Quantcast
Έρευνα: Πώς η Γενιά Χ οδηγεί αθόρυβα τρισεκατομμύρια σε καταναλωτικές δαπάνες - enikonomia.gr
share

Έρευνα: Πώς η Γενιά Χ οδηγεί αθόρυβα τρισεκατομμύρια σε καταναλωτικές δαπάνες

δημοσιεύτηκε:

Έρευνα για τις καταναλωτικές δαπάνες ανά γενιά διενήργησε πρόσφατα  η NielsenIQ (NIQ) σε συνεργασία με το World Data Lab (WDL).

Η εν λόγω έρευνα έχει τίτλο  «The XFactor: Πώς η Γενιά Χ οδηγεί αθόρυβα τρισεκατομμύρια σε καταναλωτικές δαπάνες» και εστιάζει στη Γενιά Χ, δηλαδή σε όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα έδειξαν τα εξής:

Οι Έλληνες καταναλωτές της Γενιάς Χ ευθύνονται για περίπου το 25% της συνολικής κατανάλωσης στη χώρα. Το ποσοστό  αυτό είναι ελαφρώς υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Γενιά Χ αντιπροσωπεύει το 24% της καταναλωτικής δαπάνης, με αγοραστική δύναμη που φτάνει τα 15,2 τρισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν διπλάσια από τη συνολική κατανάλωση της Κίνας. Μέχρι το 2035, η ετήσια δαπάνη αυτής της γενιάς αναμένεται να κορυφωθεί στα 23 τρισεκατομμύρια δολάρια. Στην Ελλάδα και διεθνώς, η Γενιά Χ προβλέπεται να αυξήσει τις δαπάνες της σε τρεις βασικές κατηγορίες την επόμενη πενταετία: Τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, ομορφιά και αλκοολούχα ποτά.

Η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι Έλληνες, συμπεριλαμβανομένων των μελών της Γενιάς Χ, δεν είναι ιδιαίτερα πιστοί σε μεγάλες μάρκες. Μόνο το 30% δηλώνει ότι προτιμά να αγοράζει γνωστά brands, ενώ το 40% αγοράζει απλώς αυτό που χρειάζεται χωρίς να δίνει έμφαση στη μάρκα. Το 17% προσπαθεί να προτιμά μικρότερα brands, ποσοστό υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (13%).

Η Γενιά Χ στην Ελλάδα διατηρεί συντηρητική στάση απέναντι στα οικονομικά της. Το 66% δηλώνει ότι έχει χρήματα μόνο για τα βασικά, έναντι 46% παγκοσμίως. Μόνο το 3% δηλώνει ότι μπορεί να ξοδεύει ελεύθερα, έναντι 11% των συνομηλίκων τους παγκοσμίως. Επίσης, είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουν premium προϊόντα σε σχέση με άλλες γενιές.

Η Γενιά Χ στην Ελλάδα

Η Γενιά Χ στην Ελλάδα είναι πιο επιφυλακτική στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών σε σχέση με την υπόλοιπη ΕΕ. Για παράδειγμα:

  • Μόνο το 13% επιτρέπει σε «έξυπνες» συσκευές να παραγγέλνουν αυτόματα προϊόντα (έναντι 35% παγκοσμίως).
  • Το 20% χρησιμοποιεί wearables που παρακολουθούν αυτόνομα τη συμπεριφορά τους (38% παγκοσμίως).

Το 59% αποφεύγει να μοιράζεται προσωπικά δεδομένα σε ψηφιακές αλληλεπιδράσεις λόγω ανησυχιών για την ιδιωτικότητα.

Ωστόσο, η Γενιά Χ στην Ελλάδα αποτελεί αναδυόμενη ευκαιρία για τους κατασκευαστές τεχνολογίας και διαρκών αγαθών, που δίνουν έμφαση στην αξιοπιστία, τη διαφάνεια και την προστασία δεδομένων.

Οι δηλώσεις

«Η Γενιά Χ στην Ελλάδα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καταναλωτική οικονομία», δήλωσε o Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NIQ για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. «Πολλοί εξισορροπούν τις ανάγκες των παιδιών και των ηλικιωμένων γονιών τους, ενώ συνεχίζουν να δαπανούν τόσο σε βασικά όσο και σε lifestyle προϊόντα. Παρά τις διακυμάνσεις στην οικονομική ασφάλεια, η καταναλωτική τους δύναμη παραμένει ανθεκτική και η επιρροή τους αυξάνεται», συμπλήρωσε.

Ο Wolfgang Fengler, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του WorldData Lab τόνισε πως: «Η Γενιά Χ είναι οι διαχειριστές τρισεκατομμυρίων σε δαπάνες, λειτουργώντας ουσιαστικά ως CFOτριών γενεών, της δικής τους, των παιδιών τους και των γονιών τους. Οι μάρκες και οι λιανέμποροι που επενδύουν σε αυτούς σήμερα θα δουν μετρήσιμη ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη απόδοση επένδυσης».

«Παρά τη θετική μακροοικονομική πορεία της Ελλάδας, οι καταναλωτές της Γενιάς Χ παραμένουν προσεκτικοί και στρατηγικοί. Επηρεάζουν τις αγορές πολλών γενεών και είναι ενεργοί στο omnichannel εμπόριο. Η πίστη τους δεν κερδίζεται εύκολα, απαιτεί συνέπεια, εμπιστοσύνη και απτή αξία. Οι μάρκες που επενδύουν στην αξιοπιστία και τις στρατηγικές εκπτώσεις θα είναι οι κερδισμένοι», τόνισε ο κ. Δημοράγκας.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.