Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Σε ποιες επιχειρήσεις δίνονται φορολογικά κίνητρα και ποιες θα ενταχθούν στη δεύτερη φάση του μέτρου - enikonomia.gr

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Σε ποιες επιχειρήσεις δίνονται φορολογικά κίνητρα και ποιες θα ενταχθούν στη δεύτερη φάση του μέτρου

επιχειρήσεις

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα θα χορηγηθούν σε επιχειρήσεις και σε ελεύθερους επαγγελματίες που θα εισέλθουν στην «εποχή» της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, σε διάστημα 2 μηνών από την επίσημη ημερομηνία που θα ανακοινώσει η ΑΑΔΕ.

Αναλυτικά τα κριτήρια αυτά είναι τα εξής:

Τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης

Πάντως από το μέτρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αναμένεται επωφεληθούν τόσο η φορολογική διοίκηση όσο και οι επιχειρήσεις.  Όπως ανέφερε η Κομισιόν, το μέτρο αυτό:

Σε κάθε περίπτωση η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί βασικό εργαλείο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής καθώς καθιστά αδύνατη την έκδοση πλαστών ή εικονικών τιμολογίων. Και έτσι η φορολογική διοίκηση θα έχει άμεση εικόνα για τον συνολικό όγκο συναλλαγών και τον αναλογούντα ΦΠΑ.

Τι ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 και τι θα αλλάξει το επόμενο διάστημα

Υπενθυμίζεται πως ήδη εφαρμόζεται από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 το μέτρο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τις συναλλαγές B2G (Business to Government), δηλαδή τις δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

Με το νέο σύστημα, είναι πλέον υποχρεωτική η έκδοση τιμολογίων μέσω πιστοποιημένων παρόχων και η σύνδεση της γίνεται άμεσα με την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, myDATA. Επίσης επισημαίνεται πως το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί σε δύο φάσεις. Αναλυτικά:

Τα βήματα 

Όσον αφορά στα βήματα που οδηγούν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, προβλέπεται η αποστολή από την πλευρά των επιχειρήσεων, των στοιχείων των συναλλαγών τους σε έναν από τους 27 πιστοποιημένους παρόχους οι οποίοι θα εκδίδουν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο. Το παραστατικό θα αποστέλλεται τόσο στον εκδότη όσο και στον παραλήπτη, ενώ ταυτόχρονα θα διαβιβάζεται σε πραγματικό χρόνο και στην πλατφόρμα MyDATA της ΑΑΔΕ.

 

 

 

Exit mobile version