Quantcast
«Έκρηξη» στις πωλήσεις κλιματιστικών το πρώτο πεντάμηνο - Αποκαλυπτικά στοιχεία - enikonomia.gr
share

«Έκρηξη» στις πωλήσεις κλιματιστικών το πρώτο πεντάμηνο – Αποκαλυπτικά στοιχεία

δημοσιεύτηκε:

Σε διαρκώς ανοδική πορεία βρίσκεται ο κλάδος των οικιακών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ο οποίος παράλληλα, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται και στο επίκεντρο των επενδύσεων.

«Είναι μια αγορά που αυξάνεται κόντρα στην υπόλοιπη Ευρώπη», είχε επισημάνει στις 6 Ιουλίου ο κ. Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Κωτσόβολος – Dixons South East Europe», για να προσθέσει χαρακτηριστικά: «Για έναν εκπαιδευμένο λαό, όπως ο ελληνικός, είναι σημαντικό να ξαναπιάσει ένα καλύτερο εισόδημα, διότι ξέρει πώς να το διαχειριστεί. Στις σκανδιναβικές χώρες έχουν σταματήσει να ξοδεύουν υπερβολικά λόγω φόβου, όχι επειδή δεν έχουν χρήματα ή επειδή έχουν κάποιο δομικό πρόβλημα». Στα παραπάνω εάν προστεθούν ο τουρισμός και η αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας (6,5% σε ό,τι αφορά τις άδειες το δωδεκάμηνο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023) αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος τον λόγο που οι «παίκτες» της αγοράς αυξάνουν τις επενδύσεις τους, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας τους μέσα από νέα καταστήματα αλλά και νέες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2023 ο τζίρος του κλάδου των οικιακών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αυξήθηκε κατά 29,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και διαμορφώθηκε σε 1,2 δισ. ευρώ. Αύξηση που δεν ήταν μόνο πληθωριστική, αφού την ίδια ώρα αυξήθηκε και ο αριθμός των πωληθέντων τεμαχίων κατά 7,6%, όπως δείχνουν τα στοιχεία της GfK που παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα. Από την πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποιεί η GfK για τις καταναλωτικές τάσεις υπάρχουν ακόμη δύο ενδιαφέροντα στοιχεία που καθιστούν ελκυστική την ελληνική αγορά:

Πρώτον, η αύξηση των πωλήσεων των λεγόμενων «έξυπνων συσκευών» (smart appliances), συσκευές πολύ μεγαλύτερης αξίας από τις συμβατικές. Οι πωλήσεις αυτών των συσκευών αυξήθηκαν κατά 56% το πρώτο τετράμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, αποτελώντας το 22,1% της συνολικής αγοράς. Δεύτερον, αυξάνεται το ποσοστό εκείνων που αγοράζουν ακριβότερα, premium προϊόντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK για το τετράμηνο, τα προϊόντα των οποίων η τιμή είναι πάνω από 150% μεγαλύτερη από τη μέση τιμή της κατηγορίας τους έχουν πλέον μερίδιο 25% στη συνολική αγορά, με τον ρυθμό ανάπτυξής τους να είναι 40%. Αυτή η τάση είναι πιο εμφανής στα κινητά τηλέφωνα και στις τηλεοράσεις, με το μερίδιο αγοράς των premium προϊόντων να είναι στο τετράμηνο 41,7% και 36,5% αντιστοίχως.

Σε μια αγορά που ανακάμπτει και δείχνει σημάδια σταθερής ανάπτυξης τουλάχιστον για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ο μεγαλύτερος «παίκτης» της αγοράς, η «Κωτσόβολος», προγραμματίζει για την οικονομική χρήση 2023/2024 επενδύσεις 19,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση (13,4 εκατ. ευρώ). Σε αυτές τις επενδύσεις περιλαμβάνονται οι αυτοματισμοί της νέας μεγάλης αποθήκης που κατασκευάζει η αλυσίδα στο Θριάσιο Πεδίο, επιφάνειας 56.000 τ.μ., επενδύσεις για τη δημιουργία νέων καταστημάτων, μεταστεγάσεις σε μεγαλύτερα και καλύτερα ακίνητα, καθώς και ανακαινίσεις υφιστάμενων, αλλά και επενδύσεις σε τεχνολογική αναβάθμιση συστημάτων της αλυσίδας.

Εάν, τελικώς, υλοποιηθεί το σχέδιο για επέκταση της αλυσίδας και σε άλλη χώρα, πλην της Κύπρου, κάτι που θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η διαδικασία πώλησής της, θα απαιτηθούν φυσικά και άλλες επενδύσεις. Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ για την προσεχή τριετία σχεδιάζει η «Πλαίσιο», εκ των οποίων τα 14 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση των αποθηκών. Κεντρικό ρόλο στις επενδύσεις θα έχουν και τα νέα καταστήματα, καθώς σήμερα η αλυσίδα αριθμεί σχετικά μικρό αριθμό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της, 25 σε όλη την Ελλάδα. Σε περίπτωση, βεβαίως, που αποτελέσει τον νέο ιδιοκτήτη της «Κωτσόβολος» θα βρεθεί αυτομάτως με ένα δίκτυο που θα φθάνει συνολικά τα 120 καταστήματα.

Επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ για την απόκτηση μειοψηφικού ποσοστού σε εταιρείες που εντάσσονται στο λεγόμενο «οικοσύστημα λιανεμπορίου» της Public έχει κάνει ήδη η εταιρεία μέσω του επενδυτικού της βραχίονα Public Capital Partners και μελετάει επενδύσεις άλλων 20 εκατ. ευρώ με αντίστοιχο προσανατολισμό. Επίσης, για το 2024 η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών της αλλά και για τα καταστήματα.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.