Quantcast
ΕΒΕΠ: Εκτίμηση για τις επιπτώσεις του καύσωνα στο τζίρο των θερινών εκπτώσεων - enikonomia.gr
share

ΕΒΕΠ: Εκτίμηση για τις επιπτώσεις του καύσωνα στο τζίρο των θερινών εκπτώσεων

δημοσιεύτηκε:

Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητηρίο Πειραιά), Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων:

Αρνητικές επιπτώσεις

1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:

  • Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό.
  • Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα.

2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:

  • Λόγω δυσφορίας και κόπωσης, οι πελάτες τείνουν να μην περιηγούνται στους διαδρόμους ή στις βιτρίνες — και άρα ψωνίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.

3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:

Οι οικογένειες ή τουρίστες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, ειδικά σε ηπειρωτικές πόλεις χωρίς τουριστικό χαρακτήρα.

Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις

1. Αύξηση Online Αγορών:

  • Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχει μετατόπιση προς το e-commerce, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι.

2. Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:

  • Αυξάνεται η ζήτηση για «δροσιστικά προϊόντα» όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.

Ενδεικτικά Δεδομένα:

  • Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% σε φυσικά καταστήματα, ιδιαίτερα εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.
  • Αντίθετα, online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.

Στρατηγικές Αντιμετώπισης για Εμπόρους:

  • Εξυπηρέτηση σε πιο δροσερές ώρες (απογευματινό-βραδινό άνοιγμα).
  • Επικέντρωση στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
  • Προώθηση εποχικών ειδών με σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες.

Συνοψίζοντας τις ενδεικτικές επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων:

  • Πτώση έως -18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων, λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
  • Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από το σπίτι.
  • Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών, όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες, κλιματιστικά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.