Quantcast
Μαρινάκης: Πώς επιβάλλονται τα πρόστιμα για αισχροκέρδεια - Γιατί δεν ανακοινώνονται τα προϊόντα - enikonomia.gr
share

Μαρινάκης: Πώς επιβάλλονται τα πρόστιμα για αισχροκέρδεια – Γιατί δεν ανακοινώνονται τα προϊόντα

δημοσιεύτηκε:

Για τον τρόπo που επιβάλλονται τα πρόστιμα στις εταιρείες για αισχροκέρδεια μίλησε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης στο MEGA. «Δυστυχώς, στη χώρα μας δεν υπήρχε, από την προηγούμενη κυβέρνηση, μία υπηρεσία εν λειτουργία, η οποία να αντιμετωπίζει την αισχροκέρδεια. Η Υπηρεσία, η ΔΙΜΕΑ, άρχισε να συγκροτείται από το 2020 και να επιβάλει πρόστιμα από τότε. Η αισχροκέρδεια δεν γεννήθηκε μαζί με την εισαγόμενη ακρίβεια, προϋπήρχε. Εμείς, λοιπόν, συνεχίζουμε να το κάνουμε αυτό με μεγαλύτερη ένταση. Μόνο τη φετινή χρονιά τα πρόστιμα φτάνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ. Οι έλεγχοι έχουν ξεπεράσει τους 20.000 και οι επιβολές προστίμων ήταν περίπου 1.600» είπε.

Επίσης ρωτήθηκε γιατί δεν ανακοινώνονται τα προϊόντα στα οποία έχει εντοπιστεί αισχροκέρδεια εκ μέρους της εταιρείας. «Έχει σημασία να πούμε κάποια πράγματα, γιατί η επιβολή προστίμων, ο έλεγχος της αγοράς – γιατί δεν είναι κάποιος a priori παράνομος – αν δει κανείς τους αριθμούς, οι παραβάσεις είναι περίπου είναι 1.500 – 1.600. Γιατί αποδίδει η διαδικασία των προστίμων. Το πρόστιμο δεν μπαίνει με βάση τα συνολικά κέρδη μιας εταιρείας, εμείς δεν ποινικοποιούμε a priori το κέρδος. Εμείς τι κάνουμε; Η αρμόδια Υπηρεσία, δηλαδή, η ΔΙ.Μ.Ε.Α., εντοπίζει μία παραβατική συμπεριφορά, παράδειγμα εικονική έκπτωση, παραπλανητική προσφορά, παραβίαση του νόμου για το ανώτατο περιθώριο κέρδους και αν το ποσό, το παράνομο κέρδος, είναι Χ ποσό, το πρόστιμο θα είναι πολλαπλάσιο αυτού του ποσού»  σημείωσε και ανέφερε πως πριν επιβληθεί πρόστιμο σε κάποια εταιρεία για αισχροκέρδεια ελέγχεται.

Πώς ελέγχεται η εταιρεία για αισχροκέρδεια

«Ο έλεγχος δεν γίνεται άπαξ, δεν γίνεται με μία ετικέτα. Είναι μία συμπεριφορά, η οποία υπάρχει και για κάποιο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος. Έχει σημασία η λογοδοσία. Εδώ είναι κάποια πράγματα που δεν έγιναν μαγικά. Παράδειγμα, το να θεσπιστεί και να ψηφιστεί ένας νόμος για πλαφόν στο μέγιστο περιθώριο κέρδους, δηλαδή αυτό να είναι παράνομο, το έκανε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το να συσταθεί αυτή η υπηρεσία, το να γίνουν έτσι οι έλεγχοι. Πρώτο, λοιπόν, στοιχείο είναι ότι τα πρόστιμα είναι για ποσά πολλαπλάσια από αυτά τα οποία έβγαλαν οι εταιρείες.

Το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι ότι στις περιπτώσεις που επιβάλλονται τα πρόστιμα -που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν εισπραχθεί ή βεβαιωθεί προς είσπραξη, άρα θα εισπραχθούν, και σε όσα έχουν γίνει ενστάσεις, με το πέρας της διαδικασίας, και αυτά θα εισπραχθούν, εφόσον εκπέσουν οι ενστάσεις, αυτά είναι θέματα της Δικαιοσύνης- σε αυτές λοιπόν τις περιπτώσεις, πέραν των ποσών που εισπράττει το Κράτος, στα ίδια ακριβώς προϊόντα παρατηρείται μείωση τιμής μέχρι και 25%. Το τρίτο, λοιπόν, για να πάμε στις ετικέτες. Οι εταιρείες, οι οποίες δέχονται το πρόστιμο και το πληρώνουν, τις ίδιες ακριβώς ετικέτες τις βάζουν στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης, κατά πολύ μεγάλο ποσοστό, υπήρξε περίπτωση που μπήκαν πενήντα ετικέτες την επόμενη ακριβώς ημέρα, για σταθερά χαμηλή τιμή, τα ταμπελάκια που βλέπουμε οι πολίτες, για τουλάχιστον 5% για έξι μήνες. Τώρα, ως προς τη δημοσιοποίηση, δημοσιοποιούνται βάσει νόμου τα ονόματα των εταιρειών και από κει και πέρα για τους κωδικούς, αυτό που έχει σημασία, αυτό που μας ενδιαφέρει εμάς, είναι στη συνέχεια τα προϊόντα αυτά να είναι πιο φθηνά για τον καταναλωτή. Αν ήταν, βέβαια, μόνο η διαδικασία των προστίμων, δεν θ’ αρκούσε, γι’ αυτό και κοιτάμε να αυξήσουμε το εισόδημα» τόνισε.

«Κατ’ αρχάς, αυτό που έχει σημασία, συμφωνούμε ότι είναι και πιο αποτελεσματικό και πολύ πιο «βλαβερό» για μια εταιρεία, «επιζήμιο», να δημοσιοποιήσεις το όνομά της, παρά ένα προϊόν» συμπλήρωσε.

Στην συνέχεια ρωτήθηκε εάν υπάρχουν κι άλλες εταιρείες  που βρίσκονται στο στόχαστρο. «Δεν υπάρχει καμία εταιρεία a priori στο στόχαστρο, άρα δεν υπάρχει και καμία εταιρεία που να εξαιρείται από τον έλεγχο. Δείτε λίγο. Από αυτά τα 1.600 πρόστιμα, έχουν γίνει γνωστά τα 20, 30, 40, γιατί είναι οι μεγαλύτερες εταιρείες, παράδειγμα, σε εικονικές εκπτώσεις, σε περιπτώσεις, δηλαδή, που είναι ηλεκτρικά είδη, καταστήματα μεγάλα, αλλά και μεγάλες εταιρείες μαζικής παραγωγής προϊόντων. Αλλά, προφανώς, και όλα τα υπόλοιπα που δεν είναι τόσο γνωστά στον κόσμο, είναι μικρότερες εταιρείες»  απάντησε.

«Όσο υπάρχει αυτή η επίμονη, που ναι μεν στη χώρα μας, σε βάθος έτους, -είναι λίγο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά είναι μεγάλη η ακρίβεια, συνολική, εισαγόμενη και κυρίως σε επίπεδο τροφίμων- τόσο θα επιμένουμε στους ελέγχους. Οι έλεγχοι είναι μέσα από τους τρεις βασικούς πυλώνες αντιμετώπισης της εισαγόμενης ακρίβειας »   είπε μεταξύ άλλων.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.