσυγχρονισμό των πληροφοριακών συστημάτων του ΑΣΕΠ, θα επιδιώξουμε να αντιστραφεί το χρονοδιάγραμμα καθώς, συνήθως, περνούσαν 2-3 χρόνια προκειμένου να υλοποιηθεί μια πρόσληψη».