Quantcast
ICAP: Οι καταναλωτές προτιμούν τα εμπορικά κέντρα - enikonomia.gr
share

ICAP: Οι καταναλωτές προτιμούν τα εμπορικά κέντρα

δημοσιεύτηκε:

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων βελτιώνεται, οι τζίροι των εμπόρων αυξάνονται, ενώ τα εμπορικά κέντρα, και δη τα οργανωμένα, εμφανίζουν καλύτερη πορεία από τα αυτόνομα, συνοικιακά καταστήματα.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο το 2014, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen, καθώς μειώθηκε οριακά η πολύ αρνητική αντίληψη των Ελλήνων σχετικά με τα οικονομικά τους αλλά και με τη δυνατότητά τους να ξοδεύουν. Επίσης, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ICAP Group, οι επιχειρηματίες δηλώνουν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους, ενώ σημάδι ανακοπής της ύφεσης θεωρείται το γεγονός ότι μεταξύ 2012 και 2013 οι ζημιές που κατέγραψαν οι εταιρείες (ΟΕ, ΑΕ και ΕΠΕ) στην περιοχή της Αθήνας μειώθηκαν από 1 δισ. ευρώ σε 500 εκατ. ευρώ.

Επιβεβαιώνοντας τη σαφή τάση ανάκαμψης από τα προηγούμενα τρίμηνα, η κερδοφορία (EBITDA) των τριών εμπορικών κέντρων (Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos) της LAMDA Development κινήθηκε ανοδικά το εννεάμηνο του 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εννεάμηνο και ανήλθε σε 28,1 εκατ. ευρώ. Tα ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) που αναλογούν στον όμιλο ανήλθαν σε 22,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο επίσης 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση 9% το πρώτο εννεάμηνο του 2014, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα των εμπορικών κέντρων Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos κατά την ίδια χρονική περίοδο παρουσίασε επίσης αύξηση κατά 6,5%. Η μέση πληρότητα των τριών εμπορικών κέντρων εξακολουθεί να ξεπερνά το 98%, ενώ παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για μισθώσεις.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της LAMDA Devemopent, η θετική διαφοροποίηση της δραστηριότητας των εμπορικών κέντρων από την υπόλοιπη αγορά λιανικής συνεχίζεται, καθώς αποτελούν σημεία αναφοράς και αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό. Οι έμποροι λιανικής συνεχίζουν να έχουν μεγάλη υποστήριξη σε ενέργειες marketing και επικοινωνίας, καθώς και να απολαμβάνουν τα οφέλη της υψηλής επισκεψιμότητας, όπως αποδεικνύει η ως σήμερα πορεία, επισημαίνει η διοίκηση της LAMDA.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο Golden Hall κινήθηκε ανοδικά κατά 12%, ενώ η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών ήταν 9%. Η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε 9,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 7% σε σχέση με πέρυσι. Στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη σημειώθηκε άνοδος του κύκλου εργασιών των καταστημάτων κατά 9% και αύξηση του αριθμού των επισκεπτών κατά 7%, ενώ βρίσκεται σε καθεστώς πλήρους μίσθωσης. Αναφορικά με The Mall Athens, τα μεγέθη του επίσης εμφανίζονται αυξημένα. Ο τζίρος των καταστημάτων και ο αριθμός των επισκεπτών παρουσίασαν αύξηση κατά 7,5% και 5,5% αντίστοιχα.

Επίσης ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων του εμπορικού πάρκου Smart Park στα Σπάτα ενισχύθηκε κατά 19% το πρώτο εννεάμηνο του έτους και η επισκεψιμότητά του παρουσίασε αύξηση 14% την ίδια χρονική περίοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Το ποσοστό κάλυψης των επιφανειών εμπορικής μίσθωσης προσεγγίζει πλέον το 100%.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.