share

Ελληνικά ναυπηγεία: Πρωταγωνιστικός ο ρόλος τους στη διεθνή αγορά

δημοσιεύτηκε:

Η Ελλάδα αναμένεται να τοποθετηθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή ναυπηγική αγορά.

Αυτο συμβαίνει καθώς ήδη πολλοί εφοπλιστές δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη χώρα φέρνοντας τα πλοία τους στις εγχώριες γιάρδες. Η αρχή γίνεται από το Νεώριο της Σύρου καθώς έως το 2022 θα ολοκληρωθούν τουλάχιστον 350 επισκευές πλοίων όλων των τύπων και  θα ακολουθήσουν  δυναμικά και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή σε ειδική εκδήλωση που έγινε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και πριν αρχίσει η επίσημη επαναλειτουργία τους υπό την ONEX, κατέπλευσε το πρώτο πλοίο, το φορτηγό supramax, της Star Bulk Carriers, Star Cleo χωρητικότητας 56.582 dwt και ναυπηγήσεως του 2013.

Πρόκειται για πλοίο του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ο οποίος ηγείται μίας εκ των μεγαλύτερων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στο αμερικανικό χρηματιστήριο με στόλο από συνολικά 128 φορτηγά πλοία.

Ναυπηγεία Νεωρίου-Ελευσίνας

Στα ναυπηγεία Ελευσίνας η αμερικανική τράπεζα επενδύσεων DFC έχει ήδη δώσει έγκριση για κεφάλαια ύψους 102 εκατ. ευρώ με τη μορφή δανείου και με τη δυνατότητα μετατροπής του. Αυτή τη στιγμή αναμένεται η επικύρωση του σχεδίου εξυγίανσης από τα αρμόδιο δικαστήριο ενώ ήδη η διοίκηση του ναυπηγείου σε συνεργασία με τους εργαζόμενους προχωρούν σε αποτυπώσεις προκειμένου τα ναυπηγεία μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου του 2023 να είναι πλήρως λειτουργικά.

Ήδη τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν προχωρήσει σε συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο fincantieri που πρόκειται για μία  από τις πιο μεγάλες ναυπηγικές μονάδες στην Ευρώπη και  είναι και τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο.

Ο πρόεδρος του Ομίλου ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας  δήλωσε πρόσφατα πως η συνεργασία με τον ιταλικό κολοσσό δεν αρχίζει και δεν τελειώνει μόνο σε ένα πρόγραμμα, καθώς το ναυπηγείο έχει στόχο να μεγαλώσει το αμυντικό κομμάτι διεθνώς και να είναι ικανό να μπορεί να προσφέρει κατασκευαστικές πλατφόρμες στην παγκόσμια αγορά. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές καλές σχεδιάσεις και ο όμιλος θα συμφωνήσει εφόσον πάρει κάποιο πρόγραμμα κορβετών και  οι τρεις να χτιστούν στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΝΕΧ, έχει ανακοινώσει ως ένδειξη εμπιστοσύνης, την ενίσχυση των εργαζομένων των ναυπηγείων Ελευσίνας με 1,2 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο πριν βγει η απόφαση του δικαστηρίου.

Τα ναυπηγεία Ελευσίνας διαθέτουν τρεις δεξαμενές στις οποίες μπορούν να δεξαμενιστούν πλοία έως 120.000 DWT (Capesize) και μήκους έως 276 μ.. Καθεμιά διαθέτει δύο γερανούς ανύψωσης μέχρι 18 τόνους.

Τα ναυπηγεία Νεωρίου στη Σύρο ήδη κινούνται με εντατικούς ρυθμούς και σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο CEO του ομίλου ΟΝΕΧ έως το 2022 είχαν ολοκληρωθεί 350 επισκευές πλοίων, ενώ είχαν καταβληθεί 10 εκατ. ευρώ σε αποπληρωμές και οφειλές εργαζομένων και άλλα 5 εκατ. ευρώ σε οφειλές εφορίας, ΙΚΑ και τράπεζες. Τόνισε ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια ήρθανε από δεξαμενισμούς πλοίων για επισκευές στο Νεώριο ενώ έχουν γίνει συνολικά επενδύσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών του. Το ναυπηγείο διαθέτει πλωτές δεξαμενές χωρητικότητας 75.000 και 40.000 DWT (Deadweight Tonnage) αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι και στα δύο ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου θα δημιουργηθούν σχολές εργατοτεχνιτών. Παράλληλα, το Δεκέμβριο το Νεώριο σε συνεργασία με τη cisco και την περιφέρεια προχωρά στη δημιουργία Κέντρου Θαλάσσιας Καινοτομίας ενώ το Φεβρουάριο σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θα γίνει η ίδρυση της σχολής νέων εργατοτεχνιτών.

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Σε εκκρεμότητα η ρύθμιση

Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που θα γίνει μέσω ρύθμισης στη Βουλή. Πρόκειται για την καταβολή των χρημάτων της διαιτησίας του ICC, που από το Δημόσιο θα αποδοθούν στους διαχειριστές, για να διατεθούν στο σύνολό τους για την πληρωμή των εργαζομένων. Έως το τέλος του χρόνου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εκτιμάται ότι θα μεταβιβαστούν στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ενώ θα επιδιωχθεί συμφωνία με τον επενδυτή να μην μείνει κανένας εργαζόμενος εργασιακά “ακάλυπτος”.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους πλοιοκτήτες παγκοσμίως διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις που παρατηρούνται στον ενεργειακό τομέα, Σημειώνεται παράλληλα ότι στην περιοχή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε και ορίζει τις χρήσεις, επιτρέπεται η ανάπτυξη σταθμού FSRU. Οι επενδύσεις θα προχωρήσουν με τη διαδικασία της ταχείας αδειοδότησης (fast track). Στο συγκεκριμένο ναυπηγείο θα κατασκευάζονται ηλεκτρονικά συστήματα και σύγχρονες τεχνολογίες σε σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού ενώ θα γίνεται επίσης συντήρηση, μετασκευή και ναυπήγηση γιότ.

Τα ναυπηγεία διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500 και 250 χιλιάδων τόνων, καθώς και τρεις μικρότερες πλωτές δεξαμενές (72 χιλιάδες, 60 χιλιάδες και 36 χιλιάδες τόνοι). Όπως και κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για την καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.