share

Generation Y για Black Friday: Ποια στρατηγική πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις

δημοσιεύτηκε:

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν μια ευρύτερη στρατηγική ενόψει της Black Friday που θα ξεπερνά τις μειωμένες τιμές των προϊόντων προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες , όπως αναφέρει  το Tμήμα Eρευνών και Aναλύσεων της Generation Y.

Η στρατηγική των επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι συμπαγής, σταθερή και σε συνέπεια με τις αξίες τους, με αφορμή τις προσφορές που ξεκινούν ενόψει της Black Friday επισημαίνει μεταξύ άλλων η Generation Y.

Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθούν ουσιαστικά και παράπλευρες λειτουργίες των επιχειρήσεων, όπως το Performance Marketing που  με τη σειρά τους συμβάλλουν καθοριστικά στη μετατροπή του ενδιαφέροντος των καταναλωτών σε αγορές και σε έσοδα, ιδιαίτερα για επωνυμίες (Brands)  που δεν έχουν ταυτότητα (Brand Identity), αξίες, ιδέα (Concept) και – τελικά – σύνδεση με τον καταναλωτή του.

Black Friday: Ποιες είναι νέες προκλήσεις για τον θεσμό

H φετινή περίοδος της Black Friday, σύμφωνα με το Tμήμα Eρευνών και Aναλύσεων της GY που συγκέντρωσε στοιχεία από πολλές και διαφορετικές πηγές, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς συνοδεύεται από μια σειρά νέων προκλήσεων που επηρεάζει το καταναλωτικό κοινό και συνδέεται μεταξύ άλλων και με τον υψηλό πληθωρισμό που έχει οδηγήσει τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Focus Bari, όπου παρουσιάζεται η ψυχολογία και η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, την τρέχουσα περίοδο το 97% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία περικοπή εξόδων από τις 18 κατηγορίες προϊόντων που εξετάστηκαν.

Την ίδια στιγμή το 60% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν προχωρήσει σε περικοπές, διότι το εισόδημά τους δεν επαρκεί. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται αύξηση στη συμπεριφορά «Αναζητώ πολύ περισσότερο εκπτώσεις / προσφορές» (74% τον Οκτώβριο 2022 σε σχέση με 61% τον Απρίλιο 2022), γεγονός που όπως εκτιμά το Τμήμα Αναλύσεων της Generation Υ ενδέχεται να συμβάλλει θετικά στις πωλήσεις της Black Friday.

Την ίδια, πάντως, στιγμή – σύμφωνα με στοιχεία του Google Trends – παρατηρείται φθίνουσα πορεία της ανεύρεσης του όρου «Black Friday» στη μηχανή αναζήτησης της Google. Το εύρημα αυτό ισχύει εξίσου για την Ελλάδα, όσο και για τις Google-αναζητήσεις παγκοσμίως. Eπίσης, το μερίδιο του Online Search Interest για την Black Friday για την Ελλάδα – συγκριτικά με άλλες χώρες παγκοσμίως ανέρχεται μόλις στο 0,8%.

Ευκαιρία για επιχειρήσεις και καταναλωτές – Ο ρόλος της τιμής την περίοδο Black Friday

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα και με τα στοιχεία της GY, από την περυσινή περίοδο της Black Friday, η τρέχουσα περίοδος αποτελεί μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις με ότι θετικό συνεπάγεται για τα οικονομικά τους αποτελέσματα. Ενώ για τους καταναλωτές αποτελεί ευκαιρία σε μια περίοδο μεγάλων προκλήσεων, μετά από προσεκτική αναζήτηση να προχωρήσουν στις αγορές εκείνων των προϊόντων που επιθυμούν σε μειωμένες τιμές.

Το μεγάλο ζητούμενο όμως, όπως προαναφέρθηκε, είναι η συνολική χάραξη μιας στρατηγικής από μέρους των επιχειρήσεων, που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και του service που θα τις κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικές. Η τιμή δεν θα πρέπει να αποτελεί το βασικό και μοναδικό εργαλείο για την προσέλκυση του καταναλωτή, ούτε στην περίοδο της Black Friday.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.