Από το φθινόπωρο θα τεθεί σε υποχρεωτική εφαρμογή το μέτρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες προκειμένου να περιοριστούν τα περιθώρια για πλαστά και εικονικά τιμολόγια. Αυτό σημαίνει πως θα αλλάξει σημαντικά ο τρόπος που θα εκδίδουν τα τιμολόγια οι παραπάνω και η Εφορία θα ενημερώνεται άμεσα για τον κύκλο εργασιών τους και τον ΦΠΑ κάθε συναλλαγής.
Το νέο καθεστώς έκδοσης τιμολογίων
Μάλιστα με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος, οι πιστοποιημένοι πάροχοι θα εκδίδουν τα τιμολόγια αυτά και παράλληλα θα τα στέλνουν στον εκδότη, στον πελάτη και στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ myDATA σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης επισημαίνεται πως σύμφωνα με τον νέο Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα, συγκεκριμένα κριτήρια χορηγούνται σε όσους ξεκινήσουν πρώτοι την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Αναλυτικά:
- Θα αποσβένεται πλήρως η δαπάνη για την αγορά εξοπλισμού και λογισμικού εντός του ίδιου φορολογικού έτους και μάλιστα θα προσαυξάνεται κατά 100%. Για το πρώτο έτος εφαρμογής οι δαπάνες για παραγωγή, αποστολή και αρχειοθέτηση των ηλεκτρονικών τιμολογίων θα εκπίπτουν από τα έσοδα με προσαύξηση 100%.
- Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δηλώσουν πως προτίθενται να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω πιστοποιημένου παρόχου ή της εφαρμογής της ΑΑΔΕ. Αυτό θα πρέπει να γίνει από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις το αργότερο 2 μήνες πριν από την ημερομηνία που θα γίνει υποχρεωτική και να έχουν ήδη ξεκινήσει τη χρήση της στο ίδιο χρονικό διάστημα προκειμένου να κατοχυρώσουν τα οφέλη αυτά. Τα φορολογικά μπόνους ισχύουν για δαπάνες που θα πραγματοποιηθούν από το 2025 και μετά.
Σε κάθε περίπτωση το επόμενο διάστημα αναμένεται να εκδοθούν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις όπου θα αναφέρονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του νέου μέτρου της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, οι εξαιρέσεις αλλά και οι τεχνικές προδιαγραφές.