Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να αγοράζουν κυρίως προϊόντα οικιακής χρήσης κατά τη διάρκεια της καραντίνας αφού έχουν σημειώσει αύξηση των πωλήσεων κατά 70%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης με άνοδο 43,7% και τα τρόφιμα και ποτά με 28,4%.
Από τα προϊόντα ξηράς τροφής, πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι με ποσοστό 146,1% και ακολουθούν τα όσπρια, το ρύζι και τα ζυμαρικά.
Από τα μη εδώδιμα, ρεκόρ πωλήσεων κάνει το σαπούνι με αύξηση 246,7% και ακολουθούν τα καθαριστικά σπιτιού και τα μαντηλάκια προσωπικής υγιεινής.
Οι περιοχές στις οποίες καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση, είναι η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 33,5% και ακολουθεί η ευρύτερη Μακεδονία – Θράκη και η Αττική με 27,7%.
Η δήλωση του αντιπροέδρου του ΣΕΛΠΕ
Την κίνηση του εμπορίου σχολίασε σε τηλεοπτική εκπομπή του MEGA» ο αναπληρωτής αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Ζαΐρης.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαΐρη, «υπάρχει προτεραιότητα στις αγορές προϊόντων περιποίησης, οικιακής χρήσης και ξηράς τροφής. Ωστόσο ο δείκτης οικονομικού κλίματος έχει πέσει στις 109 μονάδες το Μάρτιο από 113 του προηγουμένου μήνα. Καταγράφεται επιδείνωση των προσδοκιών στους κλάδους λιανικής».
Σημαντικός είναι και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ο οποίος διατυπώνει αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της οικονομίας.
Ο κ. Ζαΐρης υποστήριξε πως μείζονος σημασίας για την οικονομία είναι να σταματήσει το lockdown. «Όσο τα καταστήματα παραμένουν κλειστά έχει επίπτωση 7% του ΑΕΠ», δήλωσε και πρόσθεσε πως «αν σταματήσει τέλη Απριλίου, γύρω στο 50% των μηνιαίων ζημίων θα αποκατασταθεί μέχρι τέλος Ιουνίου».