Quantcast
Μείωση κατά 11% σημείωσαν οι κρητικές εξαγωγές στο εννεάμηνο - enikonomia.gr
share

Μείωση κατά 11% σημείωσαν οι κρητικές εξαγωγές στο εννεάμηνο

δημοσιεύτηκε:

Υποχώρηση παρουσίασαν οι κρητικές εξαγωγές στο εννεάμηνο του 2016, με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά από επεξεργασία τους από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης, που τα έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.

Έτσι, η περίοδος Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016, έκλεισε για τις κρητικές εξαγωγές με μικρή διόρθωση της πτώσης του εξαμήνου Ιανουαρίου – Ιουνίου, σημειώνοντας μείωση 11%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, «επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις του προέδρου του ΣΕΚ, Άλκη Καλαμπόκη, για έντονες διακυμάνσεις των εξαγωγών της Κρήτης» όπως επισημαίνει ο ΣΕΚ.

Από την επεξεργασία των στοιχείων, τον Ιούλιο υπάρχει μείωση σε αξία, που φτάνει το 25,6%, τον Αύγουστο παρουσιάζεται αύξηση ίση με 29,9% και το Σεπτέμβριο μείωση της τάξης του 11%, με τις κρητικές εξαγωγές το συγκεκριμένο τρίμηνο να μειώνονται κατά 7,7% και να αγγίζουν τα 133,9 εκατ. ευρώ, έναντι των 145 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Συνολικά, το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η μείωση ανέρχεται σε 11%, σε σύγκριση με το α’ 9μηνο του 2015, με το σύνολο των εξαγωγών της Κρήτης να φτάνει τα 391 εκατ. ευρώ, έναντι των 440 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Η αναστροφή της θετικής πορείας των κρητικών εξαγωγών του 2015 φάνηκε από το κλείσιμο του 6μήνου, κατά το οποίο η μείωση των εξαγωγών άγγιξε σχεδόν το 13% (12,88%), φτάνοντας τα 257 εκατ. ευρώ, έναντι των 295 εκατ. ευρώ το περυσινό αντίστοιχο διάστημα.

Όσον αφορά τις αγορές, για το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016, πρώτη εξακολουθεί να έρχεται η Ιταλία, με μερίδιο 29,2% και δεύτερη η Γερμανία, με μερίδιο 15%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Αυστρία, με μερίδιο 4,5% και ακολουθούν οι ΗΠΑ και η Γαλλία, με μερίδια 4,3% και 4,2% αντίστοιχα. Τη δεκάδα ολοκληρώνουν η Ολλανδία (3,9%), το Ηνωμένο Βασίλειο (3,3%), η Βουλγαρία (2,1%), η Δημοκρατία της Τσεχίας (2%) και η Ρουμανία (1,8%).

Εξετάζοντας τους κυριότερους αγοραστές των κρητικών προϊόντων κατά τα τελευταία χρόνια, ο ΣΕΚ παρατηρεί ότι απαιτητικές αγορές, όπως η Αυστρία, η Ολλανδία και οι ΗΠΑ βρίσκονται σταθερά στην πρώτη δεκάδα. Προκύπτει λοιπόν ότι τα κρητικά προϊόντα έχουν αποκτήσει αναγνωρισιμότητα και σταθεροποιούν την παρουσία τους σε αγορές πέρα από τις παραδοσιακές.

Επίσης τονίζει, πως οι Κρήτες εξαγωγείς στοχεύουν πάντα το άνοιγμα σε νέες χώρες και εδραιώνουν διαχρονικά την παρουσία των προϊόντων τους σε αυτές.

«Παρά τις προσπάθειες των Κρητών εξαγωγέων να ανταπεξέλθουν μέσα στο δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον που υπάρχει, απαιτούνται δράσεις και συντονισμός όλων των εμπλεκομένων στο εξαγωγικό εμπόριο, για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και των ποιοτικών ιδιαιτεροτήτων των κρητικών προϊόντων, ούτως ώστε οι εξαγωγές της Κρήτης να επιστρέψουν στην ανοδική πορεία που είχαν πάρει» σημειώνει ο ΣΕΚ.

Ακόμη προσθέτει, ότι η Περιφέρεια Κρήτης, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, τα Επιμελητήρια, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης, θα πρέπει να ενισχύσουν περαιτέρω την μεταξύ τους συνεργασία, προς όφελος των εξαγωγικών επιχειρήσεων, οι οποίες, ακόμα και μέσα σε ένα ασφυκτικό επιχειρηματικό περιβάλλον, κατάφεραν να ξεπεράσουν πολλές δυσκολίες και να αυξήσουν διαχρονικά τις εξαγωγές του νησιού.

Εξ άλλου, επισημαίνει ότι η χάραξη μιας περιφερειακής στρατηγικής εξαγωγών θα δημιουργήσει τις συνθήκες για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο και την ενίσχυση των εξαγωγών της Περιφέρειας Κρήτης. Ιδιαίτερα σημαντικός κρίνεται ο ρόλος της Περιφέρειας Κρήτης, η οποία έχει προχωρήσει στη σύσταση επιτροπής από εμπλεκόμενους φορείς και προσωπικότητες που ασχολούνται χρόνια με το ελαιόλαδο, στην παραγωγική διαδικασία, την τυποποίηση, τις εξαγωγές, με στόχο τη χάραξη περιφερειακής στρατηγικής για τα επόμενα χρόνια και την προώθηση του σημαντικότερου εξαγώγιμου προϊόντος της Κρήτης.

Ακόμη σημειώνει, πως «λαμβάνοντας υπόψη την αδυναμία του κράτους για μια εθνική στρατηγική για το συγκεκριμένο προϊόν, πιστεύουμε ότι αυτή η πρωτοβουλία θα διαφυλάξει το τοπικό μας προϊόν και, βασισμένοι στις αρχές του περιφερειακού marketing, θα αναδείξουμε περαιτέρω τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κρητικού ελαιολάδου, που με την εξαιρετική του ποιότητα μπορεί να κατακτήσει νέες αγορές, αυξάνοντας τις εξαγωγές μας σε τυποποιημένη μορφή».

Παράλληλα εκτιμά, πως τα υπόλοιπα αγροδιατροφικά προϊόντα, αλλά και η βιομηχανία της Κρήτης, μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των εξαγωγών μας, χαράσσοντας ένα νέο παραγωγικό μοντέλο για την περιφέρεια.

«Αντλώντας χρήσιμα συμπεράσματα από λάθος πρακτικές του παρελθόντος, μπορούμε να ελπίζουμε ότι η Κρήτη και τα προϊόντα της, με τις κατάλληλες ενέργειες όλων μας, μπορεί να πρωτοστατήσει στο διεθνές στερέωμα, ενισχύοντας ουσιαστικά την τοπική οικονομία στο επίπεδο της απασχόλησης, της εισροής συναλλάγματος και της περαιτέρω αναγνωρισιμότητας του brand name “Κρήτη”» καταλήγει ο ΣΕΚ .


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.